OS i Rio - Cykel

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 33023
  • Start datum Start datum
OS i Rio - Cykel
Viaplay ska ju sända damernas xc, ser ut som de har prova på gratis 1 månad på nätet eller ?
Hm, gällde tydligen inte sport kanalerna..suck

Senast ändrad:
OS i Rio - Cykel
OS i Rio - Cykel
nisseson sa:
geologen sa:
Bergsmannen sa:
MTB är ju typ det trendigaste man ta sig för!

MTB är nog väldigt smalt i förhållande till golf och triathlon. Skulle tro att det går tio har-prövat-på-några-gånger-triathleter på varje sticker-ut-i-skogen-ibland-MTB-cyklist.

Det har jag väldigt svårt att tro om triathlon. Utöver Kalmar Ironman, Jönköping HalvIronman och Stockholm Triathlon som drar mellan 1500 och några få tusen så har vi (väl?) inga triathlontävlingar som drar mer än de närmast sörjande/något hundratal. Bara Cykelvasan t.ex. hade väl över 20 000 anmälda? Och tittar man på proportionerna aktiva som kör tävling/motionstävling så känner jag knappt någon som kör triathlon utan att tävla men för mtb så är det tvärtom, av de jag känner som sticker-ut-i-skogen-ibland-mtb-cyklister tävlar någon enstaka.

Antalet aktiva MTB-svenskar är mycket större än antalet aktiva triathlon-svenskar om vi ser "gör det några gånger om året" som aktiva.

Att Viasat visar dam-triathlonen på vanlig kanal är för att Lisa Nordén, silver i London 2012, är med. De visade inte herr-triathlonen idag.

Så de visar baserat på Nordéns gamla prestationer? Hon är väl ganska uträknad från medaljchans detta OS?

OS i Rio - Cykel
kitzblitz sa:
Inte ett ord om Jenny i dagens tidning :-(

Tråkigt att hon inte uppmärksammas mer.
Tar hon medalj så kommer hon iallafall nämnas i listan över medaljer i efterhand.
Om hon skulle vinna så kommer troligast bragdguldet ändå att gå till fotbollstjejerna där "1 vunnen match, 3 oavgjorda och 2 förluster, 4-8 i målskillnad = silver. Måste var nån form av rekord i minimal insats med maximal utdelning" (källa: JT).

OS i Rio - Cykel
Lars.E sa:
kitzblitz sa:
Inte ett ord om Jenny i dagens tidning :-(

Tar hon medalj så kommer hon iallafall nämnas i listan över medaljer i efterhand.
Om hon skulle vinna så kommer troligast bragdguldet ändå att gå till fotbollstjejerna där "1 vunnen match, 3 oavgjorda och 2 förluster, 4-8 i målskillnad = silver. Måste var nån form av rekord i minimal insats med maximal utdelning" (källa: JT).

Med logiken ovan är det ju lite kul att dom förlorade matchen trots att Sverige gjorde 2 mål o Tyskland bara 1 ;)

OS i Rio - Cykel
C-dale sa:
McAfee varnade för den sidan på min androidplatta.

Har använt sidan i några veckor utan problem, har en macbook dock. Verkar ha rätt bra betyg och inga rapporterade virus vad jag kan se. Dock ser jag att McAfee klagar på att innehållet kan var illegalt, vilket inte är orimligt att den gör. BBC är ju bara "public service" i just Storbritannien.

Senast redigerad av en moderator:
OS i Rio - Cykel
Lars.E sa:
Herrlandslaget fick bragdguldet 94 genom att vinna över Saudi arabien och Ryssland........

OS i Rio - Cykel
Heja Lisa, friskt humör! Ligger 49sek efter första varvet...
image.jpeg

Tillbaka
Topp