Orolig!

• Trådstartare Trådstartare Orolig flickvänn
  • Start datum Start datum
O

Orolig flickvänn

Guest
Orolig!
Hej!
Jag har en pojkvänn som cyklar mycket, speciellt i skogen, och nu har han bestemt sig för att ha musik i lurarna när han cyklar, vilket jag tycker är jätte dumt i och med att man inte hör vad som händer runt omkring då. Tänk om tex. ett rådjur skulle springa rakt ut i vägen och krocka med cykeln! Det skulle kunnat undvikas om man hörde rådjuret innan och i och med det kunna ha stannat. Jag kan hålla med om att det kanske låter lite väl "oroligt" men jag vill gärna behålla min pojkvänn som han är. (alla armar och ben) Vad säger ni?

Orolig!
Ja, dom där rådjuren är inte att lita på. Vi kanske skulle göra en namninsamling och kräva att dom ska utrustas med ljussignaler.

Orolig!
moget svar B-O...

jag tror att du kan vara lugn, de e många som cyklar med mjusik in öronen...

själv så dunkade jag lite industri på min runda idag...
ganska skönt så att man kan lyssna igenom lite.

sen så kanske de e så att jag inte håller mitt liv så kärt...
eller så stuntar jag i de för att jag inte har nån tjej =P

Orolig!
varför utrotar inte vi alla djur (å amerikanare) å hygger ner varje jävla träd å asfalterar hela skiten å cyklar landsväg rästen av våra liv!

Orolig!
Beror väl på vart man cyklar, kör man MTB på smala stigar i skogen skulle inte jag ha lurar iafl. kan ju komma någon från andra hållet som man inte ser förens det är en meter kvar och då är det nog svårt att veja.
Alternativt en förvirrad människa som rastar hunden mitt i cykelspråret, eller en såndär s*tans joggare som tror sig ha rätt att springa *fnys* på mitt MTB spår...
Skogen är (tyvärr?) full av andra människor som anser sig ha lika stor rätt till den och i en 20 blås nedför en smal skogs stig med lurar låter inte som en vinnare...

// MickeM

Orolig!
b-o
i huddinge så kan man stöta på brandbilar "mitt på stigen" om man kör spåren kring gömmaren (för er som vet så är det när man korsar brandgatan gröna samt kepscup varvet från i våras).

förövrigt så skulle jag säga att det är minimal risk att man stöter på djur på stigarna då de är väldigt skygga och drar sig undan (älgarna går däremot efter 'störtst går först' när man väl stöter på dem, men de är ganska ovanliga).

Orolig!
Tim skrev:
-------------------------------------------------------
> b-o
> i huddinge så kan man stöta på brandbilar "mitt på
> stigen" om man kör spåren kring gömmaren (för er
> som vet så är det när man korsar brandgatan gröna
> samt kepscup varvet från i våras).

de va ju det jag sa ;) jag va helt seriös med detdär om branbilarna!!...

Orolig!
Ja du anton, du får hälsa din pojkvänn att han får se till att ha ögonen med sig. Man kan vara döv och fortfarande cykla bra i skogen. Men döva är vana att titta sig omkring ordentligt så de brukar inte få de problemen som drabbar tillfälligt hörselbefriade människor.

Orolig!
rikard skrev:
> Ja du anton, du får hälsa din pojkvänn att han får
> se till att ha ögonen med sig. Man kan vara döv
> och fortfarande cykla bra i skogen. Men döva är
> vana att titta sig omkring ordentligt så de brukar
> inte få de problemen som drabbar tillfälligt
> hörselbefriade människor.
>
> --
> s+ T+>+++ ss+>++ fs+ hs++ tt++>++++
> M++>++++ H+++ S+ ww-- V+++
> will build wheels for food

Det här är den "oroliga" flickvännen igen tack för de schyssta svaren hi hi! Rickrad kanske du borde vara lite mer fokuserad på vad det står. "Pojkvänn" var ju lite fel men det kanske är något önsketänkande från din sida....jag menar det e ju ganska "grabbig" sida trots allt mvh. flickvännen!

Orolig!
AntonD skrev:
> Ja jag bor tillsammans med min pojkvänn som är
> Anton, så vi delar faktiskt på datorn.

Anton och Anton?

Orolig!
Cykla med lurar är helt OK så länge man inte gör det bland biltrafik - då är det viktig att ha öronen med sig.

Såg f.ö. en tjej som körde bil med hörlurar i Uppsala, verkade jättesmart...

Orolig!
AntonD skrev:
> hi hi!
>
> /Andrea

Jag misstänkte väl något sådant :)

Nu när vi ändå rett ut det hela kanske jag kan låna tråden lite. Jag funderar faktiskt på att börja köra med hörlurar i skogen. Tänkte införskaffa mig en iPod och funderar lite på lurarna. Sitter dom kvar när det börjar bli ojämnt? Andra lurar med bra ljud och som sitter kvar? Någon?

Orolig!
Koss the plug ska vara sjyssta, tydligen finns någon tillbehörsgrej till de som man trät på och då blir de som öronproppar med lameller (som finns på apoeket). Polarn cyklar med såna och de funkar tydligen fint och sitter bra.

Orolig!
Var inte orolig. Enligt min erfarenhet har de allra, allra flesta en totalt obeveklig självbevarelsedrift. Din pojkvän värnar säker mer om sitt liv än vad du värnar om hans. Dock värnar du säkert mer om ditt liv än han gör. Allt är bra så länge det är så.

"Nothing makes sense except in the light of evolution".

Orolig!
iMats skrev:

> Nu när vi ändå rett ut det hela kanske jag kan
> låna tråden lite. Jag funderar faktiskt på att
> börja köra med hörlurar i skogen. Tänkte
> införskaffa mig en iPod och funderar lite på
> lurarna. Sitter dom kvar när det börjar bli
> ojämnt? Andra lurar med bra ljud och som sitter
> kvar? Någon?
>
>
>
> -------------------------------------------
segnäl
> kab rä nerutangis räh ned

egentligen är det inte så smart med en iPOD, eller hårddiskspelare ö.h.t., då just hårddisken har en tendens att skaka sönder i för stökig terräng.

/Bjolund genom akire

Orolig!
Det är möjligt, tänkte närmast på en iPod shuffle. Då slipper jag dom problemen. Läste på ipod.se om några andra Koss-lurar som tydligen skulle ha bra ljud och sitta bra. Kommer inte ihåg vad dom hette...

Orolig!
Koss The Plug är förbannat jättebra, men dämpar nästan ALLT utanför. Jag tycker det borde vara livsfarligt i kombination med en cykel.. åtminstone i trafiken.. jag har lyckats blockera ut hela skrikiga förskoleklasser på spårvagnar med the plug.. ;)

jag är skeptisk till musiklyssnande när jag cyklar.. jag gör det iaf aldrig. jag tycker man tappar den möjlighet att uppfatta saker runtom en som man har annars. skogen är väl en annan sak, men åker man inte ut i skogen med mtb:n för att få lite lugn och ro? =)

Tillbaka
Topp