[OT] jävla hund...

t0dy

Ny medlem
[OT] jävla hund...
vår 5 månader gamla hund gör allt möjligt dumt lite då och då, såsom att rota i papperskorgar, riva sönder morsans skjortor, men nu blir jag fanimej förbannad! när jag kom tillbaka efter 10 minuters bäverslussande på toan såg jag min fysikbok söndertrasad. den boken kommer kosta mig runt 300:- att ersätta! det ironiska är att hon är så smart att så fort hon vet att ingen ser henne, det räcker med ½ minut, då passar hon på, den jävla ögontjänaren!

om ni undrar varför jag inte lade den här under OT svarar jag att jag nu inte har råd med en bashring... helvetes j&@=% mummel mmpf.....

Edit: Jo det är faktiskt OT, trots försöket med bashringen.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] jävla hund...
det känns som hunden behöver mycket stimulans =)
har själv en dobermannhane på 5 1/2 år var grymt
iriterande när han var valp...han käkade upp många
skor, en fåtölj....men nu är det bättre efter huvudträning
som krabaterna behöver.

[OT] jävla hund...
en flat coated.... jag var ute med henne länge imorse tycker att en långis bör räcka per dag, men ändå skall hon hålla på och jobba sig!

[OT] jävla hund...
Konsnablius skrev:
-------------------------------------------------------
> Skyll dig själv om du skaffade hund. Hade du haft
> en katt hade du sluppit bekymmer. Hundägare har
> jag aldrig förstått mig på.
>

Varje gång jag tänker på en kattlåda så försvinner mitt kattsug! Plus att jag är allergisk...

[OT] jävla hund...
BFS skrev:
> Varje gång jag tänker på en kattlåda så försvinner
> mitt kattsug! Plus att jag är allergisk...

Näfan, katter ska skita utomhus, helst i grannungarnas sandlåda.

Fast egentligen är djur överskattade överhuvudtaget.

[OT] jävla hund...
Konsnablius skrev:
> BFS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Varje gång jag tänker på en kattlåda så
> försvinner
> > mitt kattsug! Plus att jag är allergisk...
>
> Näfan, katter ska skita utomhus, helst i
> grannungarnas sandlåda.
>
> Fast egentligen är djur överskattade
> överhuvudtaget.

Gud skapade katterna för att bajsa i sand! Jag gillar djur, men de tar ju tid och innebär ett ansvar.

[OT] jävla hund...
Konsnablius skrev:
> Skyll dig själv om du skaffade hund. Hade du haft
> en katt hade du sluppit bekymmer. Hundägare har
> jag aldrig förstått mig på.
>
>

jag är allergisk mot katter och det är farsan också. dessutom är katter tråkiga och nästan aldrig hemma. inte lika trevliga sällskapsdjur helt enkelt.

[OT] jävla hund...
Ted_B skrev:
> Ta med henne i skogen när du cyklar.

jo jag har velat göra det Ända sen vi skaffade henne men tyvärr är hon ännu för liten. brukar springa in rakt framför framhjulet eftersom hon inte ännu har fattat att hon är dödlig :P

EDIT: dyslexi

[OT] jävla hund...
Träna, de lär sig fort.
Första gången jag cyklade med föräldrarnas hund undrade jag vad tusan hon höll på med, med hon hade blivit lärd att springa på en viss sida när man cyklar med henne men jag (som är vänsterhänt..) ville ha henne på andra sidan. Jag fick lära om.

[OT] jävla hund...
Hundar fungerar som andra stimulus-respons styrda enheter; din hund käkade fysikboken enligt principen gör något så att någon åtminstone reagerar. Värstingar och andra entiteter fungerar enligt samma principer. Intet nytt under solen.

[OT] jävla hund...
Träna lite söka godisbit/person eller konster, brukar få min hund ganska trött. Om du inte redan gör det eller funderat på det så tycker jag du borde testa nån valpkurs eller så. Ger otroligt mycket för både ägare och hund, blir riktigt kul också när man kommer upp till agility :)

[edit] stava är för mesar

[OT] jävla hund...
Hunden har varit mannens bästa vän sedan tiotusentals år. Här mitt praktexemplar:

normal_2005-04-02%20040.jpg

[OT] jävla hund...
Helt klart behöver din vovve få jobba med huvudet så väl som med kroppen, tex lydnadsträning, agility, spårning apportering borde passa din ras som ju är en apporterande ras. Börja med något enkelt och öka svårighetsgraden stegvis och belöna rikligt när den gör rätt, så när ni varit ute o ch den har fått använda både huvud och kropp så kommer den att vara för trött för att göra bus.

Håller med ORV om at det är hundens sätt att ropa på hjälp, så du måste lyssna eller stå ut med fortsatt busande, jag rekomenderar det första för en hund är en ovärderlig kompis i alla lägen ;-)

Bra ställe att börja kan vara lokala brukshundsklubben, eller någon som håller olika kurser i ovan nämda ämnen, kostar några kronor men det är väl investerade pengar!

Bosse, hundägare och djurvän, men nej spindlar och alla former av reptiler är INTE djur oavsett vad de lärde säger :-(

[OT] jävla hund...
BFS skrev:
> Konsnablius skrev:
> -----
> > BFS skrev:
> >
>
> > -----
> > > Varje gång jag tänker på en kattlåda så
> > försvinner
> > > mitt kattsug! Plus att jag är
> allergisk...
> >
> > Näfan, katter ska skita utomhus, helst i
> > grannungarnas sandlåda.
> >
> > Fast egentligen är djur överskattade
> > överhuvudtaget.
>
> Gud skapade katterna för att bajsa i sand! Jag
> gillar djur, men de tar ju tid och innebär ett
> ansvar.
>
> Maxmål, plusmeny, smält ost

En bra katt, är en död katt!

[OT] jävla hund...
Träffade en farbror för ett tag sedan som var imponerad hur lydig och lugn hunden var, jag fick dä även höra att sådana hundar som min ( emligt han en labrador) ofta var lugna :-)

Min labrador:

Bilagor

• Lizzy_pa_trappan.jpg
    Lizzy_pa_trappan.jpg
    97.5 KB · Besök: 24
[OT] jävla hund...
Hundar behöver som nämnts ett antal gånger ovan stimulans psykiskt såväl som fysiskt.... Du får säkert ordning på busen med tiden...

En annan sak som är viktig är konsekvent uppfostran, det kan vara prövande och ja, det kräver mycket jobb... MEN belöningen är att du kan ha din hund lös på fler platser än du trodde var möjligt, den kommer alltid på inkallning, du kan lita på aat den inte ställer till något rackartyg även om det är frestande eller lämnas ensam....... mm

Jag lyckades med en av de intelligentare men samtidigt envisa/tjuriga raserna så att med din flattie skall det nog gå utmärkt det är ju fortfarande en "valp" (ej könsmogen än) så du har tid ännu men ju förr desto bättre ;)

Bifogar en bild på min lilla kompisi lek- och bad-tagen:

Bilagor

• vovve.jpg
    vovve.jpg
    53 KB · Besök: 31
[OT] jävla hund...
Förslag på trailhund:

Min Parson Russel Terrier ovan fixar att hänga med länge. Enligt min mening en mycket trevlig ras.

Stor hund i liten förpackning, bra temperament, inget bjäbbande...

Uthållig, avlad för att springa med de stora "foxhound":en en hel dag på engelsk rävjakt - ridtempo+ för att sedan gå ned i gryt och skrämma upp räven igen så att jakten kan fortsätta.

En liten, uthållig och modig hund med ett underbart lynne :)

En liten varning bara - kräver som alla hundar en fast hand och är smart vilket innebär att det ställer krav på dig som ägare att fostra den strikt och konsekvent och förstås med massor av kärlek och bus.

En ordentlig dos med mental och fysisk träning är också en förutsättning men regnar det någon dag kan du faktiskt ha den i knät framför brasan och gosa lite också ;)

[OT] jävla hund...
Ja, och så ska den vara dresserad till att hitta nya fina stigar. Ungefär som en jakthund fast den ska bara leta stig och om nödvändigt anlägga nya för att knyta ihop dem =D

[OT] jävla hund...
Mr.P skrev:
> Träffade en farbror för ett tag sedan som var
> imponerad hur lydig och lugn hunden var, jag fick
> dä även höra att sådana hundar som min ( emligt
> han en labrador) ofta var lugna :-)
>
> Min labrador:
>
> Bilagor:
>
>

HeHe den gubben behöver nya glasögon för om inte jag fått totalt hjärnsläpp så är hunden på bilden en "rottis" vilket är en otroligt trevlig ras som fått oförtjänt dåligt rykte på senare år pga att vissa ägare använder sina hundar till dåliga saker (läs kamphundar) och det kan man aldrig belasta hunden eller rasen för det är alltid ägarens fel!!

Bosse

[OT] jävla hund...
Våga visa din jycke!
Mitt bidrag, ett styck "Nova Scotia Duck Tolling Retriever". Påminner om räven, vilket är meningen då den bl.a. ska skrämma upp flygfän ur vassen.

EDIT: stavlar som..

Bilagor

• peps.jpg
    peps.jpg
    73.9 KB · Besök: 32
[OT] jävla hund...
kakad skrev:
> Mr.P: Vilket praktexemplar du har. Den där hunden
> tilltalade mig helt klart. Skulle vilja ha nån
> lite större hund (tror jag).
>
> ------------------------------
> - Cykel? Vem är det? -
>
> Me, myself and I /DM

På bilden är hon inte fullvuxen hon är strax över halvåret på bilden. Större bredare och mer musklad nu som två och halvtåring.

Lonwolf skrev:
>HeHe den gubben behöver nya glasögon för om inte jag fått totalt hjärnsläpp så är hunden på bilden en >"rottis" vilket är en otroligt trevlig ras som fått oförtjänt dåligt rykte på senare år pga att vissa >ägare använder sina hundar till dåliga saker (läs kamphundar) och det kan man aldrig belasta hunden eller >rasen för det är alltid ägarens fel!!
>
>
>Bosse
>
>
>"Proud sponsor of Jomper 2005"
>
>Kör så det ryke
>
>
Ja enligt stamtavlan så ska hon vara en rottweiler i alla fall :0) Jag håller med att det är tråkit att hundraser som är mer tillgängliga som fackspråket säger om tempramentsfulla raser alltid ska attrahera personer som är tvivelaktiga hundägare. I och med att de är mer tillgängliga och tuffare att uppfostra och kräver mycket mental och fysisk aktivitet för att inte bli understimulerade blir det ofta monster i fel händer. Sedan får man läsa i tidningen att de sliter sig och biter ihjäl andra hundar och attackerar barn och det blir bild på hundtypen i tidningen under rubriken "Mördarhund". Vilket kan leda tilltråkigheter som i norge där Rottweiler, Stafford och andra raser är förbjudna...

Våran hund blev kallad mördarhund redan som 8v valp när vi hämtat henne av folk i bostadsområdet. Än idag har hon inte bitit ihjäl något levande. Visst hon är snar att tala om om hon inte gillar någon eller något och hon gör det rejält. Men en hund är inget allmängods som alla ska klappa hur som helst när man möter den. Ungefärt som det är ok att ta sin fru på rumpan är det inte lika ok med en främmande kvinna i bankomatkön (får man räkna med i alla fall).

[OT] jävla hund...
ville bara säga att vår vovve är den finaste i världen, hon är ovanligt lydig, snäll och social. jag blev bara så himla trött när jag såg min bok söndertrasad så jag blev tvungen att skriva av mig. vi gör alla möjliga sorters lydnadsövningar, lekövningar och dylikt som vi lärde oss på valpkursen.

sorry för att jag sket i att skriva [OT] framför...

[OT] jävla hund...
t0dy skrev:
> ville bara säga att vår vovve är den finaste i
> världen, hon är ovanligt lydig, snäll och social.
> jag blev bara så himla trött när jag såg min bok
> söndertrasad så jag blev tvungen att skriva av
> mig. vi gör alla möjliga sorters lydnadsövningar,
> lekövningar och dylikt som vi lärde oss på
> valpkursen.
>
> sorry för att jag sket i att skriva framför...
>
> ---------------------------------------
> ...och jag vet att jag inte vet...
> ---------------------------------------

Ta ut henne och kasta lite pinne så får ni en fin stund ihop och hon känner sig nöjd i soffan o låter böcker vara ifred :o)

[OT] jävla hund...
måste ju bidra med min hund som utför sin favoritsyssla (förutom att bråka och sova). Han är även en parfekt trailhound ;)...slö som få inne men helt galen utomhus. Och orkar förvånansvärt mycket (man tävlar med dalmatiner i usa där dom får springa runt 5 mil (vet inte exakt) med hästar.)

Bilagor

• litenIMG_1165.jpg
    litenIMG_1165.jpg
    67.5 KB · Besök: 26
Tillbaka
Topp