Nya däck - våga prova något nytt?

Putte--

Aktiv medlem
Sen en evighet sen gick jag från schwalbe till Conti på räsern, gp4000s ll för att vara exakt. Men nu när dom ersatts med gp5000 så är ju den eviga frågan om man ska våga prova något nytt, jag tycker att 1000 spänn är lite storhetsvansinne.
Solskenscyklist (med enstaka regnrundor t.ex Siljan Runt förra året) med ca 100-200 mil på sadeln per år. Och det ska vara 25or.
Kom med era billigare men likvärdiga med gp4000s2 rekommendationer.

Puss

Om priset känns för högt kanske köp och sälj är ett alternativ?

Veloflex master 25. 31.50€ hos bike components.
Kört slut på ett par uppsättningar av dessa och gillar dem mycket bättre än contis rätt tråkiga däck. Efter en allt för snabb sökning efter vfm25 utan resultat så blev det istället Pirelli p zero velo som får sko racern vid nästa byte. Iofs inte mycket billigare än gp5k, men lite mer exotiskt kanske?

Jag gjorde tvärtom bytet efter ha fått ett par däck från conti som var helt skevgjutna, kör bara schwalbe, Billigare men likvärdiga.

Jag måste säga att du har gjort ett bra val där. Kör själv Pirellis och är mycket nöjd med dem. Ca 250 mil hittills och det märks knappt och inte en endaste punka har jag haft fast jag kört en del grus med dem. Bra rull och grymt grepp. Enda lilla på minuskontot är väl att de är kanske inte riktigt så följsamma som veloflex men det är försumbart. ?

Tanken är ju inte bara priset utan mer att om man ändå ska dega 1000+ kronor för nya däck kanske man ska prova något nytt och det kanske finns andra under det priset som är värda att titta på. Gp4000s2 var ju happy-standard och med all rätt, men man märker ju att när det kommer till asfalt så börjar det bli lika delat som till skogs.

Tillbaka
Topp