Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Underbart!Bra match. Stabilt försvarsspel utan att släppa till farliga målchanser och vändningen med två baljor i andra, precis som det ska vara.
Nja, alla vej ju att United är det RIKTIGA laget från Manchester ändå!Är inte Manchester Citys existens lite av ett misslyckande för Manchester United? De verkar ju inte ha lyckats ena staden direkt.
Det börjar bli såna summor nuförtiden...Groteskt mycket egentligen.För en som är okunnig, är detta (1,65 miljarder kronor) en vanlig övergångssumma numera och är han bra nog att motivera den summan jämfört med övergångssummor för spelare av liknande skicklighet/kapacitet?
![]()
Fotboll: Uppgifter: Alexander Isak klar för Liverpool
Fotbollsstjärnan Alexander Isak är klar för Liverpool, skriver fotbollsexperten Fabrizio Romano på X . Isak uppges bli den dyraste värvningen i Premier Leagues historia. – Känslan är att förr eller senare skulle han landa där. Han kommer göra storsuccé, säger SVT Sports expert Magnus...www.svt.se
Det kan Skellefteå behöva efter Northvolt-debaclet.Det blir ju några millar till AIK också!![]()
Tröjor, merch och titlar är värt mycket.För en som är okunnig, är detta (1,65 miljarder kronor) en vanlig övergångssumma numera och är han bra nog att motivera den summan jämfört med övergångssummor för spelare av liknande skicklighet/kapacitet?
![]()
Fotboll: Uppgifter: Alexander Isak klar för Liverpool
Fotbollsstjärnan Alexander Isak är klar för Liverpool, skriver fotbollsexperten Fabrizio Romano på X . Isak uppges bli den dyraste värvningen i Premier Leagues historia. – Känslan är att förr eller senare skulle han landa där. Han kommer göra storsuccé, säger SVT Sports expert Magnus...www.svt.se
Nu var ju frågan snarare om det är en vanlig övergångssumma och hur den står sig jämfört med de för spelare av liknande kapacitet.Tröjor, merch och titlar är värt mycket.
När Real tog in Ronaldo sålde de hans tröja för samma pengar på 6 veckor.
En genuin AIKare kan väl aldrig vara ett problem?Är lite rädd att Liverpool köpt sig problem, tyvärr. För dyra pengar dessutom.
Ska Newcastle betala för att Isak ska gå till Liverpool?:
Newcastle kan betala om de vill, de har ju rent bisarrt kapitalstarka ägare.
Göra ännu fler målVad skall Liverpool med Isak till, när de har Dominik "Roberto Carlos" Szoboszlai.
Har inte svaret, men det finns även Häcken 2 i Elitettan Dam.Vad händer om Hammarby TFF skulle gå upp i Allsvenskan?
Kan en klubb lira med 2 lag i samma serie?
Så du gillade Isak förut, men inte i AIK?Gillade honom förut, men inte i Ajk. Trots att jag gillar Liverpool så tycker jag inte dom skulle köpt egoboy!
Var och kollade deras seriematch mot Assyriska igår, av annan orsak än att hålla på något av lagen. Även om de städade av motståndarna ordentligt igår kommer de få svårt i Superettan.Vad händer om Hammarby TFF skulle gå upp i Allsvenskan?
Kan en klubb lira med 2 lag i samma serie?
Ja, på grusplanen i Ursvik innan han började i Solna AIK.Så du gillade Isak förut, men inte i AIK?
Jag gillar INTE Newcastle, å INTE Liverpool..Japp, i Newcastle
Det är nåt fel på dig!Jag gillar INTE Newcastle, å INTE Liverpool..
