Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur långt är det till grusgropen?

Ca 13 km, fågelvägen, gamla E4an alltså, trist väg, roligare att hoja över Bällinge, eller Storvreta och Fjuckby (stället som vill byta namn av ngn anledning). http://kartor.eniro.se/query?&what=...%20%2075593%20UPPSALA&calculationMode=fastest

Cyklingen är så där därute. Jämförbar med Åsarna, otekniskt, men rätt kul för omväxlingens skull. Förr fanns slingor för MTB i själva grusgropen. De gjordes av UCK och kunde vara ganska kul, mkt upp och ner. UCK tränade då regelbundet i gropen. Den enda nackdelen var att det var oerhört dammigt och grusigt, efter ett par timmar kände man hur pedaler och kedja började gnissla.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Nå? Ingen sugen?

Kan dessvärre ej, möjligen kommer Elisabeth.

Onsdagscykling i Uppsala
Vi körde en sväng i Nåsten på eftermiddan. Det blev Nåsten-klassikern och första Linnéstigen på östra sidan. Farsan kämpade med 'Linnés helvetesbacke'. Det blev 3-1 till backen för pappa. För mig gick det något bättre :) Några fler svåra och tekniska stigar ligger högt på listan just nu när man kört allt häromkring.

Onsdagscykling i Uppsala
lachamello skrev:
> Nån på Lövstalöt/Fjuckby i morrn...? Kul att
> prova nåt nytt.
> Strax före lunch.

Låter kul, men tyvärr blir det förhinder för egen del. Vi ska till sommartorpet ute på landet ett par dagar.

Onsdagscykling i Uppsala
Några bilder från en tur i Lunsen idag. Högre upplösning finns här.

Mårten landar efter hopp över gap:
P1070188.JPG ht=544

Hur ska det här gå?
P1070191.JPG ht=544

Lekstuga i Sävja:
P1070198.JPG ht=544

Samma klippor:
P1070199.JPG ht=544

Här också:
P1070203.JPG ht=544

Jag ger mig på ett litet drop:
P1070205.JPG ht=725

Onsdagscykling i Uppsala
He he .. fan va ni leker - bra bilder. Ser inte bra ut för Mårten på andra bilden. Min axel är fortfarande paj, men Emma, Jamie, Raffe och jag kör nog en sväng i Nåsten vid 10 tiden. Planen är ner vid Björnes hög och bort mot klassikern, då vidare Lasses slinga och tillbaka Ralfs och min snitsare och sedan en grej som Mårten har visat och som vi körde när spanjoren var med. Kan bli kul -finns en del klurigheter! Ralf kör ju skjortan av mig nuförtiden men som tur är har han en förkylning så tempot får inte bli för högt. Den som vill hänger på.

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> Min axel ärfortfarande paj

Ajdå, hoppas den blir bättre snart.

> Ralf körju skjortan av mig nuförtiden men som tur är har
> han en förkylning så tempot får inte bli för
> högt.

Ja, sist Ralf var med så hade han ett besvärande högt tempo :-)

Kanske hänger på imorgon, lite osäker.

/Mårten R

Onsdagscykling i Uppsala
Halloj,

Brukar ni fortfarande cykla på onsdagar? Isf. är jag klart intresserad! Är det 18 vid sysslomansgatan/skolgatan som gäller fortfarande? (såg att det var vad som gällde förra säsongen)

/Erik

Onsdagscykling i Uppsala
Erik Näslund skrev:
> Halloj,
>
> Brukar ni fortfarande cykla på onsdagar? Isf. är
> jag klart intresserad! Är det 18 vid
> sysslomansgatan/skolgatan som gäller fortfarande?

Svaret är ja på båda frågorna ;)

Onsdagscykling i Uppsala
42Hz skrev:
> Grümt värre!
>
> andraso: Fått ny baksving?!

Japp! Fast en ordentlig freeridehoj står högt på önskelistan.
Cykel 2.0:
P1070196.JPG ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
Vi tänker hoja ikväll, samma tid och plats som vanligt, missade förra onsdagen p g a jobb. Nu längtar vi verkligen efter att komma ut i skogen.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Tjosan!
>
> Någon vänlig själ i typ Kantorn som har en
> pedalnyckel att låna ut?

Det är en bit från Kantorn, men jag har en pedaltång, el 8 mm insex.

Onsdagscykling i Uppsala
Per: Tack för erbjudandet, men jag svänger förbi flickvännen och firrar det själv, behöver 8mm till vevarna också. Fråga inte vad pedalnyckeln gör där men både den och stora multiverktyget är där... :P

Onsdagscykling i Uppsala
Tack alla för en schysst tur idag! Jag fick se en massa nya stigar (nästan allt var nytt för mig faktiskt). Kul med så teknisk åkning :-)

/Erik

Onsdagscykling i Uppsala
Hej,

Jag är sjukt sugen på att cykla imorn söndag. Nån som är på?
(Har ingen bil så det får bli i Uppsalas närområde.)

Nån?

/Erik

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> thurfjell skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > jag går på kryckor.
>
> Trist, hoppas det läker snabbt!

Tack, det hoppas jag också!

Onsdagscykling i Uppsala
Hi Guys,

Emma and I are planning to go riding tomorrow evening. Is anyone else up for a ride in Nasten or Lunsen?

We had a great ride on Sunday, went along the Ås to the lake and then round the East side of the lake, then into Lunsen via the South Upplandsleden to Lunsentorpet and back on the usual trail out to Flottsund.

We'll be doing this route again, maybe in reverse soon, if anyone else is interested.

/Jamie

Onsdagscykling i Uppsala
I think I'll join you if you're taking the Lunsen tour. Otherwise it's hard for me to catch up with you at Kung Bjorns Hög without delaying you. Will you start at Finn Malmgren/Le Parc? I might not be able to make it there in time either. Cellular number?
Cya,

Onsdagscykling i Uppsala
Hi lachamello,

I think the Lunsen tour might be a little far for tonight, as it's a good few hours from here in Eriksberg. As the weather isn't great, we were thinking of staying local, in Nåsten.

Where are you coming from?

I'll send you our mobile number.

May see you later.

Any other takers?

/Jamie

Onsdagscykling i Uppsala
I might be interested if I get off from work in time and you're not planning on svetto-speed. As my bike has been out of commission for a while and burgers and milk-shakes have been my main source of nutrition I don't expect to go very fast for very long :)

18:00 at LeParc or are you heading directly towards Nåsten?

/Johan

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Hi Johan,

I'm certainly not planning a svetto-speed ride, not my favourite. I'll go to LeParc for 18.00 if you'd like to come along, or unless lamachello comes back with another proposal...

/Jamie

Onsdagscykling i Uppsala
Jimbob skrev:

> Any other takers?

If we can, am not certain at the moment, will get back a bit later to tell if we can or can´t.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp