[OT]Hatar Stockholm!

[OT]Hatar Stockholm!
Lotta B skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har lite svårt att förstå varför Sthlm ofta anses vara en storstad? Jämfört med mindre ställen
> i Sverige då eller? I världen utanför den lilla avkroken Svedala i det kalla norden finns det lite
> större städer liksom :) Stockholm är en toppenstad på många sätt, men knappast en metropol...

Det där med att Stockholm skulle vara en lilleputtstad jämfört med andra (stor)städer i Europa är lite av en myt. Klart att Stockholm inte kan jämföras med de största städerna i Europa, som t ex London, Paris, Rom, Moskva, etc, eller New York eller Tokyo om vi går utanför Europa. Men i ett europeiskt perspektiv är Stockholm förhållandevis stort. Störst i Norden/Skandinavien och en av de största städerna i Europa.

Dock lider ju Stockholm av en ganska udda layout/planering, vilken är i det närmaste ofrånkomlig när man får för sig att bygga städer mitt i en skärgård. Det blir många barriärer (vatten/broar) som gör att man oftast måste hålla sig till samma vägar när man ska ta sig någonstans, och det ger en känsla av enformighet som är vanlig i mindre städer. Så därför är det lätt att lura sig själv att tro att Stockholm är mindre än staden egentligen är.

Vi kanske skulle satsa på att fylla igen eller torrlägga Riddarfjärden och bygga en ny stadsdel på den gamla sjöbottnen? ;-)

[OT]Hatar Stockholm!
mattel skrev:
> markus är så blygsam så jag skriver ut namnet på stadsdelen: KUNGSHOLMEN =)

Svär inte i forumet, är du snäll. ;-)

[OT]Hatar Stockholm!
smurfrox skrev:

>
> Vi kanske skulle satsa på att fylla igen eller
> torrlägga Riddarfjärden och bygga en ny stadsdel
> på den gamla sjöbottnen? ;-)

>>Skrivet av Markus F den 14e oktober (Dölj användarens inlägg)
>>
>>Det är just det där med berg och vatten: Snyggt på bild men fruntansvärt opraktiskt.Jag tycker vi breddar >>Södertälje kanal, bygger en fördämning mellan Norsborg och Ekerö och skapar den nya stadsdelen Mälarbotten.
>>Folk vänjer sig, vem saknar Fatburen eller Katthavet numera?

Jag gillar folk som håller med mig. Vill du bli minister när jag har tagit makten?

[OT]Hatar Stockholm!
Alla vill bo på söder. Problemet är att alla som man vill ha som granne på söder redan har flytt(at) till de områden där riktiga Stockholmare numera bor på. Jag pratar Söder om Söder. Jag pratar Årsta, Midsommarkransen osv. Tyvärr har packet börjat flytta fram postionerna... vinterviken, telefonplan - allt är "så jävla hett".

Vi som under en längre tid tillbett Bengans krönikor i DN varannan vecka är dessutom helt lämnade åt vårat öde. Bengans bittra reflektioner över yuppieinvasionen på söder har sen hans eget genombrott som hyllad författare genast bytts ut mot krönikor som handlar om hur missunsamma människor blir när någon gjort det stora genombrottet. Tissel tassel i vip-kön. Bengan: Skärpning.

/Inte alls bitter

[OT]Hatar Stockholm!
Markus F skrev:
> Jag har inte läst Bengan på länge, är det så illa?
> Vi får väl resonera med honom.

ja, varför inte? förr kunde man ju garanterat träffa karln på kvarnen, men nu är ju både kvarnen och benke helt sabbade. Gröne Jägaren - skulle inte tro det. Kharma - sorry, stängt. Bonniers mingelparty? Jajemänsan, dock är varken du eller jag inbjudna Markus.

[OT]Hatar Stockholm!
JLarsson skrev:
> Bonniers
> mingelparty? Jajemänsan, dock är varken du eller
> jag inbjudna Markus.

Jag får väl skriva en bok. Porr får det bli. Jag har en känsla av att det snart blir jättehippt med porrberättelser, det är lika bra att vara först ut till förlagen. Den kan ju handla om en massa cykelbud som har sex med alla dom möter. Bra upplägg.

Då jävlar ska jag stå där på Bonnierpartyt och spilla skumpa i Jessica Gedins urringning och snacka allvar med Bengan..Jag säger att du är min sambo så kan du hänga med också.

[OT]Hatar Stockholm!
Apropå det. I går när jag cyelpendlade hemåt med en arbetskamrat berättade han om en "jätteporrig" kvinna han träffat men när han skulle "till" "funkade inte ballen"! Nästa dag läste han i aftonbladet om cykling och impotens och "tänkte slänga cykeljävlen!". Sagt av en kille som cyklar 1-2 timmar i veckan! :-D
Men nu cyklar han ju igen! Allt är frid och fröjd. Jag flabbade så jag nästan blev överkörd av 76an!

[OT]Hatar Stockholm!
JLarsson skrev:
> Alla vill bo på söder.
> Tyvärr har packet börjat flytta fram postionerna...

