Orakade ben eller skitig cykel, vad väljer du?

Vi ser fram emot att följa din proffskarriär!
Visade sig att min tävlingsdräkt inte är UCI godkänd så proffskarriären får vänta ?
80710534-D448-48AF-932D-91197B264D9C.jpeg

Har alltid orakade ben och skitig cykel, varför slösa cykeltid på oviktigheter? ?
Jag är lite svag för ratbike-looken. Problemet är bara att så fort man blir medveten om den, så blir den en simpel pose. Det skall vara på riktigt. Riktigt hår och riktig smuts, inget ditmonterat hipsterskägg och syragenererat slitage.

En skitig cykel har en reell betydelse för driftsäkerheten, så den är enkel.
Jag har rejält håriga ben och skulle aldrig raka dom. Skulle nästan lägga upp en bild så alla primadonnor får kvida och kräkas lite i munnen.

En skitig cykel har en reell betydelse för driftsäkerheten, så den är enkel.
Jag har rejält håriga ben och skulle aldrig raka dom. Skulle nästan lägga upp en bild så alla primadonnor får kvida och kräkas lite i munnen.
Du får starta en ”Visa dina håriga ben” tråd ?

Raka ben kan hända fläckvis när jag sitter och slipar knivar och känner för att testa skärpan. Stilpoäng? Kanske för mest ojämt rakade ben eller möjligen för flest skärsår... Tvätta cykel sker oftas när jag behöver riva ned något för service/byte. Eller om jag har riktigt jävla tråkigt, fast då dricker jag heller öl.

Det börjar bli väl många trolltrådar nu.

Jag har tillräckligt bra självförtroende för att aldrig
ens fundera på frågeställningarna.

/Fedde (orakad, smutsig, långsam)

ja, även jag i läget ts befinner sig helt klart köra med skitig cykel OCH orakade ben. vilket är normalt pendlarmode btw.

rakade ben på en man är förresten uteslutet default.

tar istället en kopp kaffe till, och hinner smörja drivlinan en extra gång.

ja, även jag i läget ts befinner sig helt klart köra med skitig cykel OCH orakade ben. vilket är normalt pendlarmode btw.

rakade ben på en man är förresten uteslutet default.

tar istället en kopp kaffe till, och hinner smörja drivlinan en extra gång.

Anar jag en hetronormativ stigmatisering av ett beteende som helt saknar sexuell preferens?

Inte för att jag rakar benen själv, men att applicera ett kategorisk förakt inför fenomenet känns inte helt fräsht....

Anar jag en hetronormativ stigmatisering av ett beteende som helt saknar sexuell preferens?

Inte för att jag rakar benen själv, men att applicera ett kategorisk förakt inför fenomenet känns inte helt fräsht....
det blev lite olyckligt formulerat där. helt klart. men nej den eventuella stigmatiseringen är endast känslomässigt estetisk. föredrar förresten orakat även på kvinnor. stubbåker är inget vidare.

däremot visar din adekvata reaktion att detta nog är känslig terräng, och att raka benen hos cyklister kanske inte alltid bara är en aerodynamisk handling.

lev och låt leva säger jag. som vanligt alltså.

Senast ändrad:
Många i tråden som inte cyklar landsväg, gissar jag. Själv är jag gammal och lat och cyklar bara i solsken, så att hålla cykeln fräsch är lika tidsödande som att torka sig vid toalettbesök. Har jag inte tid att hyfsa benen, så tar jag skogshojjen. Gorillor är ok i skogen.

En liten fundering bara. Håller på att bygga en retro(ish) räser men cyklar ju även grus, enduro/fr/dh och SS. Räcker det med att jag rakar framsidan på ena benet då?

Orakat. Olja på vaden och fula Keen-sandaler från sommarstugan. Inte många pluspoäng, men jag får ligga ändå.

Bilagor

• 20210618_145124_02.jpg
    20210618_145124_02.jpg
    693.6 KB · Besök: 52
Tillbaka
Topp