Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
-------------------------------------------------------
Vems tur är det att
> ta med fikabröd!?

Jag kan stå för ölen.

Onsdagscykling i Uppsala
Öl och bullar, så originellt :)
Mekkväll i slutförvaringen låter kul annars.
Vet inte om Andreas får komma nära mina hjul efter att ha sett vad som händer med hans vevpartier, kedjestag och annat :)

Hör av mig när jag är på plats i U-sala.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> Öl och bullar, så originellt :)

Jag trodde att fikabröd = bira.

Onsdagscykling i Uppsala
Blåste på med högtryck och varmvatten på Raffes Marin Rocky Ridge och innan vi visste ordet av rök lacken som fjällen på aborren. Det var bara att blåsa på och skrapa bort det som inte kom av. Nu pulverlackar vi ramen och uppgraderar vevparti, gaffel mm.

DSCN6893.JPG ht=514

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> Blåste på med högtryck och varmvatten på
> Raffes Marin Rocky Ridge och innan vi visste ordet
> av rök lacken som fjällen på aborren.

???! Det kan väl inte vara riktigt normalt att lacken ryker bara sådär?

Apropå bira och mekkväll ser jag för mig hur jag vaknar på ett kallt betonggolv i en källare i Luthagen utan minnen av föregående kväll och med en Mavic 321 runt halsen :)

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:

> ???! Det kan väl inte vara riktigt normalt att
> lacken ryker bara sådär?

Nej, vi brukar köra högtryck med värme och det har aldrig varit något problem. Detta var emellertid första gången på Marinen. Lacken var tunn och av klarlackstyp. Verkade bli mjuk av värmen och flög av i stora bitar. Tog väl 30 minuter att blåsa bort 95%.

Onsdagscykling i Uppsala
Mekkväll låter helskoj.

Jag har riktställ och ekertensiometer, så jag anmäler mig som riktkarl. Bara ni matar in öl och chips i lagom takt så fixar jag hjulen åt er. Någon kan få hjälpa mig med oljebytet på min MX Comp.

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> Jag kan mecka gafflar. Har rivit, bytt olja och
> byggt ihop både RockShox och min Marzocchi Z1.

Det där kommer vi citera tillsammans med en bild på en massa gaffeldelar som du inte lyckas pussla ihop.

Onsdagscykling i Uppsala
Ni får inte ha mekkväll nästa vecka för då är jag inte i stan - jag måste väl få va me ;) Vill hälla ny Öl i min MX Comp oxå. Det är mycket mysigare närmare julen.

Onsdagscykling i Uppsala
Som Conan sa så är jag i allmänhet i stan måndag till torsdag i veckorna. Dock inte denna och troligtvis inte nästa.

Så jag tycker alltså också att onsdag är en bra kväll för att dricka gaffelolja :)

Om det är OK med Orv så är väl hans källare funkis eller finns det andra förslag på lokal?

/Johan

EDIT: Menade förstås inte att ni inte får meka utan mig :)

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:

> Om det är OK med Orv så är väl hans källare
> funkis eller finns det andra förslag på lokal?

Självklart!

Onsdagscykling i Uppsala
Så när blir det av? För min del går det bra nästan när som helst om det är kvällstid eller helg.
Vi får hoppas att det resulterar i en ansenlig mängd postningar i mektabbetråden.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kan nog också i princip vilken kväll som helst.

Vad har slutförvaringen för öppettider?

Är det någon som har en riktig styrlagerpress?

Onsdagscykling i Uppsala
Mycket mek och lite cykel här märker jag :-). Jag tänkte skolka från skolan imorgon f.m. och ta en cykeltur. Om någon känner för luciacykling är det bara att hojta.

//Kristin

PS. Jag är en usel mek men hyfsad på fikabröd ;-).

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> Mycket mek och lite cykel här märker jag :-).
> Jag tänkte skolka från skolan imorgon f.m. och
> ta en cykeltur. Om någon känner för
> luciacykling är det bara att hojta.

Jag ska försöka cykla imorrn men det blir på eftermiddagen isåfall. Kanske lika bra det så slipper vi bråka om vem som ska vara lucia och vem som ska vara tomtegubbe.

Onsdagscykling i Uppsala
Den som har vit cykel skall självklart vara lucia.
Hade jag bara fått min bruna så hade jag ställt upp som pepparkakegubbe.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Happy-hopp-o-dropp-ride ikväll då.

Så, när kör vi? Jag ligger i hårdträning. Grymt fint före på lastkajerna i kväll :)

[VIDEO]

/Johan

EDIT: Bytte till YouTube när Putfile verkade funka så dåligt.

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
> Jag kan inte se filmen!!!
> Kan väll inte vara min snygga mac som spökar.
>
> Två förslag på mekdagar: 16/1 och 9/1
>
> /H

Synd. Den är grymt bra!
Tror putfile använder Flash. Jag verkar inte få ladda upp den till Happys server just nu.

Jag kan nog båda de datumen.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Apropå mekkväll.
Eftersom prio ett verkar vara att kröka tänkte jag att det nog var säkrast att låta Cykelviktor kika på mina postorderhjul igår. Döm om min förvåning när de själva avrådde från att göra något. Killen som tog emot kände igenom hjulen några sekunder och tyckte de verkade så schyssta att han rekommenderade att fortsätta åka.

Här behövs en ekertensiometer!

EDIT: Ingen som ska cykla ikväll? Jag hinner inte till 18 men tänkte köra ett varv senare. Ser ett grymt före med hårdfrusna stigar i kristallkulan :)

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Hoho era tunnpannkakor. Det var helt grymt i skogen ikväll. Knallhårda stigar och inte en geggatom så långt ögat nådde (gegga är ju som vi alla vet ett grundämne). Det blev en ordentlig genomkörare i raskt tempo. Lunsen norrifrån, till torpet och ut till Flottsund. Avslut med gula stigen tillbaka till stan. Kort stopp när jag laddade för hårt och fick en ormbettspunka i krokarna av Gottsunda.
Förutom punkan och ett par halvläskiga vurpor var enda problemet att vattnet frös till is i drickmunstycket.

Länge sedan jag var så här mör :)

Kvällens special vid Lunsentorpet: Big Betty med havreflarn
havreflarn.JPG ht=544

Julpyntat och fint vid torpet med en julruska från Biskopskulla
julruska.jpg ht=725

Obligatorisk plot
gps_dec19.jpg ht=725

26 km på 2 timmar och 56 minuter enligt http://www.ttsm.com/tripview.php5?t=5113 . Nu kommer jag att sova gott.

Vi ses i Uppsalaskogarna nästa år. Nu ska jag hem till Umeå och köra helstel SS över jullovet.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Så, nu är den äntligen ordentligt inlunsad! Idag orkade jag cykla ända upp till torpet...

Halt som f..n var det i skogen. Vattensamlingarna är fortfarande frusna, det har bara töat lite på ytan. Tillräckligt dock för att jag skulle bli dyblöt i baken när jag drattade omkull.

20071228167.jpg ht=375

Nya fina bänkar och bord vid Lunsentorpet.

Någon som är sugen på att onsdagscykla lördag eller söndag?

Onsdagscykling i Uppsala
Skoj! Ska ni åka på era små bushojar? Funderar på om jag ska ta min också så jag inte blir mobbad.
10:00 vanliga stället eller?
Inga fler som orkar ta sig upp från sofflocket imorrn?

Tillbaka
Topp