OS i Rio - Cykel

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 33023
  • Start datum Start datum
OS i Rio - Cykel
Ajajaj, snacka om low tech. Bränner de sopor i en hög bredvid OS-anläggningen?

Påminner mig om när jag var på nån idyllisk semesterort i Thailand, och råkade svänga fel på en stig, som ledde till en enorm pyrande och stinkande sophög mitt i djungeln. Där verkade de hålla den brinnande jämt bara.

OS i Rio - Cykel
FIRE!!

http://deadspin.com/out-of-control-garbage-fire-reportedly-sets-olympic-mou-1785324276

rjemvawn63qyn7ks0tm8.jpg

OS i Rio - Cykel
Gissar på att Caroline Buchanan och Connor Fields tar timetrialen. Alt Tory Nyhaug. Sen vore det ju kul om Maris Strombergs tog sitt tredje raka OS-guld på fredag. Hoppas även på Simone Christensen såklart men gissar på att Alise Post, Mariana Pajon eller Caroline tar guldet.

Vad tror ni?

Edit: tror dock att Liam Phillips tar det

Senast ändrad:
OS i Rio - Cykel
Faktiskt inte. Vet inte varför för såvitt jag vet är det enda kravet heltäckande klädsel. Men det kanske är samma regler som för DH där de förbjöd tempodräkter för några år sedan. Men då de accar från 0km/h till 60 på typ tre sekunder så borde de ju kunna vinna på att ha tempodräkt. Jag kanske ska köra med det i helgen i Märsta?? Skulle ju vara löjligt läckert.

OS i Rio - Cykel
Nog första gången jag ser på bmx nu.
Första som slår en är.
Varför så lätt utväxling? Typ vevat ur efter 5m sen spinna luft resten av banan med en kadens på 150...

OS i Rio - Cykel
Vic sa:
Aliide sa:
H. sa:
Går det att se någonstans om man inte har Viaplay OS?

Såvitt jag kan se på tablån så missar man allt. På "gratis"-kanalerna visar de triatlon resp golf istället... Tack för den. Idioter!

Idrotter med svenskt deltagande har företräde.

Menade lördag 20/8:
"17.30 Mountainbike, cross country damer: Jenny Rissveds"

Men kanske är det inte tillräckligt svenskt deltagande?

OS i Rio - Cykel
EnJoker sa:
Vilkan kanal går bmx'en på? Eller är det online som gäller.

Har inte hittat någon bra sida för BMXen. Tror inte det sänds på tv, iallafall inte enligt tablån. Vet inte om viaplay sänder något på internet?

Senast redigerad av en moderator:
OS i Rio - Cykel
Aliide sa:
Vic sa:
Aliide sa:
H. sa:
Går det att se någonstans om man inte har Viaplay OS?

Såvitt jag kan se på tablån så missar man allt. På "gratis"-kanalerna visar de triatlon resp golf istället... Tack för den. Idioter!

Idrotter med svenskt deltagande har företräde.

Menade lördag 20/8:
"17.30 Mountainbike, cross country damer: Jenny Rissveds"

Men kanske är det inte tillräckligt svenskt deltagande?

Det var ju trist. Jag trodde vi pratas om BMX.

OS i Rio - Cykel
Försökte googla lite snabbt men hittar inget. Men vart från Peter Sagan starta på Söndag? Är UCI poäng samma på räcer och MTB så han får ta till dem och hoppa upp ett par led? Och hur långt upp räcker de då?

OS i Rio - Cykel
Ville sa:
Svarar på min egen fråga med en gissning. Sagan har mest UCI poäng av alla och lär troligen få gå från första startled. KUL!!

Jag tror tyvärr du har fel. Sagan har inga UCI-poäng alls i MTB och får starta långt bak. Däremot är startfältet mindre (och sämre) i OS så det lär inte vara lika illa att starta så långt bak.

OS i Rio - Cykel
JT sa:
Ville sa:
Svarar på min egen fråga med en gissning. Sagan har mest UCI poäng av alla och lär troligen få gå från första startled. KUL!!

Jag tror tyvärr du har fel. Sagan har inga UCI-poäng alls i MTB och får starta långt bak. Däremot är startfältet mindre (och sämre) i OS så det lär inte vara lika illa att starta så långt bak.

Pratade precis med ett proffs och fick bekräftat att det är precis som du säger. Även om det bara är 50 pers i fållan så lär han ju aldrig komma upp till täten. Frågan om man får se honom i bild ens:-)

OS i Rio - Cykel
Ville sa:
Pratade precis med ett proffs och fick bekräftat att det är precis som du säger. Även om det bara är 50 pers i fållan så lär han ju aldrig komma upp till täten. Frågan om man får se honom i bild ens:-)

Tror det är 40 startande så det lär bli tufft, ja. Han kanske är i bild i startfållan och när han bryter...

OS i Rio - Cykel
Sagans åsikt (om man ska tro cyclingnews):

"It's all about one day. All about one and a half hours. The tactics I will decide during the race. You can lose the race in the start, but it could be good. Maybe if I am lucky, and I can go to the front pretty fast. Maybe I will waste too much energy,"

OS i Rio - Cykel
Jag tycker det ska bli mycket mer spännande att se vad Jenny Rissveds hittar på. Svensk media verkar vara ganska clueless om hennes kapacitet.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp