[ot] Danmark borde ha vunnit

Jag kommer inte ihåg vilket land det var , eller hur låten va, men det va tre långa blonda brudar med. Och dom var ju jätteduktiga :-)

Danmark! Det ser ut som de omusikaliska fettohögarna till Olsen Brothers rest tillbaka tiden för att om möjligt bli ännu sämre musiker! Min tanke var att om man avrättade dem rakt av på scen kanske vi slapp Olsen-monstrena också.

Skulle något få min röst så var det Norge (Spandex är coolt) eller Moldavien (man måste röka på rätt hårt för att göra ett liknande framträdande, att dessutom ta med mormor ger respekt).

(...ironi om nu ingen kopplade)

tror jag föredrar en repris av diggelo digge lej...helt allvarligt hur fan kan man tävla i musik?
suger smegma ollon gör det....

Danmark tycker jag var bäst, Grekland var väl ganska OK de med. Men de flesta andra var ju som vanligt skrämmande, ja SKRÄMMANDE dåliga!

Känns faktiskt helt rätt att jag inte kollade. Saving Ryans Privates gick ju på fyran, och om vi jämför EM i falsksång med EM i lemlästning så vinner det senare alternativet lätt - Fysisk smärta ger i alla fall inte mig några återkommande mardrömmar. ;-)

Det börjar kännas dokusåpa. Det kan bara vara de närmast sörjande som tar detta på allvar. I övrigt känns detta lika kvalitativt som något Marita Ulvskog presterat på sistonde... Min dotter (13 månader) gör bättre framträdanden med synthen här hemma!

Elin skrev:
-------------------------------------------------------
> Avfärdar fördomen om att pojkar inte tittar på
> Melodifestivalen...
>

Ja, det kan du verkligen göra! Jag brukar alltid kolla på såna tävlingar :-)

Norge var minst dåliga tätt följda av Moldavien... Allvarligt tycker jag väl Norge var så pass lite dåliga att dom kanske rent av inte ens borde kallas för dåliga. Om man anpassar sig till omständigheterna så var ju Norge rent av bra. Alltså då med tanke på att detta är schlager-em.

Min favorit var som vanligt "Former Yougoslavic Republic of Macedonia". Absolut coolaste landet av alla. Namnet alltså :)

Noterade att någon ev kvällsblaskorna tyckte att Elena hade precis lagom kort kjol. På bilden dom valde att illustrera det med så ser man hennes trosor. Skön inställning :) "Lagom kort"... Jaja

Invånarna i det "riktiga" Makedonien, den region i Grekland som hetat så sen urminnes tid, tycker INTE F.Y.R. Macedonia är ett vidare tufft namn, nu när alla tror att det enda Makedonien som finns är det med F.Y.R....

...men i varje fall så var alla låtar dåliga i år. Grekland borde inte vunnit i år, utan förrförra då Machalis Rakintzis ställde upp med electropopsynthschlagern SAGAPO. Bästa eurovisionslåten EVER!
Se så fina de var i sina rustningar!

207_p_griechenland2.jpg

Det är en stor gåta att så många personer finner något som helst intresse i att betrakta europeiska artisters absoluta bottenskrap. Jag förstår det inte... Det är ju inte så att bottenserien i korpen sänds på bästa sändningstid på TV. Kan någon förklara?

piraten skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är en stor gåta att så många personer finner
> något som helst intresse i att betrakta europeiska
> artisters absoluta bottenskrap. Jag förstår det
> inte... Det är ju inte så att bottenserien i
> korpen sänds på bästa sändningstid på TV. Kan
> någon förklara?

Smaken är som baken?

Tillbaka
Topp