[OT] "Ikväll ska jag på konsert"-tråden

Opps. Ska på Spectrum. Såg Sonic Boom på Strand när han inte fick med sitt band. O det var bra. Blir mycket skruvande o gitarr rundgång...

Grigorij Sokolov igår kväll på Konserthuset:
Sokolov5.jpg ht=483

Paco de Lucía förra lördagen på Uppsala Konsert & Kongress:
PacodeLucia.jpg ht=544

Världens bäste pianist och världens bäste gitarrist! ;-)

KB är ett härligt gammalt ställe. Det blev några besök när jag pluggade i skåneland på 80 talet. Själv är det Crystal Castles på medis som gäller i kväll.

Edit: Yep det var en grym spelning. Det öste på med sin ljudbild. Lika coola som MSTRKRFT.

Senast redigerad av en moderator:
Lasso skrev:
-------------------------------------------------------
> Då blir det Lloyd Cole på Stenhammarsalen
> ikväll.

Yepp!

Ikväll var jag på Teenage Fanclub och det var jämte Neil Youngs konsert på Way Out West den mest givna femman de senaste tio åren!

Fantastiskt, för att inte säga sagolikt bra.

Patric

På lördag blir det Colour Haze, Rotor, Hypnos 69 o Sungrazer i Belgien. Rotor kommer bli fantastiska att se: "Hun sound is gedrenkt in een stonerrock sausje, maar de veelvuldige tempowisselingen en songstructuren verwijzen ook naar progressieve, jazzy, mathrock en doom invloeden."

Band of Horses på Annexet i Sthlm. Missade de förra två framträdanden de gjort i samband med skivsläpp, nu har jag biljett och även om jag gillar den sista mer och mer undrar jag om detta är floppen....Kan de toppa?

Den som lever får se, och höra.....

Kom på vägen till jobbet att Cut copy spelar på Strand ikväll. Som tur är så har jag tix pga att det är slutsålt. Hoppas att de är det dansanta humöret. Brukar bli grymt bra då...

Köpt biljetter till "The big four" (Metallica, Slayer, Megadeth och Anthrax) på Ullevi den 3: juli. Ser fram mot ett djävla drag!

Jag ska se Gunnar Danielsson ikväll på Skål, Hornstull, Stockholm. Kl. 20

Senast jag såg honom live var på Ensamma Hjärtans avskedskonsert i Göteborg på 80-talet.

Ska bli spännande.

Blev rätt paff idag, när det företaget jag jobbar på bjöd på en jävla show.
Vi firade på ett konstigt sätt 100år, uträknat på ett konstigt sätt så blir det totalt 100år..

Som underhållning så var det Kurt Olsson, Per Andersson, Jörgen Mörnbäck (stavning?) Artister var ett lokalband, Amy Diamond (inte min favorit kanske, men ändå), Alexander Rydback och som Avslutning på hela kalaset 1timma med Status Quo.. Blev rätt paff. Blev genast ett jävla röjj på 550 personer.+ 3rätters och dryck- kan säga att det blir en å annan som kommer må lite dåligt på jobbet imorgon =) Det lönar sig att jobba på SKAB.

I kväll (nåja, idag kl 15) spelar Akademiska Kapellet från Uppsala i Västerås (konserthuset). Brahms 2:a, lite Mahler sånger och allmänt orkestermusicerande.

Nu blir det tredje gången vi börjar våra turnéer med konsert i Västerås, men det känns lite ovanligt än att åka dit utan att ta med en randonne-cykel :-)

Så där ja. Ska gå se The Naked and Famous. Missade dem med en dag när jag var i Hamburg. Skulle verkligen vilja cykla och paddla där de kommer ifrån. New Zeeland..

K ristian skrev:
-------------------------------------------------------
> Ikväll blir det Lars Winnerbäck på Cirkus. Fast
> det är tisdag idag... Hur tänkte han där? Och
> hur tänkte jag?

AVUNDSJUK!

Tillbaka
Topp