[OT] Åsikter om Xperia Active

yce99

Medlem
Hej!
Jag vill höra era erfarenheter av Xperia Active, mottagning och postitivt/negativ?. Jag köpte en sån innan påsk men den hade så dålig mottagning att jag lämnade tillbaka den idag. Enligt Sony-Ericsson och Elgiganten så ska den ha bra mottagning så det var inge problem att lämna tillbaka den, men jag vill ju ha en sån så jag vill höra om ni har haft problem med den eller om jag bara fick ett "måndagsexemplar".

Edit: OT

Senast redigerad av en moderator:
Jag har inte märkt något särskilt vad gäller mottagningen med min, har haft den i en månad nu.

Jag kör med tele2, så det är ju generellt rätt dålig täckning, men det är inte sämre än vad det var med gamla telefonen.

Edit: Skrev på mobilen, så det blev stavning som en kratta...

Senast ändrad:
På något konstigt sätt var den i princip oanvändbar innan jag lyckades uppdatera via ett trådlöst nätverk. Innan dess, mycket dålig täckning. Känns märkligt, men nu funkar den till skillnad från innan fint.

Mottagningen har jag inte tänkt på skulle vara dålig. Jag har Telia, om det kan vara intressant.

Men jag får ofta klagomål på ljudet, från den jag pratar med. Dåligt och burkigt. Någon mer som har fått samma kritik, eller är det också en egenskap som kan variera mycket mellan olika exemplar?

Även om fukt-/dammskyddet ju borde innebära ett membran av någon form över mikrofonen, så det går ju att tänka sig att ljudkvaliteten kan vara sämre än på en otätad mobil?

(Däremot är ju batteritiden en ny och negativ upplevelse för en smartphone-rookie...)

Har loggat 4.30h med mina spår appen och det fanns mer kvar i batteriet,snackade med en polare om hans polar gps klocka och den verkade inte klara så mkt mer än det heller.

Mottagningen har jag inte haft några problem med, jättenöjd med telefonen ,kör även med ant+ pulsband och även det har funkat i stort sett felfritt.(stoppade pulsmätningen efter 1,3h på en runda)

Jag har Telenor och jag provade med ett Tele2-kort också men det pendlade mellan nödsamtal och 2 streck. Min gamla har betydligt bättre mottagning. Provade på flera olika ställen men det blev inte bättre. Ska nog göra ett försök att beställa en ny för att se om den är bättre.

Har fungerat i ett halvår utan konstigheter mer än att det är lätt att koppla över till "Endast nödsamtal" om man håller inne "Off/Av" lite för länge.

Tycker den fungerar klockrent, använder Telia som operatör.
Guld värt att den tål lite stötar, är vattentät och har "repfritt" glas :-)

Som Tant_Trek sa dock, eftersom det är en smartphone så är batteriet snart slut om man leker lite :-D

Kommer telefonen med någon sorts skyddsplast på displayen? När man kollar nere vid mikrofonen så ser det ut som om det sitter en tunn film på displayen som är utskuren kring mikrofonen, men det verkar inte som om det är meningen att man ska ta bort det?

Jo det är nån plast där som tyvärr repas lätt.. jag drog bort min vid första repan.. Det behövs ju ändå inte då glaset är nästan odödligt.

I övrigt är jag mycket nöjd med telefonen och har inte haft några problem som inte vart självförvållade.

Senast ändrad:
Inga problem med täckningen med min. Rent generellt har väl alla med 3G lite sämre täckning än de äldre lurarna utan 3G? Vad gäller vattentäthet har jag "funktionstestat" min i duschen utan några som helst problem. Ljudet blir lite burkigt strax efteråt innan membranet torkat, men annars är det bara att tuta och köra. Någon Iphone-ägare som vågar?

Tillbaka
Topp