Nytt MTB lopp i Karlstad / Värmland

Graveldevil

Ny medlem
***OBS!! Denna tråd nedlagd. Kika här istället: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1930122

Hej, helt ny här. Döda mig (eller hellre inlägget) om jag gör fel nu...eller om sådant här skall postas någonannanstans : /

Vill gärna informera om ett nytt lopp i Karlstad på lite drygt sex mil.
Skitfina stigar o områden att cykla på, mkt tallskog osv. Har inget med tävlingen att göra förutom att jag förhoppningsvis deltar : ) Så det är ingen smygreklam, vill bara pusha lite, sådanahär påfund skall uppmuntras!

www.car2012.se för mer info! (ja det är cykeltävling, adressen till trots : )

Senast ändrad:
Nu är det ju ett nytt lopp, så jag vet inte exakt sträckning men områdena tävlingen körs i är ganska lättåkta med mycket stig o öppen tallskog och även en del grus. Det blir en tuff avslutning uppför en mindre skidbacke vet jag men i övrigt känns tävligen lättåkt utan "brötande".

Finns en liten film på
med smakprov från banan. Trist film men säger mkt om miljön.

Hej!

Den långa sträckningen (63km) är relativt lättåkt tekniskt men det kommer gå undan. En del backar på slutet gör det tungt men utmanande.

Stigarna kommer vara i bra skick oavsett väder eftersom det går på mycket tallhedar och grusvägar/motionsspår.

Var med och delta i detta fartfyllda lopp i "cykelvasan-terräng"

Mvh OK TYR MTB

Cykla i Säfsen!
Jag höll på att glömma min vinst från Brattfors förra hösten (abbas), en 6-bädds timmerstuga i Säfsen.
Så nu har jag bokat tor-sön v.35 (30/8-2/9). Någon som är sugen att hänga på? boendet gratis, bara resa och annat som kostar. 4 platser kvar! Hör av er i så fall till mig Niclas

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp