Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Är pg att köpa ny bil och VW Golf 1,6 FSI -04 -05 verkar intressant, men en viktig detalj är om man får in hojjen i skuffen på en sådan med nedfällda baksäten. Antar att åtminstonde framhjulet måste monteras av, men räcker det?
Lätt, 2 också om du vill. Jag hyrde en förra sommaren och det gick bra, kul bil också. Går ju in minst 2 cyklar i en Renault Clio så (den nya modellen då).
revco8 skrev:
-------------------------------------------------------
> Är pg att köpa ny bil och VW Golf 1,6 FSI -04
> -05 verkar intressant, men en viktig detalj är om
> man får in hojjen i skuffen på en sådan med
> nedfällda baksäten. Antar att åtminstonde
> framhjulet måste monteras av, men räcker det?
Det är möjligt att det går att klämma in utan att ta bort bakhjulet. Jag har dock alltid tagit bort båda hjulen av den anledningen att det är lättare att hantera cykeln och minimera att man råkar köra i en trampa i stötfångaren eller liknande. Har som mest transporterat två cyklar.
Tacka vet jag gamla modellen av V70 (nya med kanske). Då behöver man inte plocka bprt något av hjulen, bara att trycka in skiten i skuffen. Att man drar en pedal i kofångaren gör väl inget så länge inte cykeln tar skada, bilar är ju så fula ändå :)
Jag fick inte in en mtb utan att ta av båda hjulen, fick inte plats genom att bara ta av framhjulet på min gamla bil. Det var en 5 dörrars A3:a och det är ju i princip samma sak som en golf. Så jag tror inte att det går.
Jag har fått in min alibongo och polarens evil sovereign i baksätet på min toyota yaris utan att fälla baksätet och min bongo och hans ransom med nedfält baksäte och den är ju snäppet mindre så det ska nog inte va några probs.
Peter_K skrev:
> Jag får in min MTB med avtaget framhjul i en
> 3-dörrars A3 med fällt baksäte...
Hmmm skumt... min fick inte plats på längden, har väl ganska lång sadelstolpe kanske spelar roll hur man måste lägga den då.
Vi hade två cyklar i min Saab 900 utan att plocka av några hjul eller vrida styren eller nånting. Vill man bara får man plats med cykel i vilken bil som helst.
Olsson skrev:
> Vi hade två cyklar i min Saab 900 utan att plocka
> av några hjul eller vrida styren eller nånting.
> Vill man bara får man plats med cykel i vilken
> bil som helst.
Fast är man rädd om sin cykel så är det inte ett alternativ att ha av ramen på mitten för att få plats=)
Jan Ullrich skrev:
> Hmmm skumt... min fick inte plats på längden,
> har väl ganska lång sadelstolpe kanske spelar
> roll hur man måste lägga den då.
De jag har testat med (bl.a. en Rocky Mountain RM6:a) har förvisso haft ganska korta sadelstolpar men å andra sidan rätt långa framgafflar. Å tredje sidan har jag även fått plats med två kompletta MTB:er (varav RM6:an var den ena), två kompletta skid-utrustningar samt kläder och mat för en helgs boende i lägenhet i samma A3:a. Vi var dessutom tre personer i bilen, varav en såklart åkte i baksätet.
Det beror nog lite på vad du har för cykel. I min förra bil som var en Golf 3:a så fick mina cyklar plats om man tog bort framhjulet. Det som var lite trixigt var DH-cykelns lång framgaffel som jag var tvungen att komprimera med ett spännband för att få in den. Har du inte an heldämpad cykel eller en med enbart kortslagig framgaffel kanske det räcker att vrida styret.
Du borde få plats med lossad fram hjul, fick in min mongoose utan framhjul och noll våld i en liten opel corsa ;) Alltså inget våld, jag lovar, fan jag borde inte skrivit så,för nu tror alla att jag styckade hojen ;)
revco8 skrev:
> Antar att åtminstonde framhjulet måste monteras av, men räcker det?
Sannolikt är det mest optimala att ta av båda hjulen, pedalerna och sadeln. Det framstår som omständligt innan man vant sig vid tanken. Men faktum är att man lär sig att göra det snabbt och effektivt. När man fått grepp om processen tar det bara någon eller några minuter. Se http://happymtb.org/forum/read.php/1/85691/223937#msg-223937 för detaljer.
jonzén skrev:
> på farsans pickup får man upp 3 cyklar när det
> står en låda på flaket som tar halva flaket.
> man borde kunna få plats med 7 stycken på
> flaket. en hållare på draget också så tar man
> 3 där. sen slänger man upp tackräcke också o
> lassar upp 4 cyklar där.. hmm.. kan nog alltså
> teoretiskt få med 14 cyklar.. om de alla är dh
> cyklar á 25 kg blir de 350 kg.. hmm.. var kan man
> få på fler? några bra tips (maxlast är 1
> ton.....)
Jag brukar stoppa in mtbn i min skrot/arbets/transportbil(toyota corolla 3dr) och det går utmärkt utan att ta av nåt hjul. Jag har visserligen ryckt ut baksätet