OT: Apple TV

Herr Thomas

Aktiv medlem
Mediaspelaren Apple TV finns i två versioner: 32GB eller 64 GB och det skiljer c:a trehundra kronor i pris.
Hur mycket minne behövs, kommer det räcka med 32 GB?

Utrymmet är ju mest för appar och hyrda filmer så jag vet inte riktigt vad man ska med allt lagringsutrymme till. Men det kanske finns någon nytta med det?

emmer sa:
ForesterGuy sa:
emmer sa:
Utrymmet är ju mest för appar och hyrda filmer så jag vet inte riktigt vad man ska med allt lagringsutrymme till. Men det kanske finns någon nytta med det?
Hur lätt är det att uppgradera? Maxxa.
Kan du löda av och på skalbaggar?

Jag har uppgraderat operativsystemet på en dator genom att löda fast en EPROM-adapter på processorbenen.
(Den tidens CPU:er hade färre ben...)

Leffe sa:
Kan man få en gammal MacBook att fungera som en Apple-tv? Tänker ett medialäge av något slag.
Tja, det finns ju D'vi out så det går ju koppla till en teve (ge och ta att vi inte vet modell)
Men det ska ju till sladdar och jox så det blir väl vaken billigare eller smidigare direkt.
AppleTV är rätt smutt. Bara att köra youtubevideos på UCIchannel via telefonen till teven trådlöst utan mycket och jox.

emmer sa:
Men det ska ju till sladdar och jox så det blir väl vaken billigare eller smidigare direkt.
AppleTV är rätt smutt. Bara att köra youtubevideos på UCIchannel via telefonen till teven trådlöst utan mycket och jox.
Även Chromecast är smidig att använda och man slipper "sladdar och jox".
Dessutom är den över 1000SEK billigare, åtminstone enl: https://www.prisjakt.nu

/Håkan

emmer sa:
Tja, det finns ju D'vi out så det går ju koppla till en teve (ge och ta att vi inte vet modell)
Apple TVn är till och med så smutt att du kan titta på youtubevideos direkt i tvn utan att använda telefonen.

Chomecast har jag och den är bra och macbooken äger jag redan så en Apple-tv blir inte billigare ? Har även en sladd till tv'n också så det är lugnt.
Det är alla tjänster som är lätta att styra med remoten som jag vill åt, hade varit fint.

Leffe sa:
Chomecast har jag och den är bra och macbooken äger jag redan så en Apple-tv blir inte billigare ? Har även en sladd till tv'n också så det är lugnt.
Det är alla tjänster som är lätta att styra med remoten som jag vill åt, hade varit fint.

Borde nog gå fint, vet många som kört Mac mini som mediapc, då med tex kodi.

...och bor du i Gbg kollar du Netonnets öppningserbjudande i Järnbrott eller Backaplan, 999 kr i 32 GB-version, fanns en hel packlår kvar idag.
/David

Jag är väldigt nöjd med 32GB-versionen och kan omöjligt komma på hur jag ska lyckas fylla 64GB. Däremot är remoten förvirrande då den glansiga ytan inte är touch, utan den matta är det. Sen har jag inte lyckats para ihop mina nya XTZ Divine hörlurar via bluetooth.

Tillbaka
Topp