Nybörjare i Uppsala?

• Trådstartare Trådstartare Moi
  • Start datum Start datum

Moi

Ny medlem
Nybörjare i Uppsala?
Har nog drabbats av en förtida 40-årskris och köpte en MTB i våras. ( Billigare och enklare än att byta ut frun mot en 20-åring eller att köpa en Porsche. ) Blev inspirerad av Löwdins sida om MTB kring Uppsala.

Har sedan i våras hankat mig fram på Röda och Gula stigen. Slafsat mig fram genom träsken i Nåsten och kraschat på MTB-banan i Sunnersta, Allt i ensamt majestät.

Men det vore kul med lite sällskap. Jag platsar nog inte i onsdags-cyklings gänget (än) men finns det någon annan glad nybörjare som vill ut i skogen så är jag öppen för förslag.

/Johan

Nybörjare i Uppsala?
Välkommen till Happys underbara värld och mtb träsket i allmänhet ;-)

Kul med en Uppsalabo till, vi är några stycken faktiskt, känner igen din situation och det är mycket roligare att köra ihop med några andra om man är på rätt nivå, har kört ett tag nu men ganska sporadiskt och räknar mig ännu till nybörjare+ då jag heller inte kvalar in på onsdagscyklingarna med Per och gänget ännu!

Ska nog inte vara några större problem att få ihop några stycken som kör, själv hänger jag gärna med bara det stämmer tidsmässigt, men det kommer nog fler och fyller på här snart.

Vad kör du på för hoj då?
Kul att veta sånt och om du "hankar" dig fram på Gula så kan vi nog vara någorlunda i nivå med varandra för jag har tagit mig runt den med besvär och likaså på Röda, ett antal vurpor har det blivit också men det hör liksom till sporten ;-)

Bosse

Nybörjare i Uppsala?
Kul att få svar så snabbt.

Jag föll för en Cyclepro med Deore LX hos Cykelviktor. Skulle vara en bra motionscykel och funkar bra för mig.
Det är ju inte cykeln som är begränsningen ;-)

Jag har semester nästa vecka också och försöker komma ut en sväng ungefär varannan dag.
Har blivit mycket Röda stigen och klarar numera nästan av allt utom rotinfernot i den norra delen.

Skulle kunna tänka mig en sväng i morgon eller på söndag. Ser ut att blir kyligt och regnigt på lördag.
Kan det vara något?
/Johan

Nybörjare i Uppsala?
Låter som en bra nybörjarhoj och visst klarar hojen mer än motorn i början ;-)

Kommer inte att vara i stan över helgen men nästa vecka kan det kanske gå bättre fast jag har inte 100% koll ännu!

Området vid Röda är kul finns många stigar att köara vilse på så det är jag gärna med på vid tillfälle, och det är ju ljust på kvällarna ett bra tag än så vi hinner nog åka en del.

Kan ju säga att du kör klart oftare än mig iaf så du lär ha bättre kondis men det löser sig säkert ;-)

Ha det bra
Bosse

Nybörjare i Uppsala?
Hej. Borde blir billigare än Porschen ;) Vi är ett gäng som kanske skulle ut o köra lite på söndag em. Håll ögenen öppna i forumet!! Kolla även in länken om onsdagscykling i uppsala.
Henrik

Nybörjare i Uppsala?
jag är på som vanligt! PM:a mig och tid och plats. Moi och jag verkar ha kört på samma ställen, varför har vi inte träffats?

dessutom, du verkar har lite problem med matten! den 40-åriga frun kan du byta mot två 20-åringar.
40=20+20. (-:

Nybörjare i Uppsala?
här är en till med tveksam cykelteknik

jag planerar att hoja en sväng i Uppsala imorgon om det är någon där ute som känner för lite sällskap!

/john

Nybörjare i Uppsala?
Moi skrev:
-------------------------------------------------------
> När, var och hur?
> /Johan
>

Jäklar Johan, jag glömde att syrran fyller år imorgon, så jag hinner inte.
Men en sväng på fredag eftermiddag kanske??
JOhn

Nybörjare i Uppsala?
Vad sägs om söndag kl 14?

Brukar köra Konsum Sunnersta-runt åsen-längs sjön till Skarholmen-Röda stigen-Konsum. Totalt ca 11 km. Mycket stig och grusväg. Men är öppen för andra förslag.

/Johan

Nybörjare i Uppsala?
Låter bra, vet inte exakt var den Konsumbutiken ligger en adress kan hjälpa men för övrigt låter det som en bra runda som jag hänger med på.

Bosse

Nybörjare i Uppsala?
Den ligger strax söder om kyrkan, längs Dag Hammarskjölds väg. Kanske den heter COOP numera?
Finns bara en affär kvar i Sunnersta.
/Johan

Nybörjare i Uppsala?
Moi skrev:
-------------------------------------------------------
> Den ligger strax söder om kyrkan, längs Dag
> Hammarskjölds väg. Kanske den heter COOP numera?

Kan varmt rekommendera pizzerian som ligger vägg-i-vägg med det Konsum/Coop. Bättre Pan Pizza är svårfunnen!

42Hz 050403 klockan 16:09
050403%201609%20IMG_0821__scaled_800.jpg

;)

Tillbaka
Topp