Ny på forumet

izar

Aktiv medlem
Ny på forumet
Hej,

Har precis registrerat mig efter att har "lurkat" runt lite här, verkar vara ett trevligt forum. Bor i Järfälla och pendlar på min svarta stålhingst in till stan, har man tur så får man se mig på en vit CR1, händer alltför sällan numera efter ett antal punkor.

MTB cykling ser kul ut men har inte riktigt vågat mig på det än, har inte förtroendekapitalet hemifrån att vara skadad pga av jag vill cykla, håller på mig på asfalten än så länge.

Nåväl, jag vill också vara happy med er numera!

Ny på forumet
Nej nej, du har fattat helt fel. MTB är mycket mindre farligt än att cykla på vägar med hemska bilister, fotgängare o andra svetton... Speciellt landsvägscykling i klunga med folk som kastar ölburkar på en eller nån klant längre fram som tappar vattenflaskan o dyl.

Ny på forumet
Bruce, en CX står högt på önskelistan. Min treåriga dotter tyckte att jag redan hade för många cyklar, en tredje var otänkbart enligt henne - måste hitta på någon bra muta bara!

Klippan, får böjar med en CX, att få in ytterligare en cykel i stallet lär inte bli lätt.

Ny på forumet
izar skrev:
-------------------------------------------------------
> Tackar, tycker charmen med happy är att det inte
> är uppdelat, blir lite twitter/blogg stuk på ett
> skönt sätt!

Välkommen!!!

Ny på forumet
izar skrev:
> Tackar, tycker charmen med happy är att det inte
> är uppdelat, blir lite twitter/blogg stuk på ett
> skönt sätt!

Pluspoäng direkt för den slutsatsen. Äntligen fler som förstår charmen med happy. Välkommen till happy. :-)

/Leo

Ny på forumet
izar skrev:
> Hej,
>
> Har precis registrerat mig efter att har "lurkat"
> runt lite här, verkar vara ett trevligt forum.
> Bor i Järfälla och pendlar på min svarta
> stålhingst in till stan, har man tur så får man
> se mig på en vit CR1, händer alltför sällan
> numera efter ett antal punkor.
>
> MTB cykling ser kul ut men har inte riktigt vågat
> mig på det än, har inte förtroendekapitalet
> hemifrån att vara skadad pga av jag vill cykla,
> håller på mig på asfalten än så länge.
>
> Nåväl, jag vill också vara happy med er numera!

I jämställdhetens tecken måste jag anmärka på din användning av "pga av", det blir ju faktiskt på grund av av...helknasigt. Dessutom skriver du att du håller på dig på asfalten. Försöker du utpressa din fru till att tillåta en cykel till genom att hålla på dig? Kan stå dig dyrt, i alla fall om du hade bott i Frankrike.

Känner att jag måste skicka med lite referenser för att det här inlägget ska förstås:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1722379/page=1

http://www.metro.se/nyheter/fransma...-sin-fru-nu-far-han-bota/EVHkig!ajflrMEctGjA/

Våga vägra uppdelning (fast det är ju egentligen mer modigt att förespråka delning här)! Välkommen!!!

Ny på forumet
Mycketvillhamer skrev:

> I jämställdhetens tecken måste jag anmärka på
> din användning av "pga av", det blir ju faktiskt
> på grund av av...helknasigt.

Det där blev... Helknasigt.
Det är svårt att vara felfri så man kan anmärka på andra och nu när språkpolisen övervakar Happy måste vi vara noga, även med skiljetecken.
En oavslutad mening markeras med tre punkter men den tredje är då ett skiljetecken och ska följas av mellanslag och versal. Den tredje punkten kan bytas mot !,? eller ,. Om , används ska det vara gemen på efterföljande ord.
Finn nu fem fel i ovanstående.

Välkommen izar!

P.S. ;)

Edit: Det är svårt att vara perfekt. Var tvungen att kolla upp lite efter att ha skrivit ngt så navelskådande mitt i natten och det är fel, fel, fel!
Enligt svenska skrivregler som sammanställs av Svenska språknämnden så ska det alltid vara tre punkter och det ska vara mellanslag före punkterna om inte ordet också är oavslutat. De tre punkterna kan följas av ! eller ? så glöm ,. Alltid versal i början på nästa mening.
Var det ngn som inte förstod?
Nu ska jag skaffa ett liv tror jag.

Senast ändrad:
Ny på forumet
izar skrev:
> Bruce, en CX står högt på önskelistan. Min
> treåriga dotter tyckte att jag redan hade för
> många cyklar, en tredje var otänkbart enligt
> henne - måste hitta på någon bra muta bara!
>
> Klippan, får böjar med en CX, att få in
> ytterligare en cykel i stallet lär inte bli
> lätt.

Enkelt; en ny cykel! Det gäller att bygga för framtiden...

Välkommen i träsket!

Ny på forumet
Gurra skrev:
> Happy är som ett twitterflöde!
>
> Haha,, happy var inne innan någon ens visste
> det..
>
> "Det man använder mest ligger överst!"

+1 (som för övrigt G+ kör med...)

Tillbaka