Nya wirar

Mandalay

Medlem
Nya wirar
Har precis köpt nya xtr wirar och höljen. Med växelwirarna fick man med 10 st ändhylsor varav 3 ser ut som mina gammla medan resten är ~3 cm långa med någon gummipryl som man kan plocka bort. Under gummiprylen ser det ut som krympslang? Vilka ändhylsor ska man använda var?

/Tobbe

Nya wirar
Dom tre vanliga ändhylsorna sätts vid växelreglagen samt bakväxeln. Dom 10 lite mer annorlunda sätts på övriga ställen. Den långa smala pipen utåt (från höljet) och med gummiprylen på som extra skydd mot skit. Jag känner att en bild hade varit väldigt bra att illustrera det hela med men jag har ingen just nu. Någon annan kanske?

Nya wirar
Hittade du ingen instruktion i förpackningen? Det ligger nämligen en i min oöppnade XTR-kablageförpackning, ser jag. Hursomhelst, de sju gummiprylarna används på de ställen där vajern lämnar höljet och blir "oskyddad".

Nya wirar
Hej, nån som köpt xtr-bromsvajrarna? funderar på att investera i ett par, nu sitter det JAGwire 5.0 tror jag på min scott expert racing. Blir det mindre flex med xtr-vajrarna?
Funderar även på att byta mina original scottbromsar till avid single digit 7, hur mkt påverkar bromshandtagen bromsningen eller är det bara känslan och vikten det handlar om?
/Henke

Nya wirar
Jag satt åxå länge å klura på alla pluppar å hylsor. Men tillslut fick jag ihop det hela. Det svåra var att få bort den gamla vajern å få in den nya i reglaget.

Tillbaka
Topp