[OT] gamla modellflygplan del 2

Pga eldiskussion så stängdes den förra tråden. Tacksam om vi kan hålla oss till ämnet i den här tråden.

@Kristoffer R - jag kollade lite på rcflyg.se. Av det drog jag slutsatsen att värdet är lågt. Delar du den bilden? Om ja - kan någon klubb vara intresserad eller är det direkt till återvinningscentralen som gäller? Det känns lite tråkigt att kasta helt oanvända saker.

Länk till ursprunglig tråd:

Det var jag som stängde, tyckte inte att RC-plan och på det sättet du frågade hörde hemma här på Happyride. Men, så länge du inte använder forumet som annonsplats så är det OK. Diskussionen är alltså om det finns några intressenter som du kan höra av dig till, inte att leta intressenter här.

Något av det roligaste jag har sett här. Reptilsnabb stängning utan kommentar. Stämma i bäcken o s v.

IMG_4914.jpeg

Edit: oops, såg nu att Janson99 redan skrivit det jag misstänkte var orsaken till stängningen av andra tråden.

Senast ändrad:
Pga eldiskussion så stängdes den förra tråden. Tacksam om vi kan hålla oss till ämnet i den här tråden.

@Kristoffer R - jag kollade lite på rcflyg.se. Av det drog jag slutsatsen att värdet är lågt. Delar du den bilden? Om ja - kan någon klubb vara intresserad eller är det direkt till återvinningscentralen som gäller? Det känns lite tråkigt att kasta helt oanvända saker.

Länk till ursprunglig tråd:
Du kan prova eBay (men frakt och annonsjobb är drygt ) eller Facebook Marketplace.

Men ja, värdet är normalt lågt till obefintligt. Marknaden är liten och att bygga från träbyggsats är det ytterst få som gör idag. Fram till jag började på 80-talet var det norm, det var då ARF/ARTF började ta över.

ARF/ARTF= Almost Ready (To) Fly

Det var jag som stängde, tyckte inte att RC-plan och på det sättet du frågade hörde hemma här på Happyride. Men, så länge du inte använder forumet som annonsplats så är det OK. Diskussionen är alltså om det finns några intressenter som du kan höra av dig till, inte att leta intressenter här.

Ok, man läser och tolkar saker ur olika perspektiv. Utgångspunkten för tråden var att förstå om sakerna hade något värde för någon eller skulle köras till tippen. Tyvärr verkar det vara det senare som gäller.

Du kan prova eBay (men frakt och annonsjobb är drygt ) eller Facebook Marketplace.

Men ja, värdet är normalt lågt till obefintligt. Marknaden är liten och att bygga från träbyggsats är det ytterst få som gör idag. Fram till jag började på 80-talet var det norm, det var då ARF/ARTF började ta över.

ARF/ARTF= Almost Ready (To) Fly

Ett stort tack för din input! Jag kommer att testa att kontakta en klubb för att se om de kan vara intresserade, annars går allt till tippen. Möjligtvis med undantag för en färdigbyggd helikopter, den borde kunna intressera någon.

Det finns inget värde i ett gammalt balsaplan. Tyvärr. Och generellt sett så finns det inget värde i gamla modellflygplan alls. Då ska det vara nått väldigt speciellt isåfall.
Inom den radiostyrda genren så är det bilar som har mest värde om man tittar på vintage. Obskyra nitrobilar gjorda i amerikanska källare jan gå för en hel del samt få upplagor. Eldrivna tävlingsbilar från 80-90 talet har också visat sig vara populärast.

Dom är obyggda, då köper väl folk dom? Så har jag fattat det. Var finns dom? Jag gillar sånt där. Inte byggt nåt balsaplan på 35år iofs.

Dom är obyggda, då köper väl folk dom? Så har jag fattat det. Var finns dom? Jag gillar sånt där. Inte byggt nåt balsaplan på 35år iofs.

De är obyggda. De finns i Kungsängen strax norr om Stockholm. Det förrådet behöver tömmas i god tid innan sista maj, så hör av dig om du är intresserad.

Förtydligande - Stockholmsförorten Kungsängen norr om Stockholm. Jag verkar inte kunna redigera mina inlägg.

Redigering: bara för det så gick det på det här inlägget, men inte förgående. Jag förstår ingenting.

Tillbaka
Topp