[OT] Byta batteri i iPhone, jag lyckades!

Dan C

Aktiv medlem
Stolt som en tupp är man, jag lyckades byta batteri i en iPhone SE från 2016!
Gillar denna skarpt, så jag ville hålla liv i den ett tag till nu när originalbatteriet
blivit nästan helt slut.
Nytt batteri för 90:- inskaffades, för att öppna och byta behöver man lossa 4 skruvar,
2st Pentalobe 0.8mm och 2st Philips 0000.

Men hur bra är det nya batteriet? Jag hjälpte pappa att byta i hans Iphone, han hade också köpt hem något billigt. Det var extremt pilligt - och det nya batteriet var ännu sämre!

Men hur bra är det nya batteriet? Jag hjälpte pappa att byta i hans Iphone, han hade också köpt hem något billigt. Det var extremt pilligt - och det nya batteriet var ännu sämre!
Har bytt hos fixare, skräpbatterier varje gång, är det en någonlunda ny lur (12 eller nyare typ) så är det nog värt att lägga de 1200 som Apple tar för att byta till nytt original.

Jaja, men det nya verkar hålla längre än det gamla iaf!
Jag är nöjd!

Och innan nån undrar varför jag vill ha kvar en sån gammal relik, så är iPhone SE den senaste/sista? som har 3.5mm hörlursuttag, så jag kan plugga i mina goa hörlurar.

Stolt som en tupp är man, jag lyckades byta batteri i en iPhone SE från 2016!
Gillar denna skarpt, så jag ville hålla liv i den ett tag till nu när originalbatteriet
blivit nästan helt slut.
Grattis!
Kul att ha lyckats med ett sådant pilljobb.
Men det finns ju nyare iPhone SE, den från 2022 är ju snabbare och har en väldigt mkt bättre kamera och finns beg, med nytt batteri, ångerrätt och 12 mån garanti, från under 2.600 SEK

Och innan nån undrar varför jag vill ha kvar en sån gammal relik, så är iPhone SE den senaste/sista? som har 3.5mm hörlursuttag, så jag kan plugga i mina goa hörlurar.
Det finns andra lösningar på det
shopping

Ännu bättre är väl förstås
apple-airpods-3-gen-1644385733.jpg

Refurbed, och andra, säljer även AirPods

Originalbatteriet som satt i har en väldigt konstig konsistens, nästan som en gelbar?
Och luktar rätt skarpt kemiskt. Är det så som Li-on batterier är i konstruktionen?

Originalbatteriet som satt i har en väldigt konstig konsistens, nästan som en gelbar?
Och luktar rätt skarpt kemiskt. Är det så som Li-on batterier är i konstruktionen?
När jag bytte i en iPhone 6 för några år sedan fick jag bända rätt rejält för att klistret skulle släppa, och det gjorde ju att batteriet böjdes en del, kändes lite geléaktigt, men kan inte minnas att det luktade nåt.

Härligt med nån mer än jag som uppskattar ett hederligt 3.5 mm uttag!
Gissar att du är den människorypen som INTE trasslar ihop sladden till en trasselboll så fort du vidrör hörlurarna?

Min fru har övernaturliga egenskaper här. Jag kunde låna ut mina sladdhörlurar till henne som på mindre än ett par sekunder, helt otroligt, utan att behöva anstränga sig alls, lyckaas hon få ihop ett gordiskt nystan.
Airpodsen hon sen fick i present var väldigt bra och löste problemet. Jag minns inte när jag köpte dem, men det var kanske sju år sen. De har fortfarande helt OK batteritid.

Jag kör fortfarande helst sladd !

Och bra jobbat med batteribytet!

Gissar att du är den människorypen som INTE trasslar ihop sladden till en trasselboll så fort du vidrör hörlurarna?

Min fru har övernaturliga egenskaper här. Jag kunde låna ut mina sladdhörlurar till henne som på mindre än ett par sekunder, helt otroligt, utan att behöva anstränga sig alls, lyckaas hon få ihop ett gordiskt nystan.
Airpodsen hon sen fick i present var väldigt bra och löste problemet. Jag minns inte när jag köpte dem, men det var kanske sju år sen. De har fortfarande helt OK batteritid.

Jag kör fortfarande helst sladd !

Och bra jobbat med batteribytet!
Nä, jag har aldrig haft nått större problem med sladdar som trasslar sig. Jag kanske har en unik förmåga på det området? :giggle:

Härligt med nån mer än jag som uppskattar ett hederligt 3.5 mm uttag!

Me too!!👋
Skulle bytt mobil för länge sen men håller kvar i min gamla för det är nice med 3.5 jack och skitbra batteri😀
Sen att jag otroligt sällan använder uttaget är en annan femma, men det är skönt att veta att man alltid kan byta till sladdlurar när man är på långtur och blåtandsskräpet skulle balla ur, respektive i gammelbilen är det kalas att bara jacka in aux uttaget haha.

Jag hade gärna haft kvar min S10e men batteriet var helt enkelt för dåligt, höll en halv arbetsdag. S20FE som jag fick som ersättning har inget 3.5mm-uttag. Det är som sagt väldigt skönt som fallback.

Är också gammalmodig höll kvar med min gamla iPhone 7 till sommras. Bytt batterie typ 2 gånger. Billiga batterier brukar vara rätt skarp från början men hållbarheten är inte den bästa.

Ajja slog till på en iPhone 15 och det var det bästa köpet jag gjort på länge.

På tal om iPhone...Jag hatar att man inte bara kan plugga in den med kabel som en USB-enhet, och få fram den som en enhet E: tex. i Windows! Nänä, då måste man joxa med iCloud eller Itunes osv. för att flytta sina musikfiler fram och tillbaka...

Haha! Det var ett tag se'n tydligen!
Ni som kan detta då, hur får jag enklast över mina .flac musikfiler till min iPhone?

Om någon letar bra batteri så kolla in ifixit dom har toppen delar!

Ja bytte ut grabbens Switch joystick utan Problem.

Bra guider, delar och priser!

Flytta filerna till en molntjänst som onedrive, icloud, dropbox el dyl. Öppna motsv app på iPhone och välj att spara filerna på telefonen.
Tack! Det alltså den omvägen man måste gå nu förtiden?
Undrar hur jag lyckades "förra gången", hittar varken nån onedrive, icloud eller dropbox app i min iPhone?
hmmm...

aha! Hittade nån iCloud drive i Filer på telefonen, då ska jag testa den mao!

Senast ändrad:
Tack! Det alltså den omvägen man måste gå nu förtiden?
Undrar hur jag lyckades "förra gången", hittar varken nån onedrive, icloud eller dropbox app i min iPhone?
hmmm...

aha! Hittade nån iCloud drive i Filer på telefonen, då ska jag testa den mao!
Nu har jag lyckats! Det är iCloud man behöver för att kopiera sina filer till iPhonen!
Funkade bra, men det är ju en ganska onödig omväg att behöva gå över molnet för så här simpla saker kan jag tycka...

Nu har jag lyckats! Det är iCloud man behöver för att kopiera sina filer till iPhonen!
Funkade bra, men det är ju en ganska onödig omväg att behöva gå över molnet för så här simpla saker kan jag tycka...
Tanken är så klart att ditt iCloud ska svälla så att du blir tvungen att börja betala för det!

Tillbaka
Topp