Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Fin cykling i morse. Sunnersta åsarna, röda- och gulastigen (där det inte är åker) var beklädda med isremsa, kul cykling med dubbat fram.

p.s är det inte dags nu, 2010 valår och allt att våga ta steget och slå ihop onsdags- o torsdagstråden till e n gemensam uppsalatråd ?

Onsdagscykling i Uppsala
HiLo skrev:
-------------------------------------------------------
> p.s är det inte dags nu, 2010 valår och allt att
> våga ta steget och slå ihop onsdags- o
> torsdagstråden till e n gemensam uppsalatråd ?

Va! Och jag som funderade på att starta "fredagscykling i Uppsala" (du passar in om du tycker att cykling är mer krångligt än svårt). Fast det blir nog som en Google Wave eller möjligtvis som ett kedje-SMS.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Det vart en långsam tur i Nåsten. En kille vars namn undfflyr mig kom ikapp mig. Sedan satte jag dubbeldroppet straxt innan vägövergången på Lasses. Jag blev så glad att jag körde det tre gånger. :)

Onsdagscykling i Uppsala
Försökte vinka till Svaje i full karriär på Canyon mot Finn i korsningen Skolgatan Kungsgatan men jag tror han missade mig på pendlare med barnsadel och tillhörande barn :)

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Jojje: Ursäkta. När jag cyklar i stan tittar jag mest efter saker/personer att undvika att krocka med. :)

Det vart en bra tur idag. Pean guidade i Lunsen och så hade vi tre nya (som jag inte åkt med) med oss. Inga bilder dock. :)

Onsdagscykling i Uppsala
De nya bitarna på Lasses slinga behöver köras upp, så om man får beställa vore många personer och en rejäl onsdagskörning perfekt. Onsdagstempo ger kanske möjlighet till att flytta lite stockar också. Vad säger banchefen?

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
> Om vädret håller i sig så tänker jag köra i
> morgon. :)

Är det Finn 18 och sen Nåsten som gäller i morgon i enlighet med facebookinbjudan?

Evenemang: Onsdagscykling
Starttid: Imorgon den 1 juni
Sluttid: Imorgon den 1 juni
Var: Finn kl 18 på onsdag

Edit Sär-skrivning

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
-XIII- skrev:
> var är Finn?

Finn är tyvärr död men hans staty finns till allmän beskåda i korsningen skolgatan sysslomansgatan.

Onsdagscykling i Uppsala
ahaaaa, men den vägen kör inte jag, kör nog igenom Norby och kommer till hunddressyrbanan och RÄTT in i skogen....var ansluter man i så fall? (trodde Finn var nån sumpmark i Nåsten ;)

Onsdagscykling i Uppsala
-XIII- skrev:
> ahaaaa, men den vägen kör inte jag, kör nog
> igenom Norby och kommer till hunddressyrbanan och
> RÄTT in i skogen....var ansluter man i så fall?
> (trodde Finn var nån sumpmark i Nåsten ;)

Du kommer in från helt fel håll ;-) Där brukar vi avsluta turen, kung björns hög brukar vara starten.

Finn är bara ett ställa för alla att samlas, plus att man kan då kan välja vart turen ska gå, det är inte alltid som den går till nåsten.

Onsdagscykling i Uppsala
hum...kung björn högen ÄR helt fel, på andra sidan ju...fast ok beror på hur man ser det iof. Finn är ännu mer helt fel dock, åka IN i stan för att komma ut i skogen...nåväl...får se om jag orkar till Nåsten på en veckodag...blir för mycket asphalt för min cykel...å andra sidan måste man ju testa ryggan nån gång.

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Alltså XIII, du måste ju inte följa med om du
> inte vill...

o tack :P fick lite lätt ångest där för jag cyklar nog Lunsen imorron. Men när jag nu skulle vilja är det ju bra att veta vad alla namn betyder. Om någon har GPSen igång imorgon skulle jag bli klart glad för en trackfil i kml-format över Lasses slinga så man kan köra den (körde en slinga som var rätt igenvuxen i Nåsten två helger sedan, kanske var det den). För om det finns intresse att hålla slingor öppna är det ju bra om fler kör dom...eller hur?

Onsdagscykling i Uppsala
-XIII- skrev:
För om det
> finns intresse att hålla slingor öppna är det
> ju bra om fler kör dom...eller hur?

Lasses slinga kör ju alla, sveriges mest körda slinga.
Alla fall i Uppsala, åtmindstånde i Nåsten.

Onsdagscykling i Uppsala
Cyklade Lunsen första gången igår och det var en trevlig tur!
Började med gula-stigen från stan sen över flottsundsbron och in i Lunsen. Cyklade till Torpet och sedan till Sävja. Därefter till Flottsunda och fyrisån hem till Kåbo ca 38km totalt.

Lite spännande var det att cykla över Micksmossen... Speciellt andra gången med en hand då jag samtidigt försökte filma =)

Följer gärna med er vid nästa cykling!

Onsdagscykling i Uppsala
Ducati skrev:
> Följer gärna med er vid nästa cykling!

Den går väl idag om jag förstått saken rätt (även om 1 juni nämnts). 18 vid Finn.

det lät som en ordentlig tur igår annars.

/johan

Onsdagscykling i Uppsala
Ducati skrev:

> Lite spännande var det att cykla över
> Micksmossen... Speciellt andra gången med en hand
> då jag samtidigt försökte filma =)
>

Eftersom filmen slutar efter 26 sek kan man ju tänka sig vad som hände:)

Onsdagscykling i Uppsala
Hej! Jättekul onsdagstur i förra veckan. Tack tack för trevligt sällskap och förlåt Svaje för att jag kraschade din cykel. Att ha frambromsen på höger och bakbromsen på vänster ställer till det om man prövar någon annans cykel. Jag är med igen men idag hann jag inte. Fick åka med SJ istället och det är väl inte det sämsta...eh...

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Ducati skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Lite spännande var det att cykla över
> > Micksmossen... Speciellt andra gången med en
> hand
> > då jag samtidigt försökte filma =)
> >
>
> Eftersom filmen slutar efter 26 sek kan man ju
> tänka sig vad som hände:)

Det slutade väl =) annars hade jag nog inte hittat telefonen i träsket ;)

Håkis: Det lät spännande att testa en cykel med omvända bromsar =)

Onsdagscykling i Uppsala
Håkis junior skrev:
"och förlåt Svaje för att jag kraschade din cykel."

Inga problem. Det enda var att bromshandtaget gled lite, men det är fixat. :)

Himmla skön tur idag. Första turen jag inte behövt ligga och jaga precis hela tiden. :)

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Till Svaje. Skönt att cykeln klarade sig. Själv fick jag nya fina färgsättningar på knäna som uppskattades hemma. En väldigt häftig cykel har du i alla fall.
Till Ducati. På tal om att byta. Jag la en gång cykelkedjan i en åtta på en gammal tandemcykel som jag hade. Det roliga var alltså att man trampade baklänges när man skulle framåt medan man trampade som vanligt när man skulle bromsa. Jag kom fram till följande slutsatser:
1. Inte helt enkelt att övertyga kroppsreflexerna om att göra tvärtom, kan jag intyga.
2. Inte heller särskilt enkelt att övertyga relexerna OCH passageraren om detta, samtidigt...

Särskilt långt kom man inte med cykeln men kul var det.

Onsdagscykling i Uppsala
Håkis junior skrev:
> Till Svaje. Skönt att cykeln klarade sig. Själv
> fick jag nya fina färgsättningar på knäna som
> uppskattades hemma. En väldigt häftig cykel har
> du i alla fall.
> Till Ducati. På tal om att byta. Jag la en gång
> cykelkedjan i en åtta på en gammal tandemcykel
> som jag hade. Det roliga var alltså att man
> trampade baklänges när man skulle framåt medan
> man trampade som vanligt när man skulle bromsa.
> Jag kom fram till följande slutsatser:
> 1. Inte helt enkelt att övertyga kroppsreflexerna
> om att göra tvärtom, kan jag intyga.
> 2. Inte heller särskilt enkelt att övertyga
> relexerna OCH passageraren om detta, samtidigt...
>
> Särskilt långt kom man inte med cykeln men kul
> var det.

Du funderade inte på att konv styrningen med? ;)

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> Oj vad folk det var. Räknade till 11 pers på
> Pers video på fejjan (exklusive Per själv).
> Kul!
>
> /Johan

Jag kan ju säga att av 12 pers fanns där en gentleman (=Svaje) som hjältemodigt höll mig sällskap när jag var tvungen att fixa en punka mellan Lasses slinga del ett och två i en myggkoloni av sällan skådat slag. Jag är inte lilla blå längre utan lilla grisrosa sönderkliad och myggbiten. Övriga flinade skadeglatt och cyklade iväg (jag nämner inga namn men någon vars användarnamn börjar på s och slutar på s såg extra road ut).

I övrigt en sjukt niiiice tur efter tre veckors uppehåll för undertecknads del. Lasses slinga är verkligen rolig och jag måste dit snarast igen och köra lite drop som jag bangade igår.

//Kristin

Tillbaka
Topp