Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
För oss som inte gillar halkig lercykling så känns det som att skogarna är fördärvade nu... När får vi cykla brandfarlig tallskog igen!?

Onsdagscykling i Uppsala
Är ni gjorda av socker eller? Nåsten är ju perfa när det regnar! Hade bara tio näradödenupplevelser i söndags.

Någon som skall cykla på onsdag förresten? Jag skulle vilja hänga med.

Reppetera gärna tid och plats är ni snälla. Det är lite masstigt att plöja 30 sidor för att se om det skett några förändringar i schemat.

Onsdagscykling i Uppsala
jag har en del teknik som jag måste lära mig, och dessutom lär ni cykla ifrån mig, men i övrigt hänger jag gärna med på en "lätt" tur.

Nåsten i går var som sagt fostrande, men kul!

Onsdagscykling i Uppsala
Någon som har något tips om vart man kan ta vägen och spola av cykeln när man lekt klart i leran? Badkaret är inte ett giltigt svar.

Onsdagscykling i Uppsala
Kaj a: Om du körde i leran i nåsten så låter det som om du kan en del. Jag försöker lura med Svaje som också är nybörjare. Blir fartmonstren för otåliga kan vi ju dela upp oss. Jag tänkte ändå inte köra 100% eftersom jag varit sjuk i flera veckor och kan ställa upp som lekledare. Så häng på du.

Onsdagscykling i Uppsala
s: Kan du leverera ett växelöra från Eriksbergs Cykel till Sveriges Radio-huset vid lunchtid imorgon är jag game. :)

Hinner inte dit själv när dom har öppet... :(

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> s: Kan du leverera ett växelöra från Eriksbergs
> Cykel till Sveriges Radio-huset vid lunchtid
> imorgon är jag game. :)
>
> Hinner inte dit själv när dom har öppet... :(

Visst, jag får ta långlunch. Eriksberg ligger ju jättenära kungsholmen. Äsch jag såg fel på kartan, hade den utzoomad, så sverige var fyra pixlar brett. Gärdet ligger närmare. Osis.

Onsdagscykling i Uppsala
Om det där ska vara lerigt så jag är inte gjord av socker. Det var lugnt i Nåsten och bara lite lagom grötigt. Eftersom jag cyklar ensam så kan jag inte fota andra när dom cyklar så istället fotar jag min cykeln när den står still.

771124424_6c00b545a4.jpg

http://www.flickr.com/photos/wapean/771124424

Onsdagscykling i Uppsala
Nåsten blir alltid en enda stor lerpöl så fort det regnat lite. Lunsen är betydligt mindre känsligt. Dessutom visar oberoende tester att Lunsen är 38.2 gånger roligare. Jag ska försöka köra imorrn och jag är inte heller snabb.

Onsdagscykling i Uppsala
Förra onsdan var Nåsten anmärkningsvärt torr o snabb, helt perfekt, skitkul, litet oväntat efter regnen, men för all del jag lunsar gärna.

Onsdagscykling i Uppsala
Det är egentligen vilket som för min del, vi kan väl ha ett demokratiskt slagsmål ikväll.

Mårten: du kan inte be dem posta växelörat till din brevlåda?

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kommer stötta den sida som ligger under i slagsmålet, så vi får slåss så länge som möjligt och i bästa fall så slipper vi cykla.

Onsdagscykling i Uppsala
Efter tre dagar liftburen lerig nerförscykling i Lindvallen, Lunsar jag gärna. Ni kan väl slå en sigal på 070-5529900 om ni styr mot Lunsen så kan vi mötas vid Flottsund eller Sävja.

Onsdagscykling i Uppsala
tack allihop för en trevlig cykeltur! Hur gick det med cykeldatorn Tommy? (Tobias? rätt namn?)

En mek-bild till

Bilagor

• DSC00021.JPG
    DSC00021.JPG
    96.6 KB · Besök: 35
Onsdagscykling i Uppsala
Tack för en trevlig tur :-)

Tyvärr hittade jag inte cykeldatorn :-( Får kolla efter den nästa gång ;-)
Lär dröja innan jag skaffar en ny, nästa investering blir nog ett par SPD pjuck.

Onsdagscykling i Uppsala
Tjabba,

Jag är en newbie till Uppsala område,och vill skaffa mig lite mtbkompisar. Är extremt sugen på att åk en sväng imorgon(söndag 15e Juli) med någon/några som kan visa en kille vad det är som gäller här uppe. Har blivit lite trött på gula-röda slingan kombo... Jag tänker så där, 11-tiden, även om det blir solo...
Finns det någon som kan visa en vilse kanuk vägen?
/Chris

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Tänkte mig en sväng till nåsten i morgon om det blir hyffsat väder. Lunsen funkar för mig oxo.
11-tiden låter bra.

Onsdagscykling i Uppsala
Gaah, nu sitter jag i Linkeboda i väntan på att sticka till Västervik och segla imorgon. Cukla blir det inget på minst en vecka. Fincukling i Uppsala blir det nog inte på nån månad.

Over and out tillsvidare.

Onsdagscykling i Uppsala
Det blir bra. Mitt förslag är att vi återupprepar turen från nationaldagen. Alla är givetvis välkommna att hänga på.

Mårten, andreaso: Superdåliga, sa Bull.

Onsdagscykling i Uppsala
Nu är vi vid Sunnerstasugan. Lunsen nästa!

EDIT: Fick ihop ganska exakt 4 mil i behagligt väder. Lasses slinga var helkul med sin vansinniga sträckning :-). Vi nöjde oss med att köra flotttsund - bergsbrunna, genom lunsen.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Tyvärr tvätttid ikväll. dessutom slog jag i asfalten i en rondell på vägen till nåsten igårkväll, så min axel ska få vila lite. Cykla i helgen kanske?

Onsdagscykling i Uppsala
RR: Det var jag, Orv och Svaje som cyklade. Orv tog oss med på en vända upp genom Berthåga och Nåsten, med en del av Lasses slinga som kvällens höjdpunkt. Mycket trevligt, tackar!

kaj a: Det blir definitivt mer cykling för mig till helgen. Kanske både Lördag och Söndag.

Onsdagscykling i Uppsala
Nej, inte en enda. Sorry.

Återkommer till Uppsala i slutet på augusti mer tekniktränad än någonsin efter att ha harvat omkring med beman här i Linkeboda på heltid.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Nej, inte en enda. Sorry.

Jo för fasen. Erik "ego", Jamie "jimbob" och jag hojar i alla fall!

Onsdagscykling i Uppsala
kaj a skrev:
> Jag ska försöka hänga på, måste ev jobba en
> massa.

Låter bra. Jamie och förmodligen Emma är på. Du kommer väl med Erik? Samma ställe som sist vid 18.00.

Tillbaka
Topp