42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> phaaast skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Att cykla ska vara kul. Så skit i de där SPD
> och
> > kör plattisar och ha kul. Så +6 på det
> > Alexander_kyckling skrev!
> >
> > Ok, en fråga, har läst tips till SPD åkare
> att
> > skippa sina pedaler och trampa runt på
> plattisar
> > istället för att göra sig av med vissa
> ovanar
> > som SPD har gett dom - vilka ovanor är det
> > specifikt?
> > Bara det att SPD kan ge dig vissa ovanor är ju
> > argument nog till att inte börja med SPD på
> en
> > gång, för att träna bort ovanor är bra
> mycket
> > svårare än att lära sig rätt från början.
>
> Ovanor? Varför är det ena rätt och det andra
> fel enligt dig?
Jag har aldrig sagt att det ena är rätt (fast alla vet ju att plattisar är så rätt!;) eller fel. Men frågan kommer från att jag har läst på nätet och i tidningar på tips till inbitna SPD fantaster att dom kan utvecklas ytterligare genom att gå över på plattisar för en stund. Och den frågan fick jag och även du eftersom du oxå frågade svar på, tack för det Makten och Fredrik Z.
En följdfråga är då, vilka ovanor kan man få med sig av plattisar som några månader på SPD skulle kunna tränas bord?
Sen är jag en stor fantast över att saker och ting ska vara kul. Att införa ett element som uppenbarligen skrämmer en hel del av de som börjar cykla, som gör att du ramlar och inte verka tillföra någonting i början av ens cykelkarriär bara för att man ska lära sig verkar inte så smart eller kul. Vad ska man lära sig, att det gör ont att ramla och det är bättre att gå?!
Så jag tycker, börja med plattisar, ut och cykla och ha kul. När man känner att man kan få ut mer av cyklingen av SPD, gå över på SPD.