Men AIK och Isak gillar jag!![]()
Ändå lite udda det hela, flera av topplagen i Sverige skulle väl eventuellt kunna köra med något Hammarby TFF liknande stuk (om de inte redan har det) och kanske på sikt få upp laget i Allsvenskan om de vill men vet i sjutton om det vore bra för fotbollen, själv tycker jag det vore en trist utveckling. Kan räcka med BP som ju inofficiellt blivit som en sorts elit-talang fabrik men med en rent skrattretande liten egen supporterskara. Det är ju knappt att ens folk i Bromma med omnejd håller på laget i Allsvenskan, det är de stora Stockholmslagen som gäller (möjligen som en typ av andralag i bästa fall). Lite på samma sätt kanske det blir för Hammarby fansen med TFF.Var och kollade deras seriematch mot Assyriska igår, av annan orsak än att hålla på något av lagen. Även om de städade av motståndarna ordentligt igår kommer de få svårt i Superettan.
...
En sak är säker, det här hade inte ett skit att göra med det ekonomiska för Isak, han ville till Liverpool av sportsliga orsaker, kanske uppfylla någon pojkdröm eller liknande (möjligen älskade han inte att spela för ett lag ägt av den saudiarabiska staten heller). Newcastle kan betala om de vill, de har ju rent bisarrt kapitalstarka ägare.
Ja, det går rykten om detta också, noterade i går. Verkar ju rent fruktansvärt konstigt att Newcastle snålade med kontrakt samt lön med Isak av flera olika orsaker. Dels hans dundergenombrott på ren världsklass nivå men också att de har en helt bisarrt kapitalstark ägare. I så fall kan man säga att ansvariga i Newcastle gjort bort sig på ett rent skrattretande sätt om Isak ville vara kvar men få ett bättre kontrakt? Själv tvivlar jag starkt på detta som huvudorsak dock (jag tror att hans huvudmål/dröm varit att gå till en toppklubb),
Isak själv har ju dock nämnt detta med brutna löften om övergång som huvudorsak:
"promises were made and the club has known my position for a long time."
– När det inte passar klubben betyder kontrakt ingenting. Gå och sätt dig i omklädningsrummet, träna inte med oss andra och allt sådant där. Men när det är åt det andra hållet då ska man helt plötsligt hedra kontraktet, avslutar Hart.
Nja igen.
Om jag förstått det hela rätt så har Newcastle hävdat att dom inte kunde höja hans lön p.g.a. av Financial Fair Play-reglerna.
Både HIF och BP kör klonkubbar i pojk- och seniorserier. HIF tydligast i senior, där de kör P17 och P19 spelare. Det har visat sig att seniorspel är effektivt för att utveckla spelare. Då istället för juniorallsvenskan (P16-P19). HTFF ser ut att kunna ta plats i Superettan men där nöjer man sig nog givet att syftet är talangutveckling. Såhär gör storklubbarna i Europa.Ändå lite udda det hela, flera av topplagen i Sverige skulle väl eventuellt kunna köra med något Hammarby TFF liknande stuk (om de inte redan har det) och kanske på sikt få upp laget i Allsvenskan om de vill men vet i sjutton om det vore bra för fotbollen, själv tycker jag det vore en trist utveckling. Kan räcka med BP som ju inofficiellt blivit som en sorts elit-talang fabrik men med en rent skrattretande liten egen supporterskara. Det är ju knappt att ens folk i Bromma med omnejd håller på laget i Allsvenskan, det är de stora Stockholmslagen som gäller (möjligen som en typ av andralag i bästa fall). Lite på samma sätt kanske det blir för Hammarby fansen med TFF.
Visa bilaga 791417
Ja, så länge man slipper se dessa klonklubbar i Allsvenskan är det bara positivt och då gör det absolut ingenting för min del, jag förstår grejen.Både HIF och BP kör klonkubbar i pojk- och seniorserier. HIF tydligast i senior, där de kör P17 och P19 spelare. Det har visat sig att seniorspel är effektivt för att utveckla spelare. Då istället för juniorallsvenskan (P16-P19). HTFF ser ut att kunna ta plats i Superettan men där nöjer man sig nog givet att syftet är talangutveckling. Såhär gör storklubbarna i Europa.