[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?

Såhär ser det ut. typ...
IMG_1514.PNG

Vernersson sa:
mikipedia_ sa:
Vernersson sa:
mikipedia_ sa:
Läskigt på taket av 7våningen idag

Yikes!! :-/

Man är så korkad att man "glömmer" höjden efter en dag så då går man längs kanten som om det vore ett garage/villa tak på typ 4m?

Sjukt höjdrädd, vilket är tämligen ironiskt med tanke på att jag förr roade mig med att falla ut ur fullt fungerande flygplan ;)

Det var ju liite motsägelsefult?

mikipedia_ sa:
Vernersson sa:
mikipedia_ sa:
Vernersson sa:
mikipedia_ sa:

Man är så korkad att man "glömmer" höjden efter en dag så då går man längs kanten som om det vore ett garage/villa tak på typ 4m?

Sjukt höjdrädd, vilket är tämligen ironiskt med tanke på att jag förr roade mig med att falla ut ur fullt fungerande flygplan ;)

Det var ju liite motsägelsefult?

Fyyyy fan :(

Senast ändrad:
åberg sa:
mikipedia_ sa:
Vernersson sa:
mikipedia_ sa:

Det är praktiskt när man blir "takblind" för det brukar gå lite snabbare att jobba. :)

Ja det är bra för akordet;-)

mikipedia_ sa:
Lulle sa:
mikipedia_ sa:
H. sa:
Kör ni inte med fallskyddsutrustning?

Jo.
När vi la isolering och duken har vi en ställning med motvikter.
Sen när plåtlisterna monterades och bilden togs hade jag livlina.

Jag reagerade på att verktygen låg löst. Vad händer om de tappas ner och träffar någon?

Hur står sanorlikhet är det att en skruvdragare och lite tänger tar vind??

Mindre än att någon tappar de eller råkar knuffa de över kanten.

Om tillräckligt många jobbar på tak tillräckligt länge kommer det tillslut att hämda något.

Det är defintivt en vanesak.

Annars kan det vara rätt rogivande att mjukt gunga omkring, doften av gran från en passerande virkesbil, fågelsång i fjärran och se skarvar flyga förbi över vattnet långt där nere.

Jag inspekterar broar och annan infrastruktur samt projekterar lite väg å vatten grejjer när vädret är sämre.

Åtkomst-teknik med rep är en mindre del av min huvudsakliga sysselsättning vilket är vanligt kontorsjobb.

mikipedia_ sa:
Varmt på taken nu! Tur jag har maskinen som gör lite nytta;-)

En såndäringa "värmaluftenruntomkringmackapär" så att det inte ska bli för kallt på taket? =)

Eller den lite tråkigare gissningen, ngn slags maskin för att foga ihop gummimatta eller liknande?

Vernersson sa:
mikipedia_ sa:
Varmt på taken nu! Tur jag har maskinen som gör lite nytta;-)

En såndäringa "värmaluftenruntomkringmackapär" så att det inte ska bli för kallt på taket? =)

Eller den lite tråkigare gissningen, ngn slags maskin för att foga ihop gummimatta eller liknande?

Den fyller båda funktionerna på vinterhalvåret;-)
Men ja en Variomat pvc-svetsmaskin

Det är minst 5 meter ned till det gråa där nere och jag måste balansera över 50 kgs vagnar på 40 cm bred stålbräda.

5 * 50 -40 = 112

Bilagor

• 20160609_131843[1].jpg
    20160609_131843[1].jpg
    220.5 KB · Besök: 34
feeblesmith sa:
Jag inspekterar broar och annan infrastruktur samt projekterar lite väg å vatten grejjer när vädret är sämre.

Åtkomst-teknik med rep är en mindre del av min huvudsakliga sysselsättning vilket är vanligt kontorsjobb.
Jeeezes, inte ens under pistolhot hade jag accepterat den arbetsplatsen. Hoppas de pröjsar seriösa slantar för den arbetsplatsen hade jag aldrig klarat av. Vuxenblöja heller inte, jag hade f-n dött innan jag fått på mig selen.
Iofs ser bilden läcker ut, men absolut inte för mig! Så tack att du gör det, helt säkert ngt som måste göras & hellre du än jag...:-)

Spännande på jobbet igårkväll.
Grymt åskväder, och vi har 45meter kolfiberåskledare i båten, överlägset högsta måst i hamnen..
Klarade sig, fastän det small nära flera ggr.

Bilagor

• WP_20160609_19_48_27_Pro.jpg
    WP_20160609_19_48_27_Pro.jpg
    466 KB · Besök: 34
Normalt brukar det vara 2 fötter på skrivbordet och antingen någon cykelsite eller datorsite på en av skärmarna (faktiskt happyride på den här bilden :D) men för att få perspektivet var jag tvungen att ställa mig upp.

20160526_153706.jpg

Gör sig inte på bild men här har klimatgardinen som ska gå ner vid starkt solsken varit nere konstant i ett par veckor nu så det ser ut att vara mörkt och mulet alltid. Gött.

Idag är rumpmasen i sthlmsskärgård å spikar shingel. Sämfe utsikt har man haft?

Bilagor

• WP_20160902_07_29_14_Rich.jpg
    WP_20160902_07_29_14_Rich.jpg
    223.1 KB · Besök: 31
  • WP_20160902_08_14_35_Rich.jpg
    WP_20160902_08_14_35_Rich.jpg
    366.3 KB · Besök: 37
  • WP_20160902_11_15_28_Rich.jpg
    WP_20160902_11_15_28_Rich.jpg
    265.4 KB · Besök: 34
Tillbaka
Topp