Nytt hjul till Bianchi

Nytt hjul till Bianchi
Hej,

Framhjulet på min Bianchi är totalt kvaddat och behöver ersättas. Total novis på detta och försökt få fram hjultyp. Står ETRTO 622X14C, 6061-T6 Spectra, TEC TRRP 325 på det bla. Tänkte testa om jag kan köpa nytt hjul och ersätta själv istället för att lämna in på verktstad som är sommarstängd.

Kan någon tipsa om lämpligt ersättningshjul? Inte fått fram så mycket vettigt när jag googlat på modellnr.

Tack.

Nytt hjul till Bianchi
Det är ett vanligt 28" framhjul till racer.

Det här ska funka fint:

Det är visserligen 15mm och inte 14, men det gör ingen större skillnad i praktiken.

här har du några fler:

Nytt hjul till Bianchi
Hej,

Framhjulet på min Bianchi är totalt kvaddat och behöver ersättas. Total novis på detta och försökt få fram hjultyp. Står ETRTO 622X14C, 6061-T6 Spectra, TEC TRRP 325 på det bla. Tänkte testa om jag kan köpa nytt hjul och ersätta själv istället för att lämna in på verktstad som är sommarstängd.

Kan någon tipsa om lämpligt ersättningshjul? Inte fått fram så mycket vettigt när jag googlat på modellnr.

Tack.

Du skriver inte vilken sorts bromsar cykeln har, inte heller om axeln är med snabbspänne (QR) eller genomgående axel.
Måtten som anges är dels hjuldiametern (622) dels inre fälgbredd (14 mm vilket ör väldigt smala fälgar enligt dagsnormen)
Men min gissning är att du har fälgbroms och QR och då bör detta hjulet https://www.bike24.com/p2296590.html passa

Tillbaka
Topp