Nybörjar fråga, hur pumpar jag mina däck till nya hybridcykeln?!

freddeee

Ny medlem
Tjenare jag har för ca 1 månad sen köpt en ny hybridcykel. Och det är nu jag börjar känna att jag måste pumpa däcken, börjar bli lite luft i bakhjulet.

Jag har en pump hemma som är till för bilventiler och vanliga cykelventiler.

Efter lite sökning på google så kom jag fram till att min ventil kallas Presta, går den ventilen att pumpa med vanlig cykelpump som jag har eller måste jag införskaffa mig en helt ny pump?

http://www.clasohlson.com/se/Cykelpump-med-tryckmätare,-Reebok/31-1810

Passar Presta- och Schraderventiler
Står det om din pump på din egen länk. Eller var det ett förslag på ny pump kanske? Det borde funka oavsett, Dunlop (cykelventil) och Presta är någorlunda lika stora. Du kanske får hålla den på plats bara.

Skruva upp pluppen i mitten på ventilen lite, tryck till lite med fingret så att du ser att den öppnas och det kommer ut luft, tryck dit pumpen och pumpa.

Senast ändrad:
Det var ett alternativ till framtida köp, vill inte bli av med all luft nu ikväll om jag provar pumpa med den pumpen jag har eftersom jag måste ta mig till jobbet imorgon morgon!

Det är bara en vanlig tramp-pump jag har som man kan pumpa bil och vanlig cykel ventil med, tror ni det fungerar med den? :)

Sen ska du ju rätt sorts luft också, tänk på det....Har hört om cyklister som självantändt pga detta.

json88 skrev:
-------------------------------------------------------
> Sen ska du ju rätt sorts luft också, tänk på
> det....Har hört om cyklister som självantändt
> pga detta.

He he he ;)

freddeee skrev:
-------------------------------------------------------
> Fungerar denna tror ni? Hittade den i en låda i
> förrådet...

Ser rätt ut. Om inte så ser det i varje fall ut som en spn där man kan konvertera mellan Presta och Schrader genom att skruva av "korken" på munstycket och vända gummipackningen.

Tillbaka
Topp