För att parafrasera Ludvig XIV: "packet, det är vi".

[OT]Hatar Stockholm!
Newsboy skrev:
> Markus, böcker om porr och särskilt bögporr och i
> synnerhet
> bögporr/fastighetsmäkleri är redan gjort, du får
> tänka om.
> http://www.svd.se

Hur var det nu... äpplen som faller nära trädet. Undrar vad pappa Klas säger....

[OT]Hatar Stockholm!
Markus F skrev:
> Vi hade kunnat träffas, men nu när Calle B
> avslöjat sin patetiska sida så är det nog kört;-)

Där har vi nåt rätt Stockholmskt: tendensen att idiotförklara sina "motståndare"...

;D

[OT]Hatar Stockholm!
Wasabi skrev:
> Calle B: är du säker på att du inte heter Calle F?

Jag dementerar det där vilt! Jag är Calle F och jag hatar STOCKHOLMARE, inte Stockholm...

:D

[OT]Hatar Stockholm!
Calle F skrev:
> Wasabi skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Calle B: är du säker på att du inte heter
> Calle F?
>
> Jag dementerar det där vilt! Jag är Calle F och
> jag hatar STOCKHOLMARE, inte Stockholm...

Skönt att du har slutat att hata dig själv, eller om du fortfarande hatar dig själv, åminstone inte hatar dig själv enkom på grund av var du bor.

/Magnus

[OT]Hatar Stockholm!
Newsboy skrev:
> Markus, böcker om porr och särskilt bögporr och i
> synnerhet
> bögporr/fastighetsmäkleri är redan gjort,

Jag tänkte inte skriva EN bok OM porr, jag tänkte skriva dussinlitteratur MED porr. Det är en jävla skillnad.

[OT]Hatar Stockholm!
TBone skrev:
> Skönt att du har slutat att hata dig själv, eller
> om du fortfarande hatar dig själv, åminstone inte
> hatar dig själv enkom på grund av var du bor.

Jag saknar en smily efter ditt inlägg. Om man är konspiratoriskt lagd kan ju sånt antyda att du bortser från smilyn i mitt inlägg, men det skulle jag ju alllllldrig kunna tro att en gentleman som du förfaller till.

;D

[OT]Hatar Stockholm!
Wasabi skrev:
> här får du en smiley av mig calle:
>
> ;Þ

Eftersom du bor så nära Göteborg så ser jag dig som humormässigt handikappad. Jag låter dig alltså komma undan den här gången :D

[OT]Hatar Stockholm!
Ska du börja angripa göteborgare nu också? Stockholmare och lantisar är redan avklarade... tycker du om någon annan än dig själv?

[OT]Hatar Stockholm!
Dan_dryer skrev:
> Öhhhhhhhh! Flytta på dig bögjävel! *Svischande halvtom Ölburk*

Nej, nej, de är inte Stockholmare. De är från FÖRORTEN!

[OT]Hatar Stockholm!
Calle F skrev:
> Eftersom du bor så nära Göteborg så ser jag dig som humormässigt handikappad. Jag låter dig alltså
> komma undan den här gången :D

Nu tycker jag att du ska vara snäll mott sillstryparna och reservdanskarna... ;-)

[OT]Hatar Stockholm!
Tjena!

Ne men va faaan.. Nu ger den lilla tjommen från Dalarna (ligger inte mellerud där?? :P) sig på oss vackar Göteborgare också.. Nu jävlar..
250px-Nagasakibomb.jpg

[OT]Hatar Stockholm!
Tjena!

Gjorde itne mig nånting.. Har aldrig gillat lysekil. Har trillat av kajen där en gång.. Jag var på lyset iofs.. *fniss*

Mangan?? Nopes.. Inte detta milleniumet.. Mange är preferable.. Majsan om du vill ha ett rejält kokt stryk av den hederliga sorten.. Mange funkar bäst.. Mangan kan gå bra om jag får kalla dig Hans-Greger..

[OT]Hatar Stockholm!
Tjena!

A Beast Sin??
A Seb Stain?
Base Stain?
Abes Stain?
Anti Bases?
I An Basset?
Ian Basset?
As In Beats?
As In Beast?
Stab In Sea?
Sean Is Bat?
Bits An Sea?
Be As Tinas?
Tina Be Ass?
An Ass Bite?
An Ass Be It?
I Bet An Ass?
Bet In An Ass?
I Be Satans?
I Seb Satan?
Ein Ass Bat?
Nib Ate Ass?
Be Anti Ass?
I Ben At Ass?
I Be Ant Ass?

Angagramkungen har talat!!

Senast redigerad av en moderator:
[OT]Hatar Stockholm!
Tjena!

VAr tvungen att anagrama lite med "Kneecap"
Hitta inte många.. Men några roliga dök upp

Epa Neck
Pea Neck
Ape Neck
Cake Pen
Pace Ken
Cape Ken <- Barbie goes S&M?
Can Peek

jag är glad att detinte finns med ett g
AN PC (G)EEK!!

[OT]Hatar Stockholm!
Tjena!

Happymtb var svårare.. Happy Mountainbike däremot..

