Oljud på en månad gammal Crescent!

Race

Medlem
Blir galen! Köpte min Crescent Atto+ för en månad sen. Och redan nu har massvis med ljud börjar uppstå. I videon hörs ljudet som jag menar på. Jag har varit vid verkstaden varpå de säger att de möjligtvis byter skivan fram på garanti vid den första servicen om en månad. Men jag tycker att ljudet kommer bakifrån och jag kommer få ett mentalt psykbryt att höra på ljudet i en månad. Har ni tips på vad det kan va? Cykeln köptes i slutet av april och har rullat 190km. Ljudet -

Titta på skivan när bakhjulet snurrar, då ser du vart den slår.
Du riktar skivan genom att trycka med tummarna. Använd gärna plasthandskar eller liknande för att inte smutsa ner skivan :)

Byta skivan på framhjulet? Framhjulet är ju helt stilla i filmen trots missljud :unsure: Kontrollera att hjulet är korrekt monterat med med snabbkopplingen.

Är en amatör när det kommer till att mecka med cykeln. Så kommer att vänta tills verkstaden kan fixa det! Dock så är jag orolig att ljudet sliter extra på något inom cykeln. Tror ni den har skada av att cykla på?

Du sliter kanske lite extra på bromsbelägget. Det är ju lite trist men varken dyrt eller farligt.

Men jag skulle gått tillbaka till affären och visat dem vad som låter och sagt åt dom att fixa på en gång.

Det där är ingen fara att köra med. Det är din skiva som tar i beläggen (utan att du rör bromsen).
Bara köra på:)

Svårt att se men om hjulet är något snett eller felmonterat skulle det också kunna slå i stänkskärmen (om det inte är bromsskivan)

Tillbaka
Topp