Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänkte kompensera med att åka till Island över
> kommande nyår men det är lite väl tomt i kassan
> för det.
Coolt! Då kanske vi kan ta en öl eller nåt tillsammans. Riktigt bra val att åka till island över nyår i övrigt; de är helt tokiga i fyverkerier där!
42Hz skrev:
> Många som lever över sina tilgångar...
>
> U.S. reaches $14.3 trillion debt limit
>
> n_US&rel=0&hd=1
Någon anhörig borde anmäla USA till lyxfällan innan dollarn når sitt rätta värde!
jomper skrev:
> Jag skulle vilja ha ett dollarkonto så att jag
> kunde säkra upp vår semesterbudget också.
skrotfot skrev:
> De svenska storbankerna tippar att EUR kommer ner
> mot 8 inom nån månad. Vad nu de åsikterna är
> värda...
Det säger väl att man bör "ta hem vinsten" nu och inte ge banken tid att lösa ut sina terminer och optioner och låta dem ta vinsten. För det är väl ingen som tror att banken ger tips som inte gör att de själva tjänar mer pengar? Det skulle ju som bank vara snudd på brottsligt att ge råd som banken inte själv tjänade mest på.
Luzen skrev:
> jomper skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag skulle vilja ha ett dollarkonto så att jag
> > kunde säkra upp vår semesterbudget också.
> Bara att ringa banken och öppna ett....
Verkar inte vara så många banker som erbjuder sånt till privatpersoner. Avanza och Nordnet gör det, jag vet, men de är lite nischade mot aktiehandel och sånt känns det som.
jomper skrev:
> Verkar inte vara så många banker som erbjuder
> sånt till privatpersoner. Avanza och Nordnet gör
> det, jag vet, men de är lite nischade mot
> aktiehandel och sånt känns det som.
S|E|B har ett valutakonto, kostar 300pix att sätta upp. Välj valuta själv.
Kolla med HSBC, de sysslar med pengatvätt, räntemanipulering och andra trevliga saker! Det går att välja Fool (long) eller Jerk (kort) gearing med anusexponering, blekt eller standard...
UBS, Barclays, RBS och HSBC, listan kan göras lång på trevliga, pålitliga och solida spelare inom bank och finansvärlden som är indragna i diverse skandaler som manipulation av Libor-räntesatser. HSBC väntas få betala straff på någon miljard i USA för pengatvätt. Cheferna kallar det "pinsamma misstag" och håvar in storbonusar och fallskärmar :-)
Atlas skrev:
> Så, nu har jag köpt massa euros. Jonas, jag tar
> dig som garant, går den ner ytterligare så
> skickar jag notan till dig :)
skrotfot skrev:
> De svenska storbankerna tippar att EUR kommer ner
> mot 8 inom nån månad. Vad nu de åsikterna är
> värda...
Kolla denna graf så får du se vad prognosen är värd...
Som man kan se är den faktiska kursen EUR mot SEK skapligt ledande för alla sk. experters prognoser. Det fanns mig veterligen ingen bank som i maj i år sa att EUR kursen skulle ligga någon annanstans än 8,80-8,90 tredje kvartalet i år...
Så glöm vad banker och andra experter säger om valutakursutvecklingen och säkra dina valutaexponeringar när du gör affär.