[ OT ] Hoppa tandemhopp...

jthuress

Ny medlem
... 12 juli.... det kan vara min sista dag i livet... :-D Då ska det hoppas. Och allt ska förevigas genom en kamera kille som filma o fota...

Helt ärligt ser jag verkligen fram emot detta. Ska bli skitkul... samtidigt är jag duktigt nervös.

Någon/några här som testat ?! Vad tyckte ni ?

Jag provade samma datum som den första happyBBQ:en 2004.
Det är en helt sjukt världsfrånvänd upplevelse. Helt klart bland det häftigaste jag gjort.

Hoppade för åtta år sedan:

Riktigt häftig upplevelse, förstod inte hur häftig förrän dagen efter. Ett tips är att inte ha jeans och boxerkalsonger där sömmarna möts i hoppselen, gjorde rätt ont efter ett tag.

Personligen tycker jag bungy är en mycket häftigare kick, men det är riktigt fint att hoppa fallskärm.

Mer läsning i bloggen för den som orkar och vill (skippa mineralvattendelen): http://grumt.blogspot.com/2000/08/fallskrm-och-mineralvatten.html

the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Personligen tycker jag bungy är en mycket
> häftigare kick, men det är riktigt fint att
> hoppa fallskärm.

Jag upplever också att fallskärmshoppet inte kickade så mkt som andra grejor jag gjort. Har inte provat bungy, men har hoppat från 17 meter klippa ner i vatten och då fick jag betydligt mer adrenalinpåslag än under fallskärmshoppet. Detta tror jag, åtminstone för mig, berodde på att fallskärmshoppet kändes så sjukt orealistiskt. Lite som en jättehäftigt tv-spel ungefär... ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Brakastruten skrev:
> Hur billigt kan man komma undan, ifall man även
> vill ha en fallskärm och överleva ?
> Har fantiserat länge nu..

Ganska dyrt... Hoppet går väl på runt 2 000 - 2500:-. Sen om du vill ha det filmat 800 - 1200:-. Så det kostar en del. Men hoppas det är värt det !

Tandemhopp e ok , men eftersom man inte behöver ta steget själv så kickar d inte lika bra som tex bungy . Skulle du gå en kurs och hoppa själv så e d självklart en helt annan sak ... :)

Mvh 1300 st hopp

Jag tycker att det fria fallet, och framför allt sekunderna efter uthoppet, gav en svårslagen känsla, men när skärmen är ute är det bara transportsträcka.

tengblad skrev:
> Tandemhopp e ok , men eftersom man inte behöver
> ta steget själv så kickar d inte lika bra som
> tex bungy . Skulle du gå en kurs och hoppa själv
> så e d självklart en helt annan sak ... :)
>
> Mvh 1300 st hopp

Har du hoppat 1300 ggr ?

Känner mig också dum. Läste flera inlägg färsäkrad om att jthuress hade planerat att hoppa med en tandemcykel den 12 juni och trodde att det skule bli den sista dagen i livet....

Jag har hoppat 16 fallskärmshopp och en gång Bungy. Bungyn kickade fetast. Det var i och för sig Nya Zeelands högsta bungy på 135 meter. Men där sket jag verkligen ner mig. Fallskärm är som alla andra säger en helt annan grej. Lite snyggare, lite softare.
1300 hopp var en hel del. :)
/J

Efter en del strul med vädret och en hel del extra mil fick jag till slut hoppa mitt första tandemhopp.

Det började med en genomgång. Min 4 bils karavan med supporters stod brevid och lyssnade även dem på killen som skulle hoppa med mig. De var nog ganska rejält mer nervösa än jag var.
Det jämnde dock ut sig då jag väl tog plats i det lilla planet som skulle ta mig 4000 meter upp i luften. Då steg pulsen en aning. Men fortfarande skönt nervös. Aldrig " nu-vill-jag-bara-dö-av-skräck". Jag har sett fram emot detta länge.
Då det var dags att slänga mig ut pumpade adrenalinet...... HERE WE GO !!!!!!!!!!!!!!!

J***va vilken härlig känsla att "flyga fritt". Som en del skrivit ovan, så är väl det som är coolast. Efter att man vecklat ut fallskärmen, så är det mer en transportsträcka ned. Men visst var det också häftigt.

Bilagor

• hopp.JPG
    hopp.JPG
    16.7 KB · Besök: 31
Tillbaka
Topp