Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Minuten senare dök s upp och vi gav oss iväg 18:03
Efter att plockat upp P vid träbron över Hågaån så blev det en kort runda nedför halva klassikern i promenadtakt. s fortsatte resten av Lasses själv. Det lönade sig att ha med en torr tröja i ryggsäcken när man skulle hem. Inga fler foton tyvärr. :)
Ett annat tips för er som är nya är att det går utmärkt att använda tråden för att annonsera sina egna turer om man vill ha sällskap! Både den här och onsdagstråden. Man måste inte vänta på att någon gammal avdankad arkivarie får dåligt samvete av att ha konsumerat för mycket öl och färglada LP-skivor.
Jag tänkte ta mig en tur i Lunsen i eftermiddag. Jag har en förkylning i kroppen så jag kommer köra med pulsmätare för att undvika att inte köra över 70% av maxpuls. Jag är ny på MTB och har nyligen byggt mig en cykel och nu skall jag testa om jag ställt in dämpningen någorlunda rätt. Jag har aldrig cyklat i Lunsen tidigare så om det finns någon stigfinnnare som vill hänga på eller någon annan som vill haka på och se om vi kör vilse så är allt sällskap i spåret välkommet! Jag är flexibel vad gäller tid och plats, dock ser jag gärna en start innan 15.00.
Den här fina beskrivningen av Lunsen tycker jag ger bra information om lämpliga turer: http://www.lowdin.nu/Mtbruntuppsala/English.html
Jag vet inte om jag lyckas följa turerna slaviskt men det kan ge en fingervisning om var vi bör cykla med tanke på att inte ge oss på de svåraste partierna det första vi gör. :) jag bor i Södra Gottsunda så min färdväg mot Lunsen går via Flottsund. Om du kommer från stan så kanske vi skall mötas upp vid macken i Vilan så kan vi utgå därifrån? 14.00 funkar det för dig? Du får mitt mobilnr via PM.
OK såg nu att fler vill hänga på jag kan ändra mig och försöka hänga på. Kl 13, kan det vara en passande tid, vet ej om jag hinner till 12, ja annars går det ju fler tåg.
nagge skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för en trevlig söndagstur, lagom tempo och
> sköna stigar.
>
> 5min efter hemkomst så ser jag att framdäcket
> är helt platt, det gäller att ha tur med sina
> punkteringar...
>
> /Jonathan
Tack Nagge och de två MTB-rävarna s och vad nu den adra killen går under för alias här. Utan bra ledsagning hade jag och Nagge irrat omkring och tempot hade säkerligen inte varit lika högt, så stort tack ledsagning och det fina tempot! Jag fick 32km på mätaren inräknat transporten till och från Sävja. Nu känner jag mig både mör och nöjd med dagens träningspass! Onsdagstempot var alldeles lagom för mig.
Alltid kul att se nya ansikten i skogarna runt Uppsala, även om jag bara hann träffa er som hastigast - det blir fler gånger!! S fick en riktig långtur idag :-)
Jag och en granne till mig vill cykla nu på onsdag, är det för tidigt att börja planera lite för det? AWi, antar att det var du som dök upp i skogen strax innan jag och nagge tackade för oss?
Simba2 skrev:
> Jag och en granne till mig vill cykla nu på
> onsdag, är det för tidigt att börja planera
> lite för det? AWi, antar att det var du som dök
> upp i skogen strax innan jag och nagge tackade
> för oss?
Japp, det var jag som kom och gästspelade en kortis innan ni avvek. /Anders
Det är otroligt lärorikt för oss nybörjare att få cykla med er "rävar" som hållit på ett tag! Tack för att ni orkar släpa runt med oss! :-) Är det någon som har något förslag på onsdagscykling? :-)
Är det ljust nog att köra onsdagsturer utan pannlampa numera? Inte för att jag kan köra imorgon, jag har tydligen lovat att trajla, men nästa vecka är jag game om det är ljust.
Svaje och Pär körde utan lampa i onsdags, men hoppade av efter halva turen. Kort därefter föll mörkret ganska raskt. Se bilden från dunken ovan.
Nästa vecka är det så klart lite ljusare men jag tror inte det räcker för att köra utan lampa.
Jag är trött i ryggen efter förra veckan så mig slipper ni åxå.
Låt inte det hindra er !
Jag behöver bilder från skogen för att inte tappa sugen alldeles !
:)
Vilken tid hade ni tänkt imorgon?
Tänkte ge mig ut tidigare på dagen om jag hinner, tycker det är trixigt nog utan att blanda in mörker i ekvationen :)
Idag går solen ner kl 19.36 och det är mörkt kl 20.15 med andra ord blir det ungefär likadant imorgon. Börjar vi ca 18 har vi gott och väl minst 1,5tim med bra ljus. Är det värt att utforska någon del av Nåsten eller är det Lunsen som gäller imorgon?
Jag är lite sugen på att köra imorrn. Jag har möjlighet att köra från nordöstra lunsen, nyby/fläktan 17:30 om man vill ta sig mer in i skogen direkt. Annars kan jag tänka mig annat också, men gärna utan lampa. Kör man från kung björns hög 18:00 eller strax innan tar man väll sig runt klassikern i gubbtempo innan det blir mörkt?
Lulle skrev:
> Jag är lite sugen på att köra imorrn. Jag har
> möjlighet att köra från nordöstra lunsen,
> nyby/fläktan 17:30 om man vill ta sig mer in i
> skogen direkt. Annars kan jag tänka mig annat
> också, men gärna utan lampa. Kör man från kung
> björns hög 18:00 eller strax innan tar man väll
> sig runt klassikern i gubbtempo innan det blir
> mörkt?
Björns Hög kl 18 tror jag mig hinna till. Jag och en kompis Håkan ansluter oss till onsdagscyklingen! Vard är klassikern för runda, var går den?