[OT] Boende i Sthlm sökes omgående!

Nomis

Ny medlem
Hej!

Letar boende till min flickvän som redan på måndag börjar sin praktik i Stockholm. Hon ska vara där fram till oktober. Hon är 24 år och är skötsam, lugn och anvarsfull.

*Inte mer än en halvtime till centralen.

*Inga drömhyror då hon är student och kommer få dubbla hyror.

Så nu vädjar jag till er happyiter att hjälpa henne.

Alla tips är av värde!

Ring Emma! 070-9237010

Det är fullt, dessutom är detta bara under en begränsad period.

Kan även säga att det ligger en annons ute på blocket.

de e svårt med boende här i sthlm, men prova de här... i täby finns det en kvinna som hyr ut tre rum i hennes tvåvånings villa... jag bodde där ett tag när ja flytta hit.. jag vet inte om hon har några rum lediga men du kan fråga... hon heter Kerstin å telefon 08/756 61 71.

lycka till..

Vad menar du med drömhyror? Det finns massor med rum att hyra för mellan 2000 och 3500 på de premisser som du söker. Däremot är det jättesvårt att få tag på en hel lägenhet för sig själv inom samma prisintervall utan där får du nog dubbla priset och ha en halvtimme i resväg (nåja, om du slantar upp 7000 så får du nog bo inom tullarna)

http://www.blocket.se/li?ca=11_s&th=1&q=&cg=3020&w=1&st=u&mre=6&ros=&roe=3&ss=&se=

Stockholm är inte lätt om man ska ha bostad inom en halvtimme till centralen. Så enkelt är det. 24 års kö är det väl på de flesta hyreslägenheterna innanför tullarna. Svårt att lösa på en vecka.

Kolla på blocket.se. Var aktsam för svindlare. Undvik hyror i förskott in i det sista. Känner många som har råkat ut för sånna. Kolla studentbostäder. SSSB är bra. Bli medlem där (om hon är student). Man kan i bästa fall få en lägenhet med kort varsel i Västra Skogen i Solna eller andra ställen utanför tullarna.

Vilken skola pluggar hon på? Kan hon få hjälp genom skolan?

I Haninge är det ganska lätt å få bostad.

Ring till Newsec eller Akelius , brukar alltid ha något. Även Vällingy brukar ha objekt.

Hon studerar i Orsa, Dalarna vanligtvis men har nu en period med praktik som är förlagd i Stockholm i 2 och ½ månad. Det blev lite plötsligt när hon i Torsdags fick reda på var hon skulle vara..

Att söka en lägenhet genom är ingen idé tror jag...måste ju säga upp lägenheten i innan man ens hinner flytta in...om nu man ens lyckas vi en lägenhet.....

Tillbaka
Topp