[OT] Ipod och musik och lagring

TiTeX

Aktiv medlem
Nu är det ju sådär att jag har en ipod och funderar på att köpa en laptop, nackdelen med att vara fattig som jag är att det är liten hårddisk på billiga laptops och då undrar jag om någon vet om det går att använda låtarna direkt från ipoden på datorn, alltså spela upp, bränna och göra spellistor? En annan sak som vore intressant att veta och ligger lite inom samma område är det går ju itne heller att få över låtarna från ipoden till datorn igen, utan har man väl tagit bort dom från datorn så är dom borta, någon som vet något program som gör så att man kan "ta tillbaka" sina låtar från ipoden?

Ja kör Itunes men antingen så har jag missat nått eller så har du missförstått frågan=), man kan väl varken spela musik eller föra över musik FRÅN ipoden TILL datorn?

Till Mac är det lätt att hitta gratis program för att överföra till datorn. Jag har inte lyckats hitta något för PC som funkar. Kör du iTunes kan du såklart alltid spela upp från iPoden, förstår inte riktigt problemet där...

Anapod Explorer använder jag. Jävligt mycket smidigare än iTunes om man är flera användare på samma dator och dessutom vill koppla in iPod:en på fler än en dator. Även enkelt att kopiera till från iPod:en till datorn. Annars till stor del lik iTunes..

TiTeX skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja kör Itunes men antingen så har jag missat nått
> eller så har du missförstått frågan=), man kan väl
> varken spela musik eller föra över musik FRÅN
> ipoden TILL datorn?

Man kan formatera disken(iPoden) antingen Mac eller Win format, om du inte får upp iPoden i utforskaren är det förmodligen Macformaterad. Du kommer visserligen inte åt låtarna via utforskaren men den går att använda som vanlig USB-disk. Synka mellan datorn och ipoden skall ju funka i iTunes.

Tillbaka
Topp