Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
tjena!
jag kommer gärna och gör som mårten, dvs är social och äter kaka. Cyklarna är mer eller mindre hela så dom får klara sig utan vidare mek.

Då är bara frågan, var ligger slutförvaringen, och ska man medta nått mer än bara sig själv (mat, öl, vertyg, lackstället och pumpsen?)

//Kaj

Onsdagscykling i Uppsala
Tjena alla! Vi kan väl ses på utanför mig på Vasagatan 5C kl 18:00 - ingång från Kyrkogårdsgatan mitt emot Ekonomikum. Ärligt talat tror jag att det blir lite trångt någon längre stund i källaren och det är inte rätta platsen för umgänge. Mitt förslag är att vi fortsätter till pizzerian efter en stunds mek.

Onsdagscykling i Uppsala
Det är med stor förstämning och sorg i hjärtat jag tvingas meddela mitt avhopp från kvällens begivenheter. Jag gör en så kallad Happy.

Det har uppstått en situation hemma i Umeå inbegripande en fru med nyfödd bebis och en Volvo 855 med rasad koppling i ett parkeringshus som har föranlett ombokning av flygresa och inledande av räddningsinsats.

Ha det jättekul ikväll.

s, om du befinner dig centralt finns det möjlighet att ordna utlån av 50 mm styrstam PM:a i så fall. Annars får det vänta till nästa vecka.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM: Aj, aj. Hoppas det går bra. Införskaffade en 60 mm styrstam med vinkel och nytt styre, som jag skall testa först. Provar gärna med 50 mm också vid tillfälle, men det kan vänta.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Börja känna hur det kurrar i magen, så jag dyker upp på onsdagsmek iform av hängaround, kan äta en snickers och tråka s när han ska meka sönder sin cykel, innan den hägrande flottiga pizzan. Funderar att göra en Per och ta bilen till orvs mek-HQ

Bra initiativ vem som nu drog igång mekkväll.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten: Om du vill kan du få gå runt bilen å sparka på däcken för att avgöra vad som behöver fixas. Jag kanske rentav öppnar motorhuven så du får se rovan, vi får väl se.

Onsdagscykling i Uppsala
Det enda positiva med mildvädret är att all is smält bort... så jag tar med mig min vanvårdade racer. Om polisen skulle få korn på mig (inga reflexer, inga lysen) räknar jag med att kunna cykla ifrån dem.

Ses snart!

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Det blev mer pizzakväll än mekkväll men det kan man leva med. Här kommer några actionbilder.

Svaje tar isär bakväxeln:
P1080845.JPG ht=725

s & orv leker med eker. Detta är verktyget som behövs om man inte är kapabel att köra på känsla:
P1080848.JPG ht=544

Kristin & s mekar medan övriga gör allt de kan för att hjälpa till:
P1080855.JPG ht=544

Kristin & orv mekar med Kristins jättekonstiga måntenbajk:
P1080856.JPG ht=544

s på Mårtens lyxhoj:
P1080865.JPG ht=544

Mårten trixar:
P1080872.JPG ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
Tack för igår! Det var mycket trevligt. Särskilt tack till Andreas för ditt oändliga tålamod med skruvarna på klingan. Tro det eller ej, men cykeln höll faktiskt ihop hela vägen ut till Flogsta.

s skrev:
-------------------------------------------------------
> Vart tog Tigerkakan vägen?

Jag tjatade ju ihjäl mig för att få er att äta tigerkaka. Men icke. Antingen har alla beach 2008 i stenhårt fokus eller så trodde ni verkligen att ränderna var gjorda av cykeloljiga fingrar.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> Tack för igår! Det var mycket trevligt.
> Särskilt tack till Andreas för ditt oändliga
> tålamod med skruvarna på klingan.

Nästa gång tar jag med skruvdragare om ni skall hålla på å felmeka sådär.

> Tro det eller
> ej, men cykeln höll faktiskt ihop hela vägen ut
> till Flogsta.

Om det inte finns några vittnen så är det ingen som kommer tro dig...

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Nästa gång tar jag med skruvdragare om ni skall
> hålla på å felmeka sådär.

Skruvdragare ska nog inte behövas, Andreas utvecklade en riktigt god teknik med mejseln tredje gången vi drog åt skruvarna. Övning ger färdighet.

> Om det inte finns några vittnen så är det ingen
> som kommer tro dig...

:'-(

God is my witness and He will know my achievements on judgement day!

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Äsch, kom på att jag är upptagen i eftermiddag så det blir nog lite tajt med 13:00 för mig. Jag drar ut till 11:00 istället.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Äsch, kom på att jag är upptagen i eftermiddag
> så det blir nog lite tajt med 13:00 för mig. Jag
> drar ut till 11:00 istället.

