Nya hjul till racern

Calle.

Aktiv medlem
Nya hjul till racern
Är sugen på ett par nya hjul till racern. Fälgbroms och gärna lite aero. Budget är 10.000. kommer att köras i mestadels finväder och ganska platt terräng

Har kollat på följande:

Fulcrum Racing Quattro Carbon
Pris: 9372:-
Vikt: 1493 gram
Fälghöjd: 40 mm
Fälgmaterial: Kolfiber

Mavic Cosmic Pro Carbon
Pris: 8329:-
Vikt: 1650 gram
Fälghöjd: 45 mm
Fälgmaterial: Kolfiber/aluminium

Bubblare:
Mantel R50 TLR
Hittar inga recensioner av denna fälg
Pris: 10199:-
Vikt: 1540 gram
Fälghöjd: 50 mm

Just nu lutar det åt fulcrum...
Några andra förslag?

Senast ändrad:
Nya hjul till racern
Jag har tävlat en del på Prime från Wiggle (finns även på CRC). Mina hjul är 50 mm tubfälgar, men finns även lägre och med kanttråd. Klart prisvärda hjul som jag är nöjd med

Nya hjul till racern
Om du vill har jag ett par riktiga super hjul, HED Stinger 5 till salu.
Tubhjul som är lätta och Aero.
För Campa, men det går att köpa till frilans till Shimano. Däck medföljer men kan behöva byta bakdäcket då det börjar bli slitet.
20180716_221535.jpg

Pris: 7000kr

Nya hjul till racern
+1 på Hunt. Ska själv köra på ett par Hunt-hjul nu framöver. Prisvärda som bara den och lättare än de Fulcrum, iaf den modellen jag kikat på.

Nya hjul till racern
CW sa:
+1 på Hunt. Ska själv köra på ett par Hunt-hjul nu framöver. Prisvärda som bara den och lättare än de Fulcrum, iaf den modellen jag kikat på.

Hunthjulen see onekligen fina ut men jag är rädd att de kanske är för breda för mina bromsar? Shimano ultegra br-6800

Nya hjul till racern
Kollade med Hunt och det skulle inte vara några problem med bromsarna.

Men eftersom jag inte ville vänta till oktober på hjulen så fick de bli fulcrumhjulen, de ligger på posten nu och monteras i helgen!

Nya hjul till racern
Jag har haft Fulcrumhjulen (har nu skivbromsvarianten) och är mycket nöjd med dem. Mina vägde dessutom typ 1 450 har jag för mig och något fälgband behövs ju inte.

Nya hjul till racern
Är sugen på ett par nya hjul till racern. Fälgbroms och gärna lite aero. Budget är 10.000. kommer att köras i mestadels finväder och ganska platt terräng

Har kollat på följande:

Fulcrum Racing Quattro Carbon
Pris: 9372:-
Vikt: 1493 gram
Fälghöjd: 40 mm

Mavic Cosmic Pro Carbon
Pris: 8329:-
Vikt: 1650 gram
Fälghöjd: 45 mm
Fälgmaterial: Kolfiber/aluminium

Bubblare:
Mantel R50 TLR
Hittar inga recensioner av denna fälg
Pris: 10199:-
Vikt: 1540 gram
Fälghöjd: 50 mm

Just nu lutar det åt fulcrum...
Några andra förslag?
Mantels hjul går för 8000 nu men samtidigt så sägs det vara en kopi av ett annat hjul som i sin tur kostar runt 6000 kr. ?

Tillbaka
Topp