Om jag köper denna Commencal trail ht, kommer jag bli nöjd?

Glenn Dahl

Aktiv medlem
Vill ha ngt kul att tramsa i skogen med. Hittade denna för en ok peng tycker jag. Kommer inte harva runt på grusvägar eller cykelvasan och liknande.
Den ska användas uteslutande runt Kungsbacka och i Sandsjöbacka terrängen. Kan också tänkas följa med på sommaren semestertrippar till knödelns och apelstrudelns förlovade land med omnejd som komplement till racern.

Felköp eller ska jag köpa en traditionell xc för samma penning, dvs Canyons enklare ht 29er?

http://www.commencal-store.co.uk/meta-ht-trail-essential-29-orange-2015-c2x15147354

Bilagor

• ladda ned.jpg
    ladda ned.jpg
    12.2 KB · Besök: 12
Senast ändrad:
Tycker den ser jättefin ut, speciellt för Sandsjöbacka området!

Om du inte testat ännu så kan jag rekommendera Rigortorpets stigar, lite mindre tekniskt än Sandsjöbacka men riktigt roliga och fina stigar. Klubben kör på torsdagar om du vill hänga på en grupp!

Har själv våndats hela våren över vilken hoj jag ska köpa och tycker mig ha lärt mig åtminstone en sak: Köp inget som du inte provcyklat först.

Jag vet, det är jättetråkigt, men det är bara att bita ihop och testa varenda hoj du ser... kom i håg och be att få prova först bara :)

Tillbaka
Topp