Kan inte heller idag. Har lovat åka med till Sthlm.

Onsdagscykling i Uppsala
Idag var det nästan läskigt fint väder. Det kändes mera som början på april än mitten på januari.Skogen var full av människor som lockats ut ur sina iden för en promenad i sommarsolen.

Det är ganska blött i Lunsen nu. Marken är frusen på sina ställen så regnvattnet rinner inte undan. Som väl är består ju lunsen mest av sten, rötter och barr så att sådär värst geggigt blir det ändå inte. Men rackarns vad halt det är på sina ställen.

Jag körde de senaste helgernas referensrunda och med en avstickare upp till torpet.

En förortsbo myser i vårsolen
20080113186.h.jpg ht=525

Ensamseglarens favorithamn
20080113195.h.jpg ht=495

Hur gick det för Erik och Sven?

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
>
>
> Hur gick det för Erik och Sven?

Det gick bra förutom en vrickad fot och ett ofrivilligt bad. Det var svårkört, i bland fruset och i bland bottenlöst. Men en strålande sol överskuggar det mästa.

Onsdagscykling i Uppsala
Nån som känner för lite tisdagscykling? Jag har drabbats av latmask och behöver lite draghjälp. Somnade framför TV:n igår. Illa :)

Nåsten eller Lunsen med start typ 19 eller senare.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Jag hade sällskap med Sven 200 meter genom stan
> så jag var så gott som med på Lunsenturen. Jag
> är mycket nöjd med min insats.

Jo, jag såg dig i början på St:Olofsgatan straxt efter att veteranmopedklubben passerat... :)

Onsdagscykling i Uppsala
Ånej! Jag missade en mekkväll!

Jag hoppas att reactorn låg i en kontainer innan kvällen var slut?
Själv har jag efter ett par läkarbesök och en lungröntgen fått klartecken att börja träna igen efter en hosta som hållit i sig sen september. Var och gulade idag. Formen har tagit stryk, men det var härligt att vara ute igen!

Onsdagscykling i Uppsala
Kul å höra att doktorn är på fötter. Undrade faktiskt vart du blivit av. Har du varit sjuk sen i september så borde du ju hunnit bygga en fyra-fem cyklar vid det här laget =)

Onsdagscykling i Uppsala
När kör vi Happy goes street&trials-ride då?

Jag har komplett hoj i nästa vecka någon gång. Behöver lägga en order hos CRC först vilket kan ske på fredag = har grejerna på onsdag (Royal Mail)... :)

Onsdagscykling i Uppsala
Jag tycker att ni trialare får bilda antingen ett happytrails.org eller eller en egen egen tråd som typ heter onsdagstrialning i Gottsunda.

Jag blir så avundsjuk annars när jag sitter med mina 5,5 och inte kan vara med.

/H

Onsdagscykling i Uppsala
Conan: Jag har inga bildbevis, men min fs med 6" slag har blivit utsatt för trialsförsök av en person som på forumet går under namnet Deng, han är syns dock inte här så ofta. Den har fått hoppa på bakhjulet och annat, så nog går det.

Läggg ner undanflykterna mao. :D

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kommer nog att lyckas snickra ihop hojen efter jobbet idag efter ett par veckors driftstopp. Måste nog provrulla en sväng. Nån som har lust att sällskapa en Nåstenrunda eller annat ikväll, start typ 18.30? Kan även tänka mig mer lekbetonad cykling om någon vill rasta sin trajlhoj och vågar visa sig i sällskap med en överbyggd fullgungare.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Förresten Jojje, när snön försvinner ska jag psyka dig utanför ditt jobb. Jag vet ju vad du har för utsikt och det finns schyssta murar där... :P

Onsdagscykling i Uppsala
Jag börjar bli sjukt cykelsugen och jag har börjat surfa cykeldelar igen. Min skidåkning fick sig en törn under olyckliga omständigheter och jag började direkt fundera på cykling igen istället. Vem vet, jag kanske kommer vara redo för onsdagscyklingar redan till sommaren.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Förresten Jojje, när snön försvinner ska jag
> psyka dig utanför ditt jobb. Jag vet ju vad du
> har för utsikt och det finns schyssta murar
> där... :P

Haha, det ser jag fram mot. Finns en viss risk att även Pean kan spana.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Nä, jag kan nog inte det längre. Jag har flyttat kontor till ett område där utsikten är bättre och murarna är större. Men jag ser fram emot en uppvisning här utanför Villavägen 7, detta skulle belönas med godisregn.

Tillbaka
Topp