OS i Rio - Cykel

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 33023
  • Start datum Start datum
OS i Rio - Cykel
marr sa:
JLarsson sa:
Nån som lyckades se om hon körde sänkstolpe?

På bilden på förra sidan är där ingen hiss iallafall.

Nä, det ser inte ut så. Undrar var terrengsykkel fått det ifrån då....

"Rissveds gikk skikkelig på trynet tidligere i uka og måtte sy kneet, hun viste likevel stor selvtillit både nedover og oppover, noe kanskje også bruken av en fjernstyrt senkepinne kan ha bidratt til. "

OS i Rio - Cykel
JLarsson sa:
marr sa:
JLarsson sa:
Nån som lyckades se om hon körde sänkstolpe?

På bilden på förra sidan är där ingen hiss iallafall.

Nä, det ser inte ut så. Undrar var terrengsykkel fått det ifrån då....

"Rissveds gikk skikkelig på trynet tidligere i uka og måtte sy kneet, hun viste likevel stor selvtillit både nedover og oppover, noe kanskje også bruken av en fjernstyrt senkepinne kan ha bidratt til. "

Såg den här bilden på fb med.

Screenshot_20160821-102112.png

OS i Rio - Cykel
Fantastiskt kört!

Noterade också hur fort hon körde i de tekniska partierna med 27.5" hjul och heldämpat. Verkar som de nya tekniska banorna med gott om hopp och dropp kräver en annan typ av cyklar än tidigare.

Ang reklam så är det väl tillåtet att tillverkaren har sitt namn på produkten men inte reklam för typ Coca-cola eller Volkswagen som inte har med produkten att göra. Skulle bli konstigt om de var tvugna att tillverka speciella prylar endast för OS.

Senast ändrad:
OS i Rio - Cykel
Dom har ändrat reglerna för reklam detta OS. Större loggor än tidigare är tillåtna och det är olika regler beroende på var och vad det är för logga. Schweizarna har ju tex stora Assos-loggor på ärmarna på sina cykelkläder.

Sen är det ju knappast H&M som tillhandahåller tävlingskläderna även om det sitter H&M-loggor på dessa.

OS i Rio - Cykel
fhansson925 sa:
Noterade också hur fort hon körde i de tekniska partierna med 27.5" hjul och heldämpat. Verkar som de nya tekniska banorna med gott om hopp och dropp kräver en annan typ av cyklar än tidigare.
Eller kräver mer av cyklisterna. Majoriteten av damerna kör ju fortfarande HT. Heldämpat och även sänkstolpe som vissa börjar köra med hjälper ju utan tvekan i vissa sektioner men det går uppenbarligen fortfarande utmärkt att köra fort på dessa banor med en "vanlig" HT. Neff t ex brukar ju vara grymt snabb i tekniska partier med sin. Och Jenny hade utan tvekan vunnit det här om hon kört på en Scale också :)

OS i Rio - Cykel
Raggamuffin sa:
aki sa:
Stort jubel, såg ut som att hon gjorde precis som hon ville hela loppet!
Men vad hände egentligen med Neff? Hon var ju plötsligt långt efter, som efter en vurpa eller tappad kedja.

Ryggen igen.

Ja jag såg att hon åkte runt och försökte sträcka på ryggen någon gång så lär varit ryggproblem igen

Sen detta om att hon bara skulle vara med för att se och lära är ju något som programledarna har hittat på. Hon har ju inte sagt det själv.

OS i Rio - Cykel
Tyckte ändå det såg mer lekande lätt ut för Jenny när hon mer eller mindre flög över stenarna och stockarna för att sedan nästan sladda sig genom de tajta kurvorna än de som körde 29" och stelbent. Det blev liksom inte samma flyt i åkningen och höjd på hoppen. Hon har själv sagt att det är en helt annan körstil med heldämpat där man kan köra mer aggressivt samtidigt som det finns mer utrymme för återhämtning på de lugnare partierna. Den stilen verkar passa henne iallafall...

Senast ändrad:
OS i Rio - Cykel
Någon som vet vem som gjort de svenska cykelkläderna? Allt som H&M varit inblandade i under OS har ju haft en tydlig logga på bröstet, men jag har inte sett något på cyklisterna. H&M kanske helt enkelt inte kan göra tillräckligt bra kläder, vilket i och för sig kanske inte skulle chocka så många. Hur som helst - någon som vet märke/tillverkare?

OS i Rio - Cykel
Hep sa:
Någon som vet vem som gjort de svenska cykelkläderna? Allt som H&M varit inblandade i under OS har ju haft en tydlig logga på bröstet, men jag har inte sett något på cyklisterna. H&M kanske helt enkelt inte kan göra tillräckligt bra kläder, vilket i och för sig kanske inte skulle chocka så många. Hur som helst - någon som vet märke/tillverkare?

Jag *tror* inte H&M "tillverkar" några av OS-deltagarnas tävlingskläder även om det är H&M-loggor även på tävlingskläderna. Utöver design rent estetiskt på tävlingskläderna så är det förmodligen enbart "vanliga" kläder och allmänna träningskläder som H&M levererar. För tävlingskläder är det sedan idrottsspecifika leverantörer som man sedan sätter H&M-logga på.

Jag skulle gissa att POC levererar cykelkläder eftersom det är POC-logga på landsvägscyklisterna och även på Jenny Rissveds ben i tidigare inlägg i tråden.

poc.jpg

Senast ändrad:
OS i Rio - Cykel
fhloston sa:
Ebbelee sa:
Det är så skönt att se Rissveds mala ner motståndarna med en heldämpad vad det nu var för märke ;-)

Och 27,5 på det... Är det verkligen möjligt? ;-)

Jag har samma märke, samma hjulstorlek och lika många dämpare. Ändå är jag inte i OS, vad är det som skiljer? Däcktryck? ;-)

27,5? Nä det tror jag inte. Det är nog därför du inte är i OS ;-)

OS i Rio - Cykel
Är det bara inbillning eller kör herrarna mycket sämre än tjejerna? Jäkla massa springande och löjlande över de tekniska partierna.

Tillbaka
Topp