Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Grymt, Well Done. River av mitt på onsdag tror jag.December avklarad och check på Harry-år #5.
Det blev ett varv runt Kungsholmen. Missar Luciapaddlingen, i år igen, men ska försöka titta på Nobel Week Lights från kajaken. Så det är förhoppningsvis inte färdigpaddlat för i år.
Visa bilaga 806206Visa bilaga 806205

Trodde jag skulle vara först med 2026, med en rejäl dos fusk pga tidskillnad till Australien. Men över 70 stränder här längs kusten var stängda pga stora, kaotiska vågor den 1/1 (flera drunkningar). Så jag vågade inteOch påbörjade 2026 direkt idag på nyårsdagen med en sväng. Ingen sol men däremot snöbyar och disigt men ingen vind. Det gäller att passa på innan isarna lägger sig
Visa bilaga 810184
Var är KBCK flaskan och är det där verkligen en kajak?
Typen brukar säljas som Sit on top kayak.Jag tvekar också att kalla det för kayak. Men här heter det tydligen så. Och paddla är väl paddla![]()

Bra jobbat min vän!Jag tycker att isläget just nu är giltigt skäl att missa Harry-året. Dessutom är ju tanken (i alla fall min) att det ska vara något positivt, inte ett måste.
Med det sagt så passade jag på att bocka av februari förra helgen. Vi såg ingen örn, men en utter på isen. Visa bilaga 816125Visa bilaga 816126
Ja, du och Ann är väl de få som kommer få till ett Harry-år! Fick du också semla? :)Jag tycker att isläget just nu är giltigt skäl att missa Harry-året. Dessutom är ju tanken (i alla fall min) att det ska vara något positivt, inte ett måste.
Med det sagt så passade jag på att bocka av februari förra helgen. Vi såg ingen örn, men en utter på isen.
Visa bilaga 816125Visa bilaga 816126
Kul! Var var ni?Jag tycker att isläget just nu är giltigt skäl att missa Harry-året. Dessutom är ju tanken (i alla fall min) att det ska vara något positivt, inte ett måste.
Med det sagt så passade jag på att bocka av februari förra helgen. Vi såg ingen örn, men en utter på isen.
Visa bilaga 816125Visa bilaga 816126
Årsta Havsbad. Inte allt för långt att bära från parkeringen. Är man ensam är det en god idé att ha med sig en kärra.Kul! Var var ni?
Självklart - det är en av flera fördelar med hennes friluftstaxi.Ja, du och Ann är väl de få som kommer få till ett Harry-år! Fick du också semla? :)
Hmmm...Årsta Havsbad. Inte allt för långt att bära från parkeringen. Är man ensam är det en god idé att ha med sig en kärra.
Vet någon om det fortfarande finns vatten vid Årsta Havsbadet? Jag har inte helt gett upp februari...Årsta Havsbad. Inte allt för långt att bära från parkeringen. Är man ensam är det en god idé att ha med sig en kärra.
smhi publicerar isläget. Det ser onekligen lite tufft ut i Stockholms området.Vet någon om det fortfarande finns vatten vid Årsta Havsbadet? Jag har inte helt gett upp februari...
Tack för länken! Den hade jag inte hittat tidigare.smhi publicerar isläget. Det ser onekligen lite tufft ut i Stockholms området.
Is till havs
Iskartan visar is på havet, Vänern och Mälaren. Isen analyseras av en isexpert utifrån observationer och satellitbilder. Satellitbilderna visar is och ytvattentemperatur till havs.www.smhi.se