I am an punkin hob type t.ex.
eller ännu bättre
I am an punk byin pet ho(!)
I'm an ho buyin pep tank(?)

och vet kan vi använda på festen när det är dags för fånig dans?

LIMBO LOG <- gissa nu då!

kan även vara en flyttbar ns
MOBIL LOG

[OT]Hatar Stockholm!
Markus F skrev:
> Bobigogmololololo
>
Tjena!

Rorätottot

Mr. FILMMAKERS GUN <- hey im impressed of that one!
ska göra dig en egen drink som kommer heta "King Rum Flames" och en vid namne "Summer Gin Falk"

Kan också tipsa dig om att starta ett eget märke som gör egna framelugs.. Mink Frame Lugs

hahaha.. FS GALEN MUMRIK kanske??

hey.. jag är tom med.. Mange Milk Surf

hmm? Make Firm Lungs.. Är det du som tillverkar silikoninläggen alltså??

eller är du möjlgitvis Male Smurf King? eller Lame Smurf King?

och till sist har jag kommit på att du tillsammans med Leni R har drívit ett filmbolag i englönad "German Films Uk"

edit. skaffaen gul heldämpad hoj nu! "Gul Fr Mekanism" säljer knark till torende? "Munk Silar Fem G"
markus har även en "Grum elak fs min" och nu vet jag varvör tjejrna kollar så intresseant på honom "Grum Final Smek"

Senast redigerad av en moderator:
[OT]Hatar Stockholm!
smurfrox skrev:
> Nu tycker jag att du ska vara snäll mott
> sillstryparna och reservdanskarna... ;-)

Jag är inte snäll mot någon, allra minst mig själv =P

När Göteborgarna slutar att använda sin, oftast pubertala, så kallade "folkhumor" till att döpa hus till jätttttteskojiga saker som läppstiftet och vattenståndet så är dom OK. Tills dess ser jag dom alltså som humorhandikappade.

Stockholmare har generellt ingen humor som funkar mer än 7,5 mil från Slussen (i Stockholm...). Dom är fan stelare och allvarligare än pingstvänner från Bullaren...

[OT]Hatar Stockholm!
Calle F skrev:

> Stockholmare har generellt ingen humor som funkar
> mer än 7,5 mil från Slussen (i Stockholm...).

Jamen, vad ska man så långt från Slussen att göra?

[OT]Hatar Stockholm!
Markus F skrev:
> Jamen, vad ska man så långt från Slussen att göra?

Tänkte inte på det... :D

[OT]Hatar Stockholm!
cerro skrev:
> Calle F: Varför tycker du att pingstvänner är
> stela?

Nu ska du inte komma här och förstöra mina fina generaliseringar! :D

På slutet av 70-talet nån gång stod en av gentlemännen i Melleruds (icke bollhanterande) A-lag och kikade bra länge på pingstkyrkomedlemmar som sjöng på "busstorget". Till slut så väste han: "Rasande granna damer men nog fan måste dom ha ett stolpiller apterat så raka i ryggen som dom är..."

:)

[OT]Hatar Stockholm!
Bara idag har jag läst Rocky volym 5 och 6. Ingen ska beskylla mig för att ha göteborgshumor. Jag tror faktiskt inte att någon under 50 har det.

[OT]Hatar Stockholm!
smurfrox skrev:

> Det där med att Stockholm skulle vara en
> lilleputtstad jämfört med andra (stor)städer i
> Europa är lite av en myt. Klart att Stockholm inte
> kan jämföras med de största städerna i Europa, som
> t ex London, Paris, Rom, Moskva, etc, eller New
> York eller Tokyo om vi går utanför Europa. Men i
> ett europeiskt perspektiv är Stockholm
> förhållandevis stort. Störst i Norden/Skandinavien
> och en av de största städerna i Europa.

Nu har jag kommit efter i den här tråden, fasen att man måste jobba också!

Grejen är att skandinavien är så långt i utkanten vad gäller resten av världen, så det spelar liksom inte så stor roll om sthlm är störst just där. Sedan storleksmässigt, ta en titt här: <http://en.wikipedia.org/wiki/Metropolitian_cities_of_Europe>. Finns helt klart ganska många europeiska städer som är större än estockholmo...men det är ju en trevlig stad ändå :)

/Lotta

[OT]Hatar Stockholm!
Lotta B skrev:
> Grejen är att skandinavien är så långt i utkanten
> vad gäller resten av världen, bla bla bla...

Var ligger resten av världen? Säg ett ställe som ligger så nära resten av världen som möjligt. Jag hajjar nada.

[OT]Hatar Stockholm!
Om det inte vore för Stockholm kanske IKEA i Västerås hade haft allt jag vill ha?

Frågan är nu om man ska beställa säng på nätet och köpa soffan i Västerås, för man kan fan inte göra allt på samma ställe om man inte åker till Barkarby... Och 3h med en säng och soffa på biltaket är verkligen att ta i.

Eller så får jag nog ta min självaktning till fånga och våga vägra IKEA! ;)

Tillbaka
Topp