Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Tjo!

På onsdag tänkte jag köra lite klassisk onsdagcykling enligt inlägg ett i tråden!

Det blir förslagsvis en tur i Nåsten.

HiLo skrev:
-------------------------------------------------------
> Nåsten time trial öppet för säsongen
>
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1679454

Som vi har väntat!

Men vi hoppar över det nu på onsdag, även om TT-banan är en del av den planerade turen så är målet lite mer avslappnad cykling.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> På onsdag tänkte jag köra lite klassisk
> onsdagcykling enligt inlägg ett i tråden!

Såpass! Man kanske skulle damma av cykeln och hunden...

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Möjligtvis följer jag med på onsdag om det är ok. Har en del uppgifter i geoteknik som måste vara klara den här veckan men Nåsten låter kul. Har ingen koll på stigarna där.

Onsdagscykling i Uppsala
Det blir det:

meteogram.png

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Du vet la vilken bergart som du kan ställa klockan efter? - Urberget
Vet du varför det finns så mycket fultyskar i Uppsala? - Ja de beror la på allt radon eller?

Over and out.

Onsdagscykling i Uppsala
-XIII- skrev:
> Du vet la vilken bergart som du kan ställa
> klockan efter? - Urberget

Klockren ordvits!

> Vet du varför det finns så mycket fultyskar i Uppsala? - Ja de beror la på allt radon eller?

Strålande humor!

> Over and out.

Utöver det, inget att tillägga.

Onsdagscykling i Uppsala
Ja, det brukar inte gå så fort. Stigen är ganska teknisk men vi jäktar inte. Det brukar finnas tid att göra flera försök på hindren eller gå förbi för den som så önskar.
För den som känner sig osäker på om hen orkar så finns det flera bra punkter att korta ner turen på. Så häng med och testa!

En knapp mil stig blir det väll och så lite transport på det. Säg runt 2 timmar. 3 i värsta fall, men då är det krypfart.

Samling enligt första inlägget i tråden!

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Absolut. Geotekniken kan vänta. I alla fall om du
> frågar mig. =)

Najs, ja jag håller nog med där. Det brukar lösa sig på nått sätt jämnt :)

Onsdagscykling i Uppsala
Nåsten låter bra. Har mindre koll på på stigarn där än i Lunsen. Tempot spelar inte så stor roll för mig (tror jag iaf ;) ) men är ju inte snällt att lämna nån på efterkälken.

Senast ändrad:
Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Jojje, du hinner ikapp oss. Vi kör en klassiker i Nåsten.

Hade varit trevligt men en argsint liten tjej här hemma ville annorlunda. Hoppas ni fick en trevlig tur och att onsdagscyklingen går mot en ny vår :)

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Rejäla lodjur i Nåsten! Vi som var där kan vittna om att det var minst 3 meter... mellan ögonen!
bild.JPG

Tack som fan för god guidning, stort tålamod med mina vurpor, bra tips och glada tillrop. Mycket trevligt! Nu är jag omplåstrad av min sjuksköterskefru som suckade åt dumheten att fotografera skadorna och skickade mig rätt in i duschen med någon hänvisning om infektioner.

/S

Senast ändrad:
Onsdagscykling i Uppsala
Härligt. Jag gjorde Nåsten på lunchen då jag hemmajobbade idag. Låter som JojjeM och jag har samma tider ungefär. Barnnattning kl19, med väldigt mkt tur är jag iväg före 20. Alltsom oftast blir det ensamcykling. Kul med all aktivitet iaf. Jag ska bli bättre på att annonsera mina rundor även om dom oftast är sena så kanske någon hakar på.
/H

Onsdagscykling i Uppsala
Cyklingen gick bra. Fotandet likaså.

Batteriet i min telefon tog slut efter första bilden. Tur att den blev bra i alla fall.

IMG_0227.png

Lasse cyklar fortare än ljuset.

Onsdagscykling i Uppsala
Trevligt att ni blev ett gäng! Hoppas du läker bra Staffolainen och att du inte blev avskräckt.

Själv kom jag iväg vid 20.30 och snurrade en kortis med vovven. Mest i Berthåga som inte är outhärdligt blött. Blidde några mobilplåtar.

På fälten mellan Stabby och Berthåga
Maj15_01.jpg

Oemotståndligt dike om man är labrador
Maj15_03.jpg

Kraftledningsgata i kvällsljus
Maj15_04.jpg

Fin stig
Maj15_06.jpg

Obefintlig stig
Maj15_07.jpg

Jobbig stig
Maj15_09.jpg

Förnyade cykelupplevelsen med Toblerone istf Snickers
Maj15_10.jpg

Plott från globalt positioneringssystem
gps.jpg

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Tack för en trevlig tur! Nu återstår bara att rikta bakfälgen och köpa nytt däck:/
Jag hoppas verkligen att det blir mer onsdagscykling denna säsong:)

Onsdagscykling i Uppsala
Precis som pean säger. Köpte ett drev för skivbromsfäste för att prova fixed på gt:n och då blev bakbromsen överflödig. Snart ryker den fram också för den där extra cleana looken :)

/Hipsterjohan

Senast ändrad:
Onsdagscykling i Uppsala
Även jag verkar ha råkat ut för lite maskinskador då den under dagens tur i ursvik inte lyckades växla riktigt fint. antar att det finns en koppling till alla krascher.:) felsökning pågår och jag utgår från att problemen är lösta till nästa onsdag!

/S

Onsdagscykling i Uppsala
nordharn skrev:
> Nån som har tänkt köra idag?

-Flera gånger för det har varit en seg dag på jobbet. Orkar inte social cukkling men jag kommer vela omkring i Lunsen om ett tag. Fast om 20+ stycken samlas kl 19:30 vid Flottsundsparkeringen kommer jag eventuellt ändra mig. Det kommer dock inte hända :)

Senast ändrad:
Onsdagscykling i Uppsala
Nu är nya däck monterade och fälgar riktade så nu är jag redo för cykling igen:)
Tänker väl ev cykla flottsund- torpet i morgon torsdag!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    132.6 KB · Besök: 41
Onsdagscykling i Uppsala
Kan meddela att slingan Bergsbrunna-Flottsund-Sävjarundan var ikväll lika kul som det låter.
Lyssnade på fotbollsreferat på radion så fokuserat att en löpare fick mig att hoppa till en del på vägen ut från trekorset. Slutsats: fotboll är inget man skall syssla med.
Kanske kör imorrn oxå ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp