[OT] Billig drönare

[OT] Billig drönare
Hubsan har en liten rackare, H107L version2

Sök på banggood.com efter denna

New Version Upgraded Hubsan X4 V2 H107L 2.4G 4CH RC Drone Quadcopter RTF

[OT] Billig drönare
Tjena!

Du skulle frågat i förrgår. Då sålde Jula en för 299:- kostar egentligen 799:-. Skulle inte säga att den är värd ordinariepriset men klart prisvärd med 500:- rabatt.

[OT] Billig drönare
Drnare-730x365.jpg

[OT] Billig drönare
Köp inte en för billig är mitt tips, då blir den inte rolig att flyga. Hubsan x4 som länkades här ovan är väl av många ansedd som en vettig nybörjarmaskin. Finns gott om reservdelar, och man kan köpa billiga extrabatterier så man kan flyga en stund när man väl är ute.

[OT] Billig drönare
Med 2W uteffekt är den olaglig att använda, gränsen i EU är 0.1W. Dessutom riskerar man att ställa till med mer skada än en drönare kan och dessutom kommer det inte hjälpa ett dugg mot en ”riktig drönare”. De som är mer än rena leksaker har dessutom olika typer av failsafe så de vid signalförlust kan ”återvända till basen”. Små racingdrönare brukar sakna GPS, de kanske druttar ned, kanske även drönare i form av RC-flyg.

Här är en film på min senaste ”drönare” :)

[OT] Billig drönare
Kristoffer R sa:
Med 2W uteffekt är den olaglig att använda, gränsen i EU är 0.1W. Dessutom riskerar man att ställa till med mer skada än en drönare kan och dessutom kommer det inte hjälpa ett dugg mot en ”riktig drönare”. De som är mer än rena leksaker har dessutom olika typer av failsafe så de vid signalförlust kan ”återvända till basen”. Små racingdrönare brukar sakna GPS, de kanske druttar ned, kanske även drönare i form av RC-flyg.

Här är en film på min senaste ”drönare” :)

En får höja insatsen då...

https://goo.gl/images/HJ6zwM

Btw så är det lätt att störa ut GPS också om man känner för det. Svaga signaler på känd frekvens gör det mycket enkelt att även med låga effekter lokalt störa ut gps.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp