[OT] Fylla bläckpatroner själv?

Dirty_rider

Aktiv medlem
Någon som har erfrenhet utav att fylla sina färgpartroner själv med ett refill kit bestånde av färg o spruta? Funkar detta till alla märken?
Har en Lexmark som slukar färg... o det är så fööörbannat dyrt att köra nya en gång i kvarten.

Värdelöst imo då bläckkvaliten var så usel + tyckte det var väl meckigt till min canonskrivare, kanske är annorlunda för din del. Tips är att leta upp ett "piratkopierat" alternativ om du ändå inte är så noga med utskrifterna. Det kan vara sanslösa prisskillnader om man struntar att köpa "märkes"patroner.
och håll dig ifrån wettergrens ...

Jag ska säga vad du vill höra: Fungerade jättebra den gången jag gjorde det, på just en Lexmark. Mycket billigare än något annat, och kvaliteten märkte jag ingen skillnad på, varken på färska utskrifter eller bilder som hängde i solen. Inte hittills åtminstone. Kommer dock inte ihåg vad det var för bläck jag använde, det var från något vanligt ställe - Clas Ohlson, Rusta, Jula, något sådant.

Se till att patronerna inte torkar ihop i munstyckena när du fyller, använd plastfolie och tejp exempelvis. Torkar de bara litegrann kan det vara svårt att få dem att fungera sen. Isopropanol fungerar bra till att lösa upp och rengöra från bläckrester.

aha okej. jag är själv lite skeptisk till det hela, men det är väl bara att fylla på o testa?
Lexmark har väl inga interna chipp eller liknade som måste nollställas?

Om du inte är en fotonörd som skriver ut supersnygga bläckstrålefotografier, så skulle jag satsa på en billig laser. Hade en dyr Epson A3 bläckstråle som skrev ut fina fotografier. Upptäckte dock att vardagsskrivandet var viktigast och köpte en färglaser. Helt suveränt. Hade tom klarat mig med en sv.v laser när jag tänker efter. Kostar ungefär som ett patronbyte till min gamla Epson...

Tillbaka
Topp