Nya Continental Sport Contact men det blir bara skit!

Stödj din lokala handlare och låt dem lösa problemet. Dina contisar kommer att må bra av att sitta rätt på fälgen och du får får behålla mer hår. :)

Design by...? :)

Bilagor

• jürgen.jpg
    jürgen.jpg
    79.2 KB · Besök: 26
Löst däckproblemet än? Jag har trillskats med ett par Conti i dag=) Klart jobbiga däck att få på rakt, men det går, det går.

/Erik

Nu är problemet löst! I alla fall för den här gången...

Gick till Cykelogen som bytte ena fälgbandet men som ÄNDÅ behövde använda såpavatten, däckstång och REJÄLT med tryckluft.

Nu är det i alla fall ordnat och de tog inget betalt, trots att de slet med däcken ett bra tag. Det är service det! För övrigt bad de mig att aldrig byta däck igen...

/J

PS. Fick fick tipset att Continentaldäcken visserligen har ett maxtryck på 6 bar men att de testas till det dubbla. Alltså skall de hålla för tolv bar, vilket might come in handy när däcken trilskas. Däremot bör man inte köra med mer än maxtryck i däcken. DS.

Hej!
Är på g att skaffa en liknande hoj och har funderat på de däcken. Snygga som stryk är de ju trots allt. Denna tråd gör mig förstås lite orolig, men hur funkar de när de väl är på? Har kört på deras vanliga Contact tidigare och varit grymt nöjd, de stals dock med förra cykeln.

De fungerar kanon. jag körde 20-mil i lördags med mina 37 mm, sedan monterade jag på ett par på svärmors cykel...

Är man inte helt tappad bakom en pakethållare så klarar man även av att montera dem ;-)

"Schwalbe Easy Fit" heter en smet som får trilskande däck att halka på plats
och sen dunsta bort efter 10 minuter. Jag har inte testat dock.

Det är bara att kränga på. De kan kräva lite våld och har råkat ut för en och annan knäckt däckavtagare men annars är det inte märkvärdigt så du kan lugnt köpa de med gott samvete tullstedt.

Ja, här ska ni få höra på någonting otroligt - Jag vrängde på en uppsättning conti sport contact (622x32) på kompisens gamla Crescent-hoj för en stund sedan. Behövde inte använda någonting mer än de ordinarie däckverktygen, och de jävlarna satte sig perfekt på första försöket. Det händer aldrig när jag försöker få på sådana på min egen cykel, då ska det fan till tvål, vatten, whisky, kaffe, och mer svordommar än någon normal människa har i sitt ordförråd. Så det beror definitivt på hur bra fälg och däck passar varandra.

Har racer också, funkar de bra att köra runt på överallt, hur är det tillexempel på stigar och grusvägar, är de värdelösa där? Tänker mig 28"/28mm att slänga på pendlingshybriden. Kommer inte träna med cykeln, då jag har en landsvägsmaskin också. (Egentligen kanske jag borde ha de "vanliga" contactdäcken. Men dessa är ju gryymt snygga...)

tullstedt skrev:
-------------------------------------------------------
> Har racer också, funkar de bra att köra runt på
> överallt, hur är det tillexempel på stigar och
> grusvägar, är de värdelösa där? Tänker mig
> 28"/28mm att slänga på pendlingshybriden. Kommer
> inte träna med cykeln, då jag har en
> landsvägsmaskin också. (Egentligen kanske jag
> borde ha de "vanliga" contactdäcken. Men dessa
> är ju gryymt snygga...)

Har 32x622-varianten på pendlaren och de klarar av spårvagnsspår, trottoarer, grusvägar osv utan några bekymmer alls. Däremot skulle jag väl kanske inte köra teknisk single track med dem, om man säger så, så det beror väl på hur du definierar "stigar"..

Azog skrev:
-------------------------------------------------------
> tullstedt skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har racer också, funkar de bra att köra runt
> på
> > överallt, hur är det tillexempel på stigar
> och
> > grusvägar, är de värdelösa där? Tänker
> mig
> > 28"/28mm att slänga på pendlingshybriden.
> Kommer
> > inte träna med cykeln, då jag har en
> > landsvägsmaskin också. (Egentligen kanske jag
> > borde ha de "vanliga" contactdäcken. Men dessa
> > är ju gryymt snygga...)
>
> Har 32x622-varianten på pendlaren och de klarar
> av spårvagnsspår, trottoarer, grusvägar osv
> utan några bekymmer alls. Däremot skulle jag
> väl kanske inte köra teknisk single track med
> dem, om man säger så, så det beror väl på hur
> du definierar "stigar"..

Samma stigar som jag klarade med mina Contact, typ. "Genvägen genom skogen" typ. Men om de klarar trottoarer och grusvägar borde inte det vara några problem alls.

Schwalbe Marathon Supreme 50-559

Har samma gummiblandning som racedäcket Ultremo.

Punkaskydd med Vectran. Klarar glas galant ner till corden. Testade det...

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp