Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag spänner definitivt närmare 5 än 55 och det har aldrig trillat av.
55 kan inte vara möjligt? Tro fan folk inte får av pedalerna..
Ok, där ser man. Får väl börja läsa manualen även för så enkla saker.40-50Nm är normalt för pedaler.
Jag gissar att 10000000000 Nnm blir bra.
Ok, där ser man. Får väl börja läsa manualen även för så enkla saker.
Jag vet inte hur hårt jag drar dem men väldigt långt från 55 är jag säker på.Ta mer än 5 iaf... glappar det så börjar det äta pedalarm och personligen ser jag hellre att det är svårt att lossa än att godset lämnar vevarmen. Faktist har jag aldrig pajat en vev vad jag kan minnas, men har åas fixat pedallager med pedalaxeln kvar på armen....
Jag vet inte hur hårt jag drar dem men väldigt långt från 55 är jag säker på.
Det som jag skrev bör, om jag räknade rätt på nollorna, vara tio miljarder Nnm = 10 Nm. Om det är tillräckligt kan säkert diskuteras. Det borde dock i alla fall vara rätt storleksordning.Jag tror inte det räcker då nm är ett längdmått: 1 nm = 0,000 000 001 (miljarddels meter)
Nu har jag inte baserat min dåliga dragning på några teorier men det måste väl vara alu veven och mothåll som är begränsningen.Vanliga M12 dras ju till 80Nm och pedalgängan är väl av ungefär samma dimmention?
Nu har jag inte baserat min dåliga dragning på några teorier men det måste väl vara alu veven och mothåll som är begränsningen.
Krängningshämmaren och en annan M12 i bärarmen på rallybilen drar jag med 80Nm men nu pratar vi om en självåtdragande pedal på en cykel.Vanliga M12 dras ju till 80Nm och pedalgängan är väl av ungefär samma dimmention?
Är inte gängan i vevarmen ofta bara skuren direkt i godset, dvs aluminium (många har iofa en hylsa har jag sett, men kanske inte alla)? Då borde man väl hamna i häraden ca 50-55 Nm, om det är ca 80 Nm i stål. Och så lite marginal nedåt eftersom man förväntas demontera och återmontera grejerna många gånger.Vanliga M12 dras ju till 80Nm och pedalgängan är väl av ungefär samma dimmention?
Jag tror inte det räcker då nm är ett längdmått: 1 nm = 0,000 000 001 (miljarddels meter)
nautisk mil, förkortas M, kallas även distansminut, avståndet av en latitudgradminut vid ekvatorn, det vill säga: 1 M = 10 kabellängder = 1852 m.1nm = 1852m ?
nautisk mil, förkortas M, kallas även distansminut, avståndet av en latitudgradminut vid ekvatorn, det vill säga: 1 M = 10 kabellängder = 1852 m.