richard.elgh
Ny medlem
Nybörjare -> Slak kedja?
Hej kära medlemmar!
Efter att min cykel inte fått någon kärlek tänkte jag fixa till den lite i år för att kunna köra runt med mina barn i vagn.
Då jag tyckte om cyklar när jag var liten tänkt jag att jag kunde fixa lite själv...
Vilket kanske inte är så lätt som jag tänkt, men tänkte jag kunde ge er erfarna kompetens en chans. :)
Jag har bytt växelvajrar, och det har gått bra. Jag har även bytt kedja till en kedja för 21 - 24 växlar.
Har försökt justera mina växlar, använde största drevet fram vid justeringen.
Fick alla växlar utom minsta drevet bak att fungera perfekt. Om jag försöker använda minsta drevet bak (och största fram) så hackar det hela tiden.
Men det är inte det som är min stora fråga.
Om jag lägger i minsta drevet fram och låt oss säga mittendrevet bak, så hackar det även då.
Kedjan "hänger" och jag misstänker att det är därför det inte fungerar alls.
Kan det vara så att kedjan helt enkelt är för stor?!
Den är köpt på Biltema...
Tack på förhand!
Efter att min cykel inte fått någon kärlek tänkte jag fixa till den lite i år för att kunna köra runt med mina barn i vagn.
Då jag tyckte om cyklar när jag var liten tänkt jag att jag kunde fixa lite själv...
Vilket kanske inte är så lätt som jag tänkt, men tänkte jag kunde ge er erfarna kompetens en chans. :)
Jag har bytt växelvajrar, och det har gått bra. Jag har även bytt kedja till en kedja för 21 - 24 växlar.
Har försökt justera mina växlar, använde största drevet fram vid justeringen.
Fick alla växlar utom minsta drevet bak att fungera perfekt. Om jag försöker använda minsta drevet bak (och största fram) så hackar det hela tiden.
Men det är inte det som är min stora fråga.
Om jag lägger i minsta drevet fram och låt oss säga mittendrevet bak, så hackar det även då.
Kedjan "hänger" och jag misstänker att det är därför det inte fungerar alls.
Kan det vara så att kedjan helt enkelt är för stor?!
Den är köpt på Biltema...
Tack på förhand!