Konkret sa:
Hur är det med deltagandet för svenska del i para-cykling?
Vi är tre handcyklister, Peter i H4, Anders i H2 och Jessica i H5 (skillnaden mellan H4/H5 är att upp till H4 ligger man i cykeln medans i H5 sitter man på knä) Dom tre kör TT, RR och även en stafett.
Både Peter och Anders trivs eg på mer kuperade banor, men i Rio är det helt platt då deras banor bara går utmed stranden. Samtidigt så är det lättåkta banor som alla har bra chans i!
Sen har vi Rickard som kör Trike. Nackdelen för hans del är att hans klass (T1) slås ihop med klassen åvanför (T2), vilket kommer göra det helt hopplöst för honom i RR. I TT så används en faktortabell vilket ger honom en bra chans!
I racer så är jag med, i klass C3. Kommer köra TT. Är lite för dålig i detta, men en bra dag så skulle topp 5 vara möjligt (har en 6e plats som bäst i världscupen). I RR slås min klass ihop med C1 och C2, vilket gör att jag är i högsta klass. Det finns några C2:or som skulle kunna följa med men då det är en del kortare kraftigare stigningar så tror jag dom kommer få det svårt (c2 o neråt cyklar oftast bara med ett ben). Det är även här som jag har störst chans och siktar givetvis på ett guld! Banan verkar passar mig perfekt.
Loppen går 14-16/9.