[OT] göra egen slackline

carl.josefsson

Aktiv medlem
[OT] göra egen slackline
Tjenare,

tänkte att det kankse finns någon i happys fantastiska gäng som har gjort en egen slackline?
Alla kit jag har hittat ligger på 700 spänn och uppåt vilket jag tycker känns lite dyrt för en längre bit spännband, Clas O, Jula, Biltema mm har ju detta till klart bättre priser.

Så tips på hur man gör ett eget slackline-kit, vilka delar som behövs, var man hittar dom mm mottages varmt.

cheers
/Carl

[OT] göra egen slackline
Hej,
Jag använde vanliga spännband från Jula, snodde runt dem runt två träd hemma och skyddade stammen med trästumpar.
Funkade utmärkt för mig hela sommaren,

det går också att använda en vanlig klätterslinga och sno runt ett par varv runt trädet, hur mycket beroende på slingans längd och diametern på trädet.

Men om du skall gå på lite höjder så skulle jag nog betala en slant för att få bättre säkerhet..

Lycka till, det är kanonkul med att gå på lina
highline3.jpg ht=375

/ Fredrik

[OT] göra egen slackline
Tack för tipsen!

Har som jag skrev först funderat på spännband från Clas O, Jula, Biltema mfl.
Verkar ju som det funkar, lurar bara på att de kanske blir för breda 50mm istället 25mm som en vanlig slackline? blir nog en tur till jula imorgon.

/Carl

[OT] göra egen slackline
Annars finns ju 25 mm tubband från addnature eller liknande ställen. Bra känsla om man är barfota - enda som behövs är några karbiner - helst ovala - och gamla slingor eller statrep för att ha runt träden. En gammal sticht får fungera i stället för ring så det inte blir fula knutar på bandet. Cirka 24 kr/m kostar ett bra tubband.

Tillbaka
Topp