[OT]Hatar Stockholm!

[OT]Hatar Stockholm!
Hahaha grymt sagt salle. Är det någon jag känner som sagt det? Jag har lite ågren över att jag inte hänger med ut i skogen men det är bara det att du är på en helt annan nivå rent träningsmässigt så man skulle ändå vara ute där själv efter ett tag. Förstår faktiskt inte heller folk som glatt spenderar en/ett par tusenlappar på krogen och kan klaga på att man köper en dyr cykel (kan iofs spendera aldeles för mycket på krogen själv men men). Att skaffa en cykel som är tillräckligt dyr för att bara "behöva" ta sig ut i skogen lite då och då samt generellt trampa istället för att bussa eller t-bana sig någonstans är nog det bästa jag gjort med tanke på den egna fysiken. Men man har långt kvar till att orka ta sig i mål på endera av mtbloppen som går varje år... fast det är nog dags någongång... bara orka träna lite.

[OT]Hatar Stockholm!
Peter,
fy vilken hemsk beskrivning av familjen! Urgh! Min brorsa har för tusan tagit hand om fyra ungar och klarat av att hålla sin träning (löpning) igång. På något sätt måste det ju funka för dig också? Fast det är klart, cykling kräver väl mer tid egentligen.

[OT]Hatar Stockholm!
Tjeeena Deckert! Jo, började sakna livet i norr idag. Köpte skidor av en kompis i Östersund idag, dom hade fått en massa snö och allt. (Som visserligen smält bort igen) När ska vi öppna kontor i Åre, måste börja lobba lite för det snart. Kanske kan få Runan att lova nåt på Kick-offen i helgen :-)

Senast redigerad av en moderator:
[OT]Hatar Stockholm!
Rippa skrev:
-------------------------------------------------------
> CalleB skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kunde inte ha sagt det bättre själv, hel
> sant.
> > Fast det är inte det lättaste att få med sig
> mina
> > stockholmspolar ut och hojja, har försökt i
> ett år
> > nu och har inte ens lyckats få med någon på
> ett
> > spinningpass. Det är väl visserligen ok, dom
> gör
> > ju som dom vill. Det jag irriterar mig på är
> att
> > det verkar vara en självklarhet att man ska
> bete
> > sig "Stockholmigt" bara för att man bor i
> > Stockholm.
> >
> >
> > Dvs, åka bil/kommunalt till jobbet,
> fredagkväll
> > innebär parmiddag med fördrink och snittar.
> > Lördagar är man på IKEA på dagen och på
> > kvällen/natten står man i kön till nåt
> ställe
> > kring stureplan. Söndagen tittar man på film
> och
> > sedan söndagsmiddag med familj eller släkt.
> Sen
> > börjar det om från början. Alla som bor i
> > Stockholm som inte lever sit liv efter detta
> är
> > dumma...
> >
>
> Hörru.. jävla lipsill till bonnläpp. De ru snackar
> om har fan inget med sthlm å göra. Du beskriver
> vanligt hederligt svenssonliv helt enkelt. Ta du o
> ställ följande fråga till dig själv istället:
> "varför har jag så trista polare?" Kanske är du
> inte så jävla festlig själv. Man har dom vänner
> man förtjänar. Ha!

Tror det är andra inlkägget du skriver idag ripp som jag fullständigt håller med om...Knakse kan du lägga in det i din signatur..att jag håller med altså.....Så slipper jag göra en happy varje gång och säga att jag tycker som du=)

[OT]Hatar Stockholm!
*Funderar* Ok, då... Jag kunde faktiskt cykla VM i år... Fast de andra kunde inte fatta hur jag kunde stå ut med barn och familj på släp hela tiden. Träningen håller jag på överlevnadsnivå, det är de roliga grejorna, Happy Rides och tävlingar, som får stå tillbaka. *Ångest* Barnen kommer inte att bli vuxna förrän jag blivit för gammal för att vinna! */Ångest*

[OT]Hatar Stockholm!
Totalt OT men en del här verkar behöva piggas upp:
bitchslap.gif

Förresten, IKEA är för idoter... :)

[OT]Hatar Stockholm!
CalleB skrev:
> När ska Dropit öppna
> kontor i Åre, måste börja lobba lite för det
> snart. Kanske kan få Runan att lova nåt på
> Kick-offen i helgen :-)

Jasså, du jobbar på en byrå som sysslar med Koncept och Design.. Ja men då är det väl inte så konstigt om du mår dåligt. Du bör ju må illa om du arbetar med sånt där. Gud vad synd det är om dig.

[OT]Hatar Stockholm!
Det enda som är bättre på landet är ju att det är ännu lättare att fixa flickor. Först när man säger att man är från stan har både killar och tjejer en dissattityd och låter en förstå att dom inte gillar dryga stockholmare. Efter en halvtimme har alla tjejerna plötsligt ändrat sig helt.

[OT]Hatar Stockholm!
shit "fixa flickor", du låter som någon i På Drift.

Jag bor på landet. Det enda som är bra på landet är att det går bussar in till stan. (dvs, det är skönt att BO på landet, t ex när man ska cykla. Det är ett helvete att LEVA på landet)

[OT]Hatar Stockholm!
Jag har alltid lätt för att fixa flickor, var jag än är ;)
Och i Tjockholm finns det dessutom fler, men de pratar så fult. Därför tycker jag inte om Tjockholm.
Plus att de flesta Thockholmare är så fruktansvärt dåliga (ingen respekt) på att köra bil när de kommer utanför Tjockholms län... Varje vinter samma visa: Öhhhhhhhh! Flytta på dig bögjävel! *Svischande halvtom Ölburk*

Isch me no like Tjockholm(are) ;)

[edit]: stavfel

[OT]Hatar Stockholm!
Dan_dryer skrev:
> Jag har alltid lätt för att fixa flickor, var jag
> än är ;)
> Och i Tjockholm finns det dessutom fler, men de
> pratar så fult. Därför tycker jag inte om
> Tjockholm.
> Plus att de flesta Thockholmare är så fruktansvärt
> dåliga (ingen respekt) på att köra bil när de
> kommer utanför Tjockholms län... Varje vinter
> samma visa: Öhhhhhhhh! Flytta på dig bögjävel!
> *Svischande halvtom Ölburk*
>
>
> Isch me no like Tjockholm(are)
>

Från Dan dryers profil:

"Hmm jo jag e en trevlig prick som försöker "promota" CX i Sverige. Ligger bakom sidan www.cyclocross.se"

Lycka till med ditt promotande. Du har verkligen ett vinnande sätt!

[OT]Hatar Stockholm!
Kan ni inte träffas för att leka lite utanför skogen Stockholmare, så CalleB slipper vara så ensam om att inte vilja leva Svensson? En happy-hour på någon obskyr plats.

Fler vänner till CalleB liksom. Var generösa nu.

[OT]Hatar Stockholm!
Falun är en obskyr plats, då det ligger ganska långt från Stockholm (om man ska cykla). Så varför inte ta en tur hit? Kommer ni väntar ett glatt gäng som kan ge er en mycket behaglig tur =)

Välkomna

[OT]Hatar Stockholm!
Kan verkligen rekommendera att flytta norrut! Har nyligen flyttat från Stockholm till Luleå och här finns det mesta jag behöver. Framförallt kan man bo och leva billigt. Har inte fått nåt jobb än men det ger ju bara mer tid för fritidsaktiviteter... Dock är jag väldigt besviken på vintern så här långt, trodde det skulle gå att åka skidor vid den här årstiden. Östersund kan jag också rekommendera!

Några tips till den som flyttar norrut:
Pratar någon om bredband så behöver det inte handla om datakommunikation, oftast handlar det om skotrar.
Ska du ut och grilla så köper man aldrig grillkorv, här grillas bara falukorv! Helst Jokkmokksfalu, missa inte den.

[OT]Hatar Stockholm!
så jävla dåligt är det väl inte i sthlm(förutom nazitransporterna under jord,biltrafiken,brats,dryg attityd,dyra HUSPRISER mm)

fLYTTADE HIT FÖR ATT JAG BLEV KÄR I EN 08BRUD ojdå blev visst stor text iaf trivs ganska bra
Bra nöjlighheter till cityfreeride, finns skog men inga berg(en klar brist)
Well jag har iaf långt gångna planer på att bli extrembonde i åretrakten så förmodligen blir man inte kvar i fjollträsk så länge till

[OT]Hatar Stockholm!
Sthlm rockar!!!
Skulle faktiskt aldrig vilja flytta, fast jag kanske e helt insnöad, vad vet jag....
Var annars kan man hitta en restaurang som heter Göteborg, cykla på oändliga stigar bara tio minuter från city, besöka Birka, gå på fotboll på populära sööööderstadion, ha en uppsjö av bra fik inom några minuter från hemmet/jobbet, cykla på NS banor lika nära city och en gång per år besöka haninge för ett dygns gyttjebad.

Att stockholmare skulle vara dryga kan jag inte hålla med om (jag är ju en ;o) tycker mer att folk som bor i småstäder har fått för sig att "man tror att man är något" bara för att man bor i Stockholm, vilket e helt galet. Det finns säkert rötägg i Stockholm, men det finns det överallt.

[OT]Hatar Stockholm!
Precis Johan! Eller de som flyttar från en småhåla till Stockholm, å därmed tror de är skithäftiga när de är på återbesök i sin gamla håla. Så pattetiskt!

Det är såna bonnläppar i storstan som kallar sig Stockholmare som drar vanära över oss som är det. Jag har bott här bara i 14 år, mer sammanhängande än i någon annan stad, men brukar säga att jag åker hem till Karlstad ibland. Men där har jag bara bott i ca 14 år i ena omgången å 2 år i den andra.

Så räknat i år är jag mer Stockholmare än Värmlänning, men känner mig som en iaf!

[OT]Hatar Stockholm!
mirre skrev:
Om det inte
> flyttade in folk från andra orter och länder vore
> inte Stockholm en storstad.

Jag har lite svårt att förstå varför Sthlm ofta anses vara en storstad? Jämfört med mindre ställen i Sverige då eller? I världen utanför den lilla avkroken Svedala i det kalla norden finns det lite större städer liksom :) Stockholm är en toppenstad på många sätt, men knappast en metropol...

/Lotta

[OT]Hatar Stockholm!
Lotta B skrev:
> mirre skrev:
> -----
> Om det inte
> > flyttade in folk från andra orter och länder
> vore
> > inte Stockholm en storstad.
>
> Jag har lite svårt att förstå varför Sthlm ofta
> anses vara en storstad? Jämfört med mindre ställen
> i Sverige då eller? I världen utanför den lilla
> avkroken Svedala i det kalla norden finns det lite
> större städer liksom :) Stockholm är en toppenstad
> på många sätt, men knappast en metropol...

Det är sveriges största bonnhåla, full med bonnläppar.

[OT]Hatar Stockholm!
Alla som gnäller på stockholm ska ha stryk. Jag skulle ge mitt vänsterben för att få byta Södervärn mot Södermalm en gång för alla. Här i Malmö blir man MÖRDAD varje dag av bilister, knarkare, danskar, "cyklister" utan lampor på döende DBS-mongo-skrothögar, tiggare, rastafaris och SKÅNSKA BRATS, det sjukaste sprattet Gud spelat oss svenskar. Hittills. Leve konungen!

[OT]Hatar Stockholm!
mkay skrev:
> Alla som gnäller på stockholm ska ha stryk. Jag
> skulle ge mitt vänsterben för att få byta
> Södervärn mot Södermalm en gång för alla. Här i
> Malmö blir man MÖRDAD varje dag av bilister,
> knarkare, danskar, "cyklister" utan lampor på
> döende DBS-mongo-skrothögar, tiggare, rastafaris
> och SKÅNSKA BRATS, det sjukaste sprattet Gud
> spelat oss svenskar. Hittills. Leve konungen!

Härligt med en ny vändning! Nu ska vi alla ta varann i händern aå hata alla skåningar.

[OT]Hatar Stockholm!
Burner skrev:
> hur man raggar på landet:
> yadayadayada

Och skillnaden mot att ragga i sthlm/gbg skulle då vara att ...? ;-)

[OT]Hatar Stockholm!
tycker mest illa om inflyttade gnällspikar som hela tiden påtalar hur illa de tycker om sthlm tills de kommer hem till rödnackemåla och är 'världsvana kungar' på lokala statt.. inte undra på att sthlm får dåligt rykte i resten av landet.

[OT]Hatar Stockholm!
Lotta B skrev:
I världen utanför den lilla
> avkroken Svedala i det kalla norden finns det lite
> större städer liksom :)

Visst är det så. Men det är den största staden i det det här mycket glesbefolkade landet. Och i den har staden finns det EN enda stadsdel som har tillräckligt mycket människor som både bor och jobbar för att ha något som liknar storstadskänsla. Och där, i den lilla stadsdelen, där vill egentligen alla bo...

[OT]Hatar Stockholm!
Markus F skrev:
> Och där, i den lilla stadsdelen,
> där vill egentligen alla bo...

markus är så blygsam så jag skriver ut namnet på stadsdelen: KUNGSHOLMEN =)

[OT]Hatar Stockholm!
Nä, det finns ingen biograf på Kungsholmen, vilket är ett av mina kriterier på "stadskänsla" ... Det finns däremot en hel del ställen på Kungsholmen som visar film, men det är i enskild salong..

[OT]Hatar Stockholm!
Markus F skrev:
> Lotta B skrev:
> -----
> I världen utanför den lilla
> > avkroken Svedala i det kalla norden finns det
> lite
> > större städer liksom :)
>
> Visst är det så. Men det är den största staden i
> det det här mycket glesbefolkade landet. Och i den
> har staden finns det EN enda stadsdel som har
> tillräckligt mycket människor som både bor och
> jobbar för att ha något som liknar
> storstadskänsla. Och där, i den lilla stadsdelen,
> där vill egentligen alla bo...

Fast själv bor jag hellre utomlands för att få lite mer storstadskänsla, lugnet är skönt i Sverige iof, folk stressar inte i onödan, den lilla befolkningsmängden bidrar säkert till det. Bor just nu i Dublin, där det är mer av allt.

/Lotta

[OT]Hatar Stockholm!
Country // city

go fishing. watch t.v.
go hunting from the front porch. listen to neighbors fight
listen to the quiet. lock doors
target practice/rifle. watch cops get neighbors
target practice/bow. read about neighbors in paper
work on hobbies. wonder who stole your hobby tools
relax in the quiet. get up at 5AM to commute in rain
on the deck playing guitar. in pawn shops looking for your stolen guitar
time w/ kids in front of fire. time w/ kids in front of judge
kids out playing & having fun. soccer practice
cross country skiing. working saturdays to pay for ski eqpt.
gardening. grocery shopping

[OT]Hatar Stockholm!
Markus F skrev:
> Nä, det finns ingen biograf på Kungsholmen, vilket
> är ett av mina kriterier på "stadskänsla" ... Det
> finns däremot en hel del ställen på Kungsholmen
> som visar film, men det är i enskild salong..

Här är mannen som har koll på de mest skilda ting i världen!

[OT]Hatar Stockholm!
Markus F skrev:
> är ett av mina kriterier på "stadskänsla" ...

Det där är Villes fel alltihop! Han har ju sålt hemmabioutrustning till halva kungsholmen..

[OT]Hatar Stockholm!
=David skrev:
> Markus F skrev:
> -----
> > Nä, det finns ingen biograf på Kungsholmen,
> vilket
> > är ett av mina kriterier på "stadskänsla" ...
>
>
> Det där är Villes fel alltihop! Han har ju sålt
> hemmabioutrustning till halva kungsholmen..
>
>
>
> Mvh David
>
- happy konspiracy -

Oj!, fölåt!

Men jag har en lista på alla. det e säkert,................skall vi göra något åt det?

[OT]Hatar Stockholm!
Markus F skrev:
> är ett av mina kriterier på "stadskänsla" ...

Det ligger väl massa småbiografer bakom fridhemsplan? Kanske lite väl göteborgskt bara. =)

/rikard

[OT]Hatar Stockholm!
alltså om alla ville cykla i skogen skulle det va rätt uppkört och trångt. varför stör man sig på folk som vill ha en plasmaskärm istället för cykel? jag tycker det funkar rätt bra som det e nu.

Tillbaka
Topp