Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
> I'll try to make it but don't wait for me.
Okay, we'll head to LeParc for 18.00 and wait 10 minutes or so, see who turns up.

> If we can, am not certain at the moment, will get back a bit later to tell if we can or can´t.
As above Per, would be good to see you.

> Gaaah, stupid law studies. Maybe next time. :D
Like you say, maybe next time :)

/Jamie

Onsdagscykling i Uppsala
The Jimbobs:
P1070207.JPG ht=544

P1070208.JPG ht=544

The trail:
P1070210.JPG ht=544

The narrow trees:
P1070215.JPG ht=725

Onsdagscykling i Uppsala
He he ... "The narrow trees" som följs av "Elisabeths svårighet". Jag förstår hur ni körde - va grönt det har blivit. Vare halkit?

Onsdagscykling i Uppsala
Man kan ju bli förbannad för mindre. På tal om krämpor har min hand inte blivit bra än, min vänstra axel har bestämt sig för att den inte tycker om mig och jag har åkt på nån jävla magsjukehistoria plus att jag har tenta på måndag.

Nämnde jag att jag är gaaaaaalet cykelsugen? :(

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kunde inte stå emot till slut. Det blev en soloritt i Lunsen. En praktvurpa blev det oxo. Berg är hårt. Våta rötter är hala. Cykelbyxor är tunna. Lår värker.

Onsdagscykling i Uppsala
Jamie, Emma, pappa och jag åkte Nåstenklassikern. Kan meddela att hällarna är torra men rötterna lite fuktiga och hala. Bilder kommer sen.

/Ralf

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi ska snart köra i Fjällnoratrakten. Ingen som
> ska Lunsa eller liknande imorrn?

Jag tar nog en sväng i Nåsten igen vid 9-10 tiden. Kan du inte hänga på?

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:

> Jag tar nog en sväng i Nåsten igen vid 9-10
> tiden. Kan du inte hänga på?

Oj, tidigt. Kanske hänger på. Vi körde asgrym stig idag som vi inte kört tidigare, bilder är på väg.
Nya baksvingen lyckades jag få en finfin buckla i också och hela staget fick en fin böj på slutet. Fast för första gången var det faktiskt helt och hållet mitt fel.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> ... Nya baksvingen lyckades jag få en finfin buckla i
> också och hela staget fick en fin böj på
> slutet. ...

Har du åkt med Mårten R nu igen? ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:

> Har du åkt med Mårten R nu igen? ;)

Japp, fast jag kan tyvärr inte skylla på honom även om jag vill. Jag flög över styret och kanade på mage nedför den här backen. Den är bra mycket brantare än det ser ut på bilden så det var tur att jag inte skadade mig. Givetvis borde jag istället ha skyddat cykeln i första hand.

P1070244.JPG ht=725

Hoppas hon håller ihop ett tag till:
P1070296.JPG ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
Man skall alltid ha en extra baksving med sig i bakfickan.
Fast Andreas, jag tror du kör sönder dem bara för att kunna visa upp din XTR växel...

Onsdagscykling i Uppsala
mtb-nsten.jpg ht=375

Jag tog själv en kort tripp till Nåsten i lördag. Jag är lite vilsen i omrdået och skulle gärna få lite stigtips. Jag har cyklat ut via Kvarnbo och vidare på skidspåret som går mot Rödmossen som drar upp i skogen till vänster i skogsbrynet när man åkt över fältet efter Kvarnbo, den stigen tycker jag är bra, men vart ska jag ta vägen sen om jag vill fortsätta på samma typ av trail? Kom fram på en större väg som var kantad av timmer (?).

Hittade bara surhål och grusvägar på väg tillbaka. Alltså inte så kul för mig.

(Eftersom allt som rör cykling runt Uppsala verkar gå ner här så fortsätter jag bara här trots OT)

Onsdagscykling i Uppsala
Klassikern involverar den så kallade Lasses slinga + hundsläden. Det är svårt att hitta själv, nästan omöjligt, men åker du med ett par gånger så. På onsdag 10.00 kör vi klassikern till att börja med.

Onsdagscykling i Uppsala
Ska vädret fortsätta vara så här soligt sticker jag nog också ut i skogen en sväng ikväll. Om det nu är omöjligt att hitta i skogen själv så fortsätter jag väl irra tills jag hittar rätt...

Klockan 10.00? Är inte det arbetstid?

Onsdagscykling i Uppsala
Är du orolig att det ska gå för snabbt eller för långsamt? :)

Kan inte tänka mig att det är någon större risk för det förstnämnda och terrängen tillåter inte nån snabbcykling även om det går att hålla igång så man blir rejält svettig förstås.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
pean: På onsdag är det 6 juni vilket sedan ett år tillbaka är sveriges nationaldag och till råga på allt en helgdag. Det är därför vi kör den riden på onsdag kl 10.

Onsdagscykling i Uppsala
Hehe, tror det är fler som missat det med tanke på uppslutningen till riden... Men hursom är du muchos välkommen att dyka upp! Mer info i den tråden.

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> 19.00 vid parkeringen kung björns hög?

Vilken parkering är det?

Onsdagscykling i Uppsala
Tack för turen. Hoppas jag inte sinkade er för mycket.

Jag cyklar vidare och återkommer kanske när jag fått lite flås framåt nästa höst.

Tillbaka
Topp