Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
-------------------------------------------------------
> Folköl i lunsen?

Bra tänkt. Tog en stark till middan istället. Funkade bra det också.

Onsdagscykling i Uppsala
blev en sväng i lunsen idag. plantskolan-torpet-södravändan-plantskolan:/ dock riktigt halt på vissa ställen!! och någon tycker tydligen att det är för lättcyklat i lunsen då det låg stockar över stigarna lite överallt:) en vurpa blev det me// Adde

Bilagor

• P8190029.JPG
    P8190029.JPG
    127.6 KB · Besök: 59
  • P8190029.JPG
    P8190029.JPG
    127.6 KB · Besök: 68
  • P8190030.JPG
    P8190030.JPG
    147.1 KB · Besök: 46
  • P8190038.JPG
    P8190038.JPG
    75.6 KB · Besök: 61
  • P8190036.JPG
    P8190036.JPG
    143.9 KB · Besök: 55
  • P8190047.JPG
    P8190047.JPG
    154.7 KB · Besök: 46
  • P8190058.JPG
    P8190058.JPG
    140.2 KB · Besök: 59
Onsdagscykling i Uppsala
Jag är ju fortfarande lite kär i din cykel. ;) Ser fint ut i Lunsen! Men de får ju ta och flytta stockarna tills näst-nästa vecka då jag ämnar besöka stället igen, ska bara köra ett litet lavinrejs i Åre först :).

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Hade du varit me idag så hade du fått den;) va riktigt less efter typ den 158onde rotsladden:/ som sakt riktigt halt! Men började torka upp påvägen tillbaka. Kör hårt o lycka till;)

Onsdagscykling i Uppsala
@ade: Hade inte du Mountainking 2.4? Är det nån variant utan black chili då eller? Dom är ju rätt greppiga tycker jag... (Nu har jag ifs bytt men det är mer för att mina MK blev för slitna...)

/M

Onsdagscykling i Uppsala
Martinpetter: Jo jag hade MK 2.4 men tycker dom e kass när det är blött! Så jag gnällde lite på säljaren som rekomenderat dom! Då kom det fram att dom jag hade va någon billigare modell utan blackcilli:/ då jag berätta att big Bettys va monterat så lova han att fixa fram ett par MK 2.4 protektion med blackcilli! Så återstår att se hur dom är.. Tog premiär turen med big Betty i lunsen igår:) sjukt bra grepp fast det va blött! Vad blev det för däck för dej??

Onsdagscykling i Uppsala
Körde nåstenklassikern och därefter gula stigen åt "fel håll". Länge sedan sist för mig, gula har bitvis fått grus och blivit rena "racerbanan",riktigt kul att köra som omväxling. Mötte vid tre olika tillfällen mtb:are vilket också var kul. Cyklas det inte organiserat på helgerna längre?

Onsdagscykling i Uppsala
Tja!

Jag är helt ny på sidan och MTB kul att se att det finns folk i Uppsala som har detta intresse.
Jag har beställt Nishiki Colorado 2011 MTB vet någon om det duger för nybörjare?

Hopas vi kan åka snart när den har kommit!

:D

Onsdagscykling i Uppsala
mrx skrev:
> Jag har beställt Nishiki Colorado 2011 MTB vet
> någon om det duger för nybörjare?

Den duger alldeles säkert. Med den blöta hösten i antågande kan ett par rejälare däck säkert förhöja cykelupplevelsen :)

Kul med fler cyklister!

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Grymt!

vilka däck skulle du rekommendera, är det någon vits att köra på vintern för jag är ganska sugen på det också.
Ett par däck som kanske passar till hösten/vintern kanske?

=D

Onsdagscykling i Uppsala
Det finns många trådar om "höstdäck" med lite mer grepp på hala rötter och hällar om du letar lite. Några namn som brukar synas är:

- Kenda Nevegal
- Kenda Excavator
- Schwalbe Big Betty
- Schwalbe Wicked Will
- Continental Mountain King med Black Chili-gummi

Alla i 2.3 - 2.4 tums bredd och med mer eller mindre kladdigt gummi. Priset man får betala för greppet är ofta lite högre vikt och sämre rull på torrt underlag än "snabbdäck".

Men se till att prova först. Det är ju inte alls säkert att du tycker att det behövs :)

/Johan (med Wicked Will)

Onsdagscykling i Uppsala
+1 Jojje

Schwalbe Wicked Will vill jag lyfta fram före Big Betty och Nevegal. Excavator och Conti-däcken har jag inte testat.

Det går utmärkt att cykla på vintern. På packad snö funkar nästan vilket däck som helst. Det är bara på ren blankis man behöver dubbar och det är det sällan i skogen.

Onsdagscykling i Uppsala
Beror lite på vad man ska köra också, körde schwalbe nobby nic snakeskin 2.4 förra vintern, mestadels runt gula stigen, funkade bra nästan hela vintern när det höll sig under nollan en längre tid. i år blir det kanske dubbdäck när isen kommer för lite mer trygghet och för att kunna köra lite hårdare.

Onsdagscykling i Uppsala
Halloj

Jag flyttar till Uppsala alldeles snart och kommer behöva ett bra ställe att träna spinning / gymträning på under vintern.
För mig är priset största faktorn. Jag har suttit och tittat runt på nätet men hittar inget ställe som erbjuder både gym och spinning på samma plats till ett vettigt pris.
Tips?

Onsdagscykling i Uppsala
Är du student? Studenthälsans friskvård heter Campus1477 och inrymms i nya fina lokaler. De har precis investerat i nya cyklar. Studentpriset är konkurrenskraftigt, men du kan också bli medlem utan att vara student.
Om du är en die-hard cyklist kan det vara värt att gå med i en cykelklubb och utnyttja deras tider på olika anläggningar. CK Uni erbjuder t.ex. spinn hos SATS på speciella tider.
Friskis&Svettis har också en ny fin anläggning strax söder om centrum.
Även de andra gymmen erbjuder bra spinn enligt utsago.

Onsdagscykling i Uppsala
Enligt yr.no skall det precis ha slutat regna imorgon kl 18. Jag hoppas på det. Tänkte ta en långsam och kort tur nedför Nåsten. Typ halva Lasses eller så.

Finns det någon som vill göra mig sällskap om det slutat regna ?

/Svaje

Onsdagscykling i Uppsala
Var det två lycraspejsade Happyiter jag rullade om i nedförsbacken vid slottet ikväll (trots att det är tisdag)? Förlåt, jag lovar att hälsa nästa gång isf.

Onsdagscykling i Uppsala
dimitri skrev:
> Jag var vid Finn Malmgrens plats 18:03, hade ni
> åkt då?

Det är i morgon. Läs Svajes och Herrgårds föregående inlägg.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag har en kompis som skall med och vägrar ge sig pga vädret... Nej han är inte Happyit. Så jag kommer åka ut trotts att det regnar. Jag åker från Finn kl 18.00.

Tillbaka
Topp