Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Hm, nog för att Vattenfall sysslar med vatten, men mat&dryck, hm, ... ;-)
Luthman Photography sa:Jobba med öl utomhus låter som ett bra jobb. Vill du servera eller dricka? :)
Simpanovic sa:Luthman Photography sa:Jobba med öl utomhus låter som ett bra jobb. Vill du servera eller dricka? :)
Allra helst tillverka. I det häradet kanske det är svårt utan att ha mixtrat själv hemma eller visa att man faktiskt kan koka öl. Jag tänker att få in en fot på någon av bryggerierna kan leda vidare, men det svåra blir kanske att övertyga de om att de borde anställa en intresserad och lättlärd pajsare som "hjälpreda" och så. Lärlingstänket.
Så saker som rör öl generellt egentligen. Dricker öl gör jag så pass bra på fritiden, att jag mer behöver finansiera det intresset med ett faktiskt jobb :) Skulle det råka innefatta ännu mer kring öl vore det en fantastisk bonus.
Luthman Photography sa:Simpanovic sa:Luthman Photography sa:Jobba med öl utomhus låter som ett bra jobb. Vill du servera eller dricka? :)
Allra helst tillverka. I det häradet kanske det är svårt utan att ha mixtrat själv hemma eller visa att man faktiskt kan koka öl. Jag tänker att få in en fot på någon av bryggerierna kan leda vidare, men det svåra blir kanske att övertyga de om att de borde anställa en intresserad och lättlärd pajsare som "hjälpreda" och så. Lärlingstänket.
Så saker som rör öl generellt egentligen. Dricker öl gör jag så pass bra på fritiden, att jag mer behöver finansiera det intresset med ett faktiskt jobb :) Skulle det råka innefatta ännu mer kring öl vore det en fantastisk bonus.
Med rätt arbetsgivare tror jag att du kan komma in med ett gediget intresse och en vilja att lära dig. Däremot tror jag inte du kan förvänta dig en kolfiberhoj-i-månaden-lön.
Miss Lycka 2.0 sa:Vind och solkraft är populärt nu.
+1Spacekitty sa:Man undrar hur det går med Geologens hiss.
Spacekitty sa:Man undrar hur det går med Geologens hiss.
Simpanovic sa:Nästan vad som helst är av intresse, men det vore onekligen härligt att jobba med något man kan känna viss passion för igen. Mat & dryck - helst öl - eller utomhusrelaterade saker.
Att förkasta mat stämmer ju överens med fasta. ?Raggamuffin sa:GoranS sa:Hm, nog för att Vattenfall sysslar med vatten, men mat&dryck, hm, ... ;-)
Jag tog fasta på IT och utomhus, mat och dryck förkastade jag.
Lars.E sa:Simpanovic sa:Nästan vad som helst är av intresse, men det vore onekligen härligt att jobba med något man kan känna viss passion för igen. Mat & dryck - helst öl - eller utomhusrelaterade saker.
En vän postade nyss detta...
"Gotland: Fårö i sommar? Kök/ servis/ hov- nyöppning av restaurang- kontakta mig"
Men med tanke på att du postat i denna tråd så vill du troligen inte kliva ur komfortzonen och jobba på annan ort?
Med lite karikatyrartad influens från TS: Gläd dig så länge det varar. Från ett sådant läge kan det bara gå utför. ;-)Hasse#7 sa:Jag skall också lämna lite feedback till tråden. Jag har bytt jobb internt och måste lära mig många nya saker samtidigt som jag får lära ut en massa saker. Tiden går blixtrande fort. Hinner knappt tänka på lunch förrän det är kväll igen.
Min fru har fått nytt jobb och är tillbaka i samma nivå som hon slutade förra lönen när hon rationaliserade bort sig själv men nu utan att vara chef. Sonen är en omtyckt IT-nisse som efterfrågas för kompetensen. Känns bra. Får man säga så här?
Miss Lycka 2.0 sa:Vill du adoptera Geo, Hasse?
Du kanske kan ta hjälp av geofencing för att styra honom rätt?Hasse#7 sa:Miss Lycka 2.0 sa:Vill du adoptera Geo, Hasse?
Nä, men istället för geocaching håller jag på med lite geocoaching. Han har potential den pojken.
lundatok sa:Vem skriver adoptionsansökan?
Hasse#7 sa:Jag skall också lämna lite feedback till tråden. Jag har bytt jobb internt och måste lära mig många nya saker samtidigt som jag får lära ut en massa saker. Tiden går blixtrande fort. Hinner knappt tänka på lunch förrän det är kväll igen.
Min fru har fått nytt jobb och är tillbaka i samma nivå som hon slutade förra lönen när hon rationaliserade bort sig själv men nu utan att vara chef. Sonen är en omtyckt IT-nisse som efterfrågas för kompetensen. Känns bra. Får man säga så här?
Pugilism sa:Hasse#7 sa:Jag skall också lämna lite feedback till tråden. Jag har bytt jobb internt och måste lära mig många nya saker samtidigt som jag får lära ut en massa saker. Tiden går blixtrande fort. Hinner knappt tänka på lunch förrän det är kväll igen.
Bra för er. Ja, det tycker jag att man får.
Går den ända upp?Spacekitty sa:Men hissen, hur går det med hissen?
NON sa:Ibland så kan det kan löna sig att vara lite kall när man söker jobb.
Skrev på ett nytt anställningsavtal idag med företaget som jag sporadiskt haft kontakt med sedan i våras då jag sa nej till deras första och andra erbjudande till anställning. Tredje gången gillt så kom dom med ett förslag som innebär att jag blir tvungen att gå ner 2000:- i månadslön men får behålla samma rättigheter till övertid och restidsersättning som jag har idag. Med tanke på att avståndet till jobbet kommer att minskar från 5,5 mil enkel bilresa till 443 meter dörr till dörr så känns som ett rätt bra byte då nettolönen med bilens kostnad borträknad kommer att bli ++++ och för att inte tänka på restiden till och från arbetet som nu blir nära noll. Känns som ett helt ok byte :)
Skrev på ett nytt anställningsavtal idag med företaget som jag sporadiskt haft kontakt med sedan i våras då jag sa nej till deras första och andra erbjudande till anställning. Tredje gången gillt så kom dom med ett förslag som innebär att jag blir tvungen att gå ner 2000:- i månadslön men får behålla samma rättigheter till övertid och restidsersättning som jag har idag. Med tanke på att avståndet till jobbet kommer att minskar från 5,5 mil enkel bilresa till 443 meter dörr till dörr så känns som ett rätt bra byte då nettolönen med bilens kostnad borträknad kommer att bli ++++ och för att inte tänka på restiden till och från arbetet som nu blir nära noll. Känns som ett helt ok byte :)
Hep sa:NON sa:Ibland så kan det kan löna sig att vara lite kall när man söker jobb.
Låter ju kanon, men har de hiss?
Crocko sa:NON sa:Ibland så kan det kan löna sig att vara lite kall när man söker jobb.
Grattis, lät ju som det blev en bra lösning till slut, men blir ändå lite fundersam hur ett företag tänker när man försöker rekrytera in från annat företag och bjuder under lönemässigt? vet att pengar inte är allt men det är en ganska bra faktor att signalera hur stort intresse man har för den man adresserar.
Frankenstein's Bike sa:Hur gick det för Gotlänningen i förskingringen /quote]
Det blev, än så länge ingetdera. Alltjämt arbetssökande, men har legat lågt under sommaren också - en sambos semester att synca med samt eget behov därav.
Ska nog skicka någon sorts spontanansökan till utterskyltsmontörerna. De söker ny VD, men det är inte jag.
Simpanovic sa:Frankenstein's Bike sa:Hur gick det för Gotlänningen i förskingringen
Det blev, än så länge ingetdera. Alltjämt arbetssökande, men har legat lågt under sommaren också - en sambos semester att synca med samt eget behov därav.
Ska nog skicka någon sorts spontanansökan till utterskyltsmontörerna. De söker ny VD, men det är inte jag.
Raggamuffin sa:Simpanovic sa:Frankenstein's Bike sa:Hur gick det för Gotlänningen i förskingringen
Sök inte som citerare.
Hasse#7 sa:Jag vet något spännande men kan inte berätta mer än att det nog går att stänga tråden nu på sid 130.
xyz-saft sa:Hasse#7 sa:Jag vet något spännande men kan inte berätta mer än att det nog går att stänga tråden nu på sid 130.
Vilken cliffhanger! Men det har ju hintats om något bättre ekonomisk situation i höst av Geo själv, så något borde ju ha hänt. Håller tummarna för bra och utvecklande tjänst. :)
Simpanovic sa:Frankenstein's Bike sa:Hur gick det för Gotlänningen i förskingringen